www.car.cz
 

Audi Roadjet Concept – nosič nových technologií. Premiéra v Detroitu
     16.1.2006 18:15 - tisková zpráva


Na autosalonu v americkém Detroitu automobilka Audi představila originální sportovně stylizovanou studii Roadjet, která představuje syntézu řady automobilových koncepcí a stylů a zároveň slouží jako laboratoř nových technologií, jež by se zanedlouho měly objevit i v sériových modelech Audi. Studie Audi Roadjet, poháněná podélně uloženým zážehovým motorem 3.2 FSI, je např. prvním automobilem, který je vybaven sportovní sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Styling čtyřdveřového fastbacku představuje nejaktuálnější interpretaci designerského jazyka automobilky Audi. Předním partiím vozu dominuje velká jednodílná maska chladiče, sešikmené světlomety a dvojice velkých nasávacích otvorů při dolním okraji nárazníku. Pro Audi typická je také vysoká linie boků, velká prosklená plocha přináší světlý a pocitově prostorný interiér.

Dynamickou image studie umocňují výrazně tvarované dveřní prahy, které spolu s vyklenutými lemy podběhů kol opticky zvyšují pocit stability, stejně jako horizontálně členěné zadní partie karoserie s lichoběžníkovými dveřmi zavazadlového prostoru. Originálním stylistickým prvkem je difuzér v dolní části zadního nárazníku.

Délkou 4,7 m a šířkou 1,85 m se koncept Audi Roadjet řadí do B-segmentu automobilového trhu. Především díky výšce 1,55 m a rozvoru 2,85 m dokáže v interiéru nabídnout svým pasažérům sedícím na samostatných sedadlech mimořádný prostor a tedy i cestovní komfort s dostatkem místa pro nohy, ramena i nad hlavami.

V šestiválcovém zážehovém motoru 3.2 V6 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců se ukrývá výkon 220 kW/300 k při otáčkách 7000 min-1, točivý moment vrcholí při otáčkách 4500 min–1 na hodnotě 330 Nm. Motor konceptu Audi Roadjet je vybaven unikátním systémem regulace zdvihu ventilů „Audi valvelift“, který reguluje zdvih ventilů v závislosti na jízdním stylu a zatížení motoru.

Výkon motoru se přenáší na všechna kola prostřednictvím systému quattro® poslední generace s asymetrickým dynamickým rozdělováním točivého momentu, jehož mezinápravový diferenciál za normálních okolností rozděluje přenášený výkon v poměru 40:60 mezi přední a zadní kola, za ztížených podmínek ale může až 80 procent výkonu mířit k předním, nebo zadním kolům - podle toho, která mají lepší trakci.

Audi Roadjet zrychluje z 0 na 100 km/h během 6,4 s, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. I přes tuto dynamiku zůstává průměrná spotřeba pozoruhodně nízká – jen 10,4 l/100 km, což je dokonce o něco méně než průměrná spotřeba menšího, lehčího produkčního Audi A4 poháněného sériovým motorem 3.2 FSI o výkonu 255 k.

Ve studii Audi Roadjet se vedle sedmistupňové převodovky DSG poprvé objevují také adaptivní tlumiče pérování a hřebenové řízení s proměnným převodem. Řidič si může navolit jeden z programů „komfort“, „dynamika“ a „sport“, podle kterých se adekvátně mění charakteristika řízení, tlumení, motoru  a převodovky DSG. Přední kola studie Audi Roadjet jsou uložena na čtyřprvkových závěsech, vzadu jsou závěsy s trojúhelníkovými rameny.

Unikátním prvkem studie Audi Roadjet je komunikační a navigační systém vozu, který si prostřednictvím datové sítě WLAN neustále vyměňuje informace mezi jedoucím automobilem a okolím. Díky tomu může být řidič nejenom včas varován před nebezpečnými dopravními situacemi, ale navigační systém jej např. zavede v neznámém městě na volné parkoviště a už dopředu mu rezervuje parkovací místo.

Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations,
Pekařská 6, CZ - 155 00 Praha 5

Tiskové informace, ceníky a technická data v el. podobě najdete na www.audi.cz

 

Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2005  automobilka Audi prodala 829 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,4 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7 % na 599 tisíc vozů.

Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 11 let po sobě:
* Vloni se v ČR prodalo 2543 automobilů Audi, což oproti 2140 vozům prodaným v roce 2004  představuje nárůst o více než 18 %.
* V roce oslav 25 let quattro byl každý druhý prodaný vůz Audi je s pohonem quattro®,
* Audi je  nejúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu.

PR


 
 
Fotogalerie:   Czech rally team Škoda - Kopecký se představuje, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose