www.car.cz
 

C1 na českém trhu nyní také v dieselu a s převodovku SensoDrive
     19.1.2006 10:32 - tisková zpráva


Praha, 18. ledna 2006 – Citroen Česká republika uvádí v těchto dnech na český trh nové verze modelu Citroën C1. Jedná se o variantu s dieselovým motorem 1,4 Hdi o výkonu 55 k (40kW) a již známou benzínovou variantu nyní nově i s robotizovanou převodovkou SensoDrive. Obě verze jsou navíc k dostání ve 3 i 5-ti dveřovém provedení.

Benjamínek naší modelové řady z kolínské továrny TPCA se rychle zabydlel jak na evropských trzích (7000 prodaných vozů v roce 2005), tak i na českém trhu, kde se ho loni prodalo 150 kusů.

Obě nově uvedené verze jsou zákazníkům k dispozici až od vyšší úrovně výbavy SX. Model s dieselovým motorem si zájemci mohou pořídit již za 302 900 Kč a benzínovou variantu s motorem 1,0 VVT-i a převodovkou SensoDrive za 279 900 Kč.

Výbava SX zahrnuje v sérii mimo jiné např. : 2 airbagy, hlavové opěrky na zadních sedadlech, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektrický posilovač řízení a výškově nastavitelný volant), velurové čalounění, zadní sedadlo se sklopným opěradlem děleným v poměru 50/50, a mnohé další prvky přispívající pohodlné a bezpečné jízdě.

 Obě nyní nabízené pohonné jednotky splňují také emisní normu EURO 4:

• Nově uvedený vznětový motor 1.4 HDi (55 k), zkonstruovaný koncernem PSA Peugeot Citroën je spojený se stejnou manuální převodovkou jako zážehový motor.
Vznětový motor modelu C1 vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozidlech Citroën: C2, C3 a C3 Pluriel. Byl přizpůsoben hmotnosti
a charakteru vozidla C1: dosahuje nejvyššího výkonu 40 kW (55 k) při 4000 ot./min, maximální točivý moment činí 130 Nm při 1750 ot./min. Díky takto pružnému točivému momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách motoru, je vůz C1 příjemné řídit ve městě, kde se vozidlo často zastavuje a rozjíždí. Motor 1.4 HDi je ideální  pro intenzivní městské používání a pro cestování, protože jeho spotřeba paliva je velmi nízká: 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu.

• Převodovka SensoDrive nabízí uživateli řadu výhod :
- při jízdě ve městě kombinuje pohodlí automatické převodovky s potěšením
z řízení s manuální převodovkou, díky páce voliče sekvenčního řazení,
- atraktivní cena oproti automatické převodovce,
- bezpečnost při řízení. Řidič nikdy nemusí pustit volant. Aktuální převodový stupeň
a režim používání jsou zobrazeny na sdruženém přístroji.

S ohledem na specifikace modelu C1 byla na převodovce SensoDrive provedena řada úprav zvýšujících uživatelské pohodlí. Nové jsou převodové poměry, chybí řazení páčkami pod volantem. Automatický režim převodovky je indikován písmenem E pro Easy: výraz „snadný“ připomíná skutečnost, že s Citroënem C1 je skutečně snadné žít. M signalizuje manuální řazení (Manual), N neutrál (Neutral) a R zpátečku (Reverse). Když svítí světla vozu, jsou Easy a Reverse žluté, zatímco Neutral je zelený a Manual červený.

• Loni uvedený zážehový motor 1.0i (68 k) je dodávaný společností Toyota. Motor je spojen s buď s klasickou 5-ti stupňovou manuální převodovkou nebo nově s 5-ti stupňovou elektronickou manuální převodovkou SensoDrive.
Tříválcový zážehový motor (čtyři ventily na válec) patří k nejúspornějším motorům ve svém segmentu. Kombinovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km. Nízké emise CO2 (109 g/100 km) jsou oproti konkurentům také výjimečné.

Motor 1.0i rychle reaguje a poskytuje rovnoměrný výkon. Maximální výkon je 50 kW (68 k EEC) při 6000 ot./min a točivý moment je 93 Nm při 3600 ot./min. Motor je vybaven technologií proměnlivého časování ventilů (VVT), aby bylo optimalizováno plnění válců při všech otáčkách.

 

 


Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.

 

Ing. Martina Bedrnová
PR

 

 


 
 
Fotogalerie:   24 hod Dubai 2006 a tým K§K, foto P. Frýba

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose