www.car.cz
 

Radek Řehák kácel stromy a Vsetín nemá s čím jet
     3.11.2005 22:01 - tisková zpráva


ÖMV Würth Sprintrally Vsetín bez Radka Řeháka.

 

 

Přes původní dlouhodobé plány se na startu letošní ÖMV Würth Sprintrally Vsetín neobjeví již jistý vítěz třídy A5 Radek Řehák z Defend Motosportu. Příčinou jeho neúčasti se stala nepříjemná havárie na Labské rally. Co se vlastně přihodilo?


Po třech rychlých sprintech soutěžní posádky, účastnící se našich jednodenních soutěží, opět bojovaly na techničtějších tratích, tentokráte v okolí Žamberka a Králíků. Na startu na žamberském náměstí nemohl nechybět také Radek Řehák navigovaný Martinem Běhulou. Posádka startující za Defend Motosport si na zdejších tratích chtěla spravit chuť po technické závadě na Vyškově. Mezi startujícími se naopak překvapivě neobjevil poslední soupeř v boji o titul krále třídy A5 Marek Kulda, takže ještě před startem poznala třída svého vítěze.

 

"Druhá RZ Klášterecká se nám povedla, ale hned na následující 3. a 4. RZ jsme udělali hodiny a zase se propadli na druhé místo za Dohnala," komentoval pilot vozu průběh soutěže. Před poslední rychlostní zkouškou se tak chystalo drama. V čele byl Jan Dohnal, o pouhou sekundu před Radkem Řehákem. Bohužel jak už to někdy bývá, nedopadl souboj pro posádku Defend Motosportu šťastně. Radek Řehák: "Před poslední RZ jsem se nechtěl s Dohnalem nahánět. Měl jsem v plánu v klidu dojet na bedně. Nevím vlastně ani co se stalo. V jedné ze zatáček jsem v blbé stopě najel na šotolinu, i když jsme měli bordel napsaný v rozpisu. Ona to vlastně ani šotolina nebyla, spíše takový jemný prach, který úplně splýval s cestou. Nebyl přímo v zatáčce, ale až za ní.

 

Po jejím projetí nás začala vynášet a najednou jsem se ocitl na takovém jemném posypu, který tam v prvním průjezdu nebyl. Už jsem začal odřazovat nahoru, ale bohužel se vozidlo nepodařilo udržet na cestě. Auto sklouzlo a vyneslo nás to přímo do stromu. Podle očitých svědků jsme šli nejdřív zadkem, kterým jsme chytli strom a ten nás otočil po čumáku do dalšího stromu. Auto bylo hodně rozbité. Z modřin se už i se spolujezdcem dostáváme, ale Vsetín pochopitelně nepojedeme."

 

Přes nepovedený závěr sezóny je třeba vidět rok 2005 ve sprintech pro posádku Radek Řehák – Martin Běhula v pozitivním světle. Vždyť z osmi startů se podařilo ve třídě A5 zvítězit ve čtyřech případech. Pouze v Blovicích se posádka z Defend Motosportu musela sklonit před Michalem Fialou. Na Vysočině a Vyškově zastavila posádku porucha vozu a na Labské došlo k popisované havárii. I přes neúčast na posledním sprintu tedy celkové prvenství ve třídě A5 zaslouženě putuje na Zlínsko.

 

Na další plány si budeme muset ještě počkat. "Letošní sezóna pro nás skončila po havárii na Labské. Co bude příští rok momentálně nedokážu říct. Vše bude samozřejmě záležet na financích," potvrdil Radek Řehák.

 

Pavel Zvonek – Rally2.com

Foto: V. Hausknotz


 
 
Fotogalerie:   Katalánsko 2005 z archivu českých týmů

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose