www.car.cz
 

Poslední letošní zlato Štěpána Vojtěcha ze Vsetínska
     24.11.2005 10:09 - tisková zpráva


Po nedokončené Labské rally a po jasné pozici vicemistrů i v rallysprintovém mistrovství odjížděla posádka Štěpán Vojtěch/Michal Ernst do Vsetína na OMV - Würth Valašskou Sprintrally pro své poslední letošní věnce a poháry. Na startu nově vzniklé soutěže se objevila hned čtveřice vozů specifikace WRC, ale do cíle dorazil jen jeden – Peugeot 206 WRC v barvách hlavního sponzora.

"Docela jsme si užili předstartovní představení posádek na škvárovém stadionu ve Vsetíně, kde jsme si i zasmykovali… kde jinde se Vám povede udělat smyk ještě před startem rally," dodal pobaveně a s úsměvem Myšák.

Příčinou odstoupení soupeřů s nejsilnějšími vozy byly technické či zdravotní problémy a tak si liberecko-příbramská dvojice jela pro své "povinné" vítězství. Štěpánovi se na Vsetínsku tradičně daří a tak ho při vítězném tažení zbrzdily jen drobné potíže způsobené opotřebovanými pneumatikami. Kluci vyhráli všech osm rychlostních zkoušek a v cíli nadělili druhému nejrychlejšímu více než dvě a půl minuty. Z trojice zkoušek byly dvě notoricky známé, jedna byla nová.

"Bystřičku známe už opravdu nazpaměť, jen ta první RZ byla nová. Byla vcelku zajímavá, škoda jen, že byla tak krátká (6 km) a zbytečně daleko od centra soutěže ve Vsetíně. Z toho plyne neúměrně dlouhý ranní přejezd až k Frenštátu. Rozpis na Bystřičce už asi nevylepšíme, tak jsme si dali záležet právě na té Kunčické. Takže vlastně i trénování bylo velice jednoduché a nenáročné," okomentoval tréninky a skladbu tratě navigátor Michal Ernst.

A co závod samotný? "Jeli jsme si to svoje. Bez větších problémů… nebylo moc s kým závodit, tak jsme alespoň občas pobavili diváky, kterých opravdu moc nebylo," doplnil svého navigátora pilot Štěpán Vojtěch.

Opravdu to byly, Štěpáne, až tak idylické a bezproblémové závody? "Tak v první řadě jsme měli problém se spojkou, ale nic zásadního. A za druhé jsme dojížděli starší a použité gumy a z toho plynou i nějaké situace, které by nové pneumatiky lépe "pobraly". Občas tu byly takové rychlé nálety a … prostě, když se šlo hodně do brzdy, tak se auto rozvlnilo a bylo nervózní. Občas bylo naše nasazení větší, než nám dovolovaly gumy," s humorem sobě vlastním přiblížil problematičtější stránky závodů Brouk.

A jak viděl nasazení posádky spolujezdec? "Každé svezení v tomhle autě je skvělý zážitek a rádi se o tu naši radost podělíme i s ostatními. Škoda jen, že nebylo komu ty smyky předvádět, bylo totiž žalostně málo lidí," posteskl si navigátor a doplnil: "Jet na jistotu je jiné, divné. Při soustředění na méně než sto procent má člověk tendenci situace podceňovat a z toho plynou problémy. Alespoň jsme neměli žádné nervy…," uzavřel své zamyšlení nad letošním posledním rallysprintem.

A co bude dál, co čeká posádku podporovanou společnostmi OMV a TRW v nejbližší době? "Teď to bude Setkání mistrů v Sosnové. Škoda, že už to také není, co to bývalo," zesmutněl jinak optimisticky naladěný Brouk. "Bude to takové naše rozloučení se sezónou. Každopádně tam nepojedeme závodit, jedeme se pobavit," dodal rozhodně.

"Já jsem už odeslal přihlášku na Jänner rally. Kola rally se točí dál, Winter cup je za dveřmi. Zimní pauza bude kratičká a už se těšíme na sníh," zakončil posezónní rozjímání Myšák.

Michal Oberstein


 
 
Fotogalerie:   IV Setkání Mistrů Sosnová 2005, J.Svoboda

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose