www.car.cz
 

Roman Kresta začal premiéru se subaru skvěle, ALE ALE
     tisková zpráva


Roman Kresta loňské vítězství neobhájil

Roman Kresta se poprvé představil s vozem Subaru Impreza WRC S9 na Mogul Šumava Rallye. V barvách týmu Styllex Tuning Prosport začal velmi dobře a přes nesprávnou volbu pneumatik v úvodu soutěže zvítězil v pátek ve třech rychlostních zkouškách. Páteční etapu vyhrál Roman Kresta s náskokem 35,5 sekundy před druhým Janem Kopeckým. Marcel Tuček vedl skupinu „N4“ a s celkovou ztrátou 2:51,7 na vedoucího Romana Krestu byl osmý v průběžném pořadí. Roman Kresta nakonec loňské vítězství neobhájil a odstoupil po absolvování servisu po 11.rychlostní zkoušce. Velmi diskutabilní se stala otázka regulérnosti soutěže, kdy vzhledem k naprosto odlišným podmínkám na trati pro vozy A8 a vozy ostatních skupin se do první desítky závěrečným finišem probojovala pouze čtveřice vozů WRC. Vítězná posádka se s vozem foto Petr FitzWRC dostala do vedení až v posledních kilometrech závěrečných rychlostních zkoušek.


Pro úvod soutěže jsme nezvolili správné pneumatiky a vůz na trati velmi klouzal. Se Subaru Impreza WRC jsem před soutěží najel zhruba 60 testovacích kilometrů a proto jsem si první kilometry soutěže na nový vůz stále zvykal. Přesto se nám podařilo hned první den s novým vozem vyhrát tři rychlostní zkoušky ze šesti a být v čele průběžného pořadí s náskokem necelých třiceti šesti vteřin,“ řekl Roman Kresta. V posledním pátečním servisu čekal na mechaniky nelehký úkol, který však zvládli dobře. „V pátek jsme se rozhodli preventivně vyměnit spojku s převodovkou, protože nás čekala druhý den velmi náročná sobotní etapa a se spojkou jsem měl určité drobné problémy. Chtěli jsme předejít případným potížím druhý den. Mechanici výměnu zvládli dobře a patří jim poděkování a pochvala nejenom za tuto výměnu, ale celou činnost během soutěže,“ zhodnotil Roman Kresta závěr páteční etapy.

Bohužel sobotním ránem skončila sportovní stránka Mogul Šumava Rallye, protože se potvrdily předpovědi o nestejných podmínkách pro vozy skupiny A8 včetně WRC a ostatních skupin. Dle harmonogramu startovaly vozy ostatních skupin jednu hodinu za prvním vozem WRC a tato jedna hodina plně stačí k tomu, aby výrazně změnila podmínky na šumavských tratích. Vozy A8 musely ranní erzety absolvovat na ledovém podkladu pokrytém sněhem, ale za hodinu byl již na trati mokrý asfalt, který velmi rychle osychal. „Sport skončil na Šumavě v pátek večer. Nejenom že posádky vozů WRC neměly stejné výchozí podmínky foto Petr Fitzjako posádky produkčních vozů, ale všichni se soustředili pouze na to, aby vůbec erzety dokončili bez úhony na zdraví a vozech. Při přípravě na soutěž jsme byli informováni, že je pro Mogul Šumava Rallye povolena výjimka pro použití pneumatik s hřeby. Týmy se na tuto možnost připravovaly a některé dokonce nakoupily pneumatiky s hroty pouze kvůli této soutěži. Při posledním pátečním servisu bylo oznámeno, že pneumatiky s hroty nejsou pro sobotní etapu povoleny, protože určitě nebude sněžit a proto nejsou potřeba.

Organizátoři Rallye Šumava získali pro tuto soutěž výjimku od státních institucí pro povolení pneumatik s hřeby, v pátek však sami tuto výjimku nelogicky odmítli. Žádným argumentem by neměl být fakt, že podle předpovědi počasí v sobotu nemělo sněžit. Pokud by použití tohoto speciálního obutí nemělo význam, tak by je rozhodně nikdo zbytečně nepoužil. Tyto pneumatiky nemá smysl použít na asfaltový povrch. Bohužel ranní erzety byly pokryté sněhem a ledem,“ řekl Roman Kresta.

Potíže organizátorů se daly pochopit při seznamovacích jízdách, kdy se jednalo skutečně o kalamitu. Otázkou samozřejmě zůstává, zda přeci jenom nemohli být na podobnou situaci lépe připraveni. Co mi přišlo velmi podivné, byla skutečnost, že nakonec byla povolena možnost trénovat jakékoliv zkoušky bez omezení průjezdů a dokonce v protisměru! To se vymyká naprosto všem pravidlům i zdravému rozumu. Vrcholem této soutěž byl ovšem fakt, že v sobotu ráno jsem si šel vyzvednout vůz pro start do sobotní etapy a musel jsem informovat komisaře o situaci na povrchu na rychlostních testech. Oni vůbec nebyli informováni, že sněží. Znovu jsem se dotazoval, zda by přeci jenom nebylo v zájmu bezpečnosti správné povolit použití pneumatik s hroty,“ vrátil se Roman Kresta ke zvláštním okolnostem této soutěže.


Argument o neregulérnosti podmínek potvrzuje fakt, že rychlostní zkoušky 7,8 a 9 vyhrál vůz třídy „N4“. Na rychlostní zkoušce 8 byl nejrychlejší vůz specifikace WRC pomalejší než produkční vůz o více než dvě minuty! Roman Kresta si připsal vítězství ještě v RZ 10 i 11 a po servisu se rozhodl odevzdat jízdní výkaz. Rychlostní test 10 vyhrál o více než půl minuty! „Absolvovali jsme servis po rychlostní zkoušce 11, ale nemělo na této podivné soutěži smysl pokračovat. Ztratil jsem drahocenné minuty výletem do sněhové bariéry v místě, kde nebyli žádní diváci. K tomu jsme připočetli ztrátu na třech rychlostních testech, kdy jsme jeli na sněhu s ledem a ostatní skupiny na asfaltu. Nemělo smysl pokračovat v soutěži, když jsme neměli šanci ani sebelepším výkonem získat žádné body.

Vůz Subaru Impreza WRC fungoval velmi dobře a již první soutěžní kilometry ukázaly, že jde o velmi konkurenceschopný vůz. Velkou pochvalu a poděkování zaslouží celý tým, který odvedl velmi kvalitní práci. Mimo trať jsme se ocitli mojí jezdeckou chybou, ale pořadatele bych kritizoval stejně i kdybych v soutěži zvítězil,“ dodal závěrem Roman Kresta.

Martin Bobek, www.RomanKresta.com

Dole najdete fotogalerii a fotky  ze Šumavy 2004:


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose