www.car.cz
 

Nejmodernější speciální odtahový vůz společnosti Marfi
     15.11.2005 17:08 - tisková zpráva


Originál má jméno Scania

 

Na našich silnicích se můžeme běžně setkat s nákladními vozy Scania určenými pro dálkovou, stavební či rozvážkovou přepravu. A nejen to – podvozky Scania jsou vhodné pod nejrůznější nástavby a některé z nich jsou opravdu jedinečné. Takový je i odtahový vůz Scania společnosti Marfi s.r.o..

 

Dopravní firma Marfi se specializuje na přepravu zboží do zemí jižní a východní Evropy. V současné době zaměstnává 35 řidičů a v průběhu deseti let své existence rozšířila vozový park až na 30 nákladních vozidel, z nichž 29 nese značku Scania. Společnost je schopna vyjít vstříc většině zákazníkům, což znamená vyhovět jejich specifickým požadavkům: „Byl bych nerad, kdybychom někomu museli říct, že něco neumíme odvézt,“ říká majitel společnosti Filip Rydal. První nákladní vůz Scania si pořídil v roce 1992.

 

„Je to tahač s motorem V8, který má najeto dva miliony kilometrů a pořád bezvadně jezdí. Nikdy ho neprodám! Musím pochválit především spolehlivost a jízdní vlastnosti Scanií. Léta bezproblémového provozu jen potvrdila, že to byla dobrá volba.“

 

V rámci rozšiřování aktivit své firmy si Filip Rydal pořídil v letošním roce nový odtahový vůz Scania R 164 GB8x4NB 580 s kabinou Topline: „Odtahovka má při současné situaci na našich silnicích určitě zajištěnou budoucnost. Navíc končí trend oprav přímo na silnici“, hodnotí své rozhodnutí. Podvozek je vybaven nejsilnějším 16litrovým vidlicovým osmiválcem s maximálním výkonem 426 kW (580 HP), 12+2stupňovou převodovkou s rychloběhem a retardérem Scania. Všechny čtyři nápravy jsou vzduchově odpruženy. V kabině má řidič k dispozici klimatizaci, navigaci, kameru na couvání    a ukazatele zatížení náprav.

 

Šasi vozu pochází z Holandska a nástavba z ušlechtilé nerezové oceli, osazená moderním elektronickým systémem s vlastní diagnostikou, byla vyrobena na zakázku ve Švédsku. Masivní opěrné výklopné rameno má v základní poloze nosnost 20 000 kilogramů, při plném vysunutí 10 000 kg. Umožňuje tak odtah těžkých silničních vozidel, včetně celých souprav a autobusů. „Jedná se o nový model ramena, v celé Evropě jsou zatím jenom tři,“ říká pan Rydal a dodává: „S takovým vozem můžete tahat úplně všechno.“

 

Při plném vysunutí a použití autobusových brýlí dosahuje rameno délky více než pět metrů, maximální výškový dosah je šest metrů. Umožňuje také naklápění v horizontální poloze pro nízká vozidla a autobusy. Nechybí ani kladky pro snadné vyprošťování do boku a tahání nízko nad zemí, točna pro tažení návěsů či systém pro přesun těžiště nad první řiditelnou nápravu pro odtahy velice těžkých vozidel a strojů.

 

Veškeré funkce může obsluha ovládat pomocí bezdrátového dálkového ovládání. Součástí nástavby je také pracovní ponk s nářadím, autogenní soupravou a zásuvkami na 12, 24 a 220 voltů.

 

Scania Czech Republic s.r.o.                                                 Mmd Public Relations Czech Republic

Martina Jirásková                                                                 Radka Strachotová


 
 
Fotogalerie:   Vzpomínka na Epilog 2005 od Petra Valdy

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose