www.car.cz
 

Citroën na Corona Rallye Mexico : Šotolinová premiéra nové xsary
     28.2.2006 16:46 - tisková zpráva


Citroën na Corona Rallye Mexico (2. – 5.3.)

Po námraze a ledovce v Monte Carlu, sněhu a ledu ve Švédsku čeká na týmy v mistrovství světa v automobilových soutěžích WRC čistá šotolinová premiéra ročníku, Corona Rallye Mexico. První z deseti v seriálu na podobném povrchu. Návrat na šotolinové tratě čeká i tým Kronos Total Citroën, který je v aktuálním pořadí na druhém místě v Poháru konstruktérů se ztrátou dvou bodů na první místo. Pro belgickou privátní stáj představuje nadcházející víkend vůbec první start v Mexiku.


Kronos staví tři xsary
Kronos Racing staví na start jihoamerické soutěže opět tři vozy. Posádky Sébastien Loeb - Daniel Elena a Xavier Pons - Carlos Del Barrio pojedou na vozech Citroën Xsara WRC 2006, ovšem vůz doznal změn. Tovární Citroën Sport totiž na xsaře WRC pracoval a k 1. březnu 2006 homologoval nový přední nárazník a upravil chlazení motoru.
Třetí vůz Citroën Xsara WRC specifikace 2005 bude pilotovat úřadující juniorský mistr světa Dani Sordo, který vstoupí do soutěže s pronajatým vozem Kronosu pod vlastním jménem a se spolujezdcem Marc Martim (v Mexiku startoval jako spolujezdec Carlose Sainze).

 
Hlavním rysem podniku jsou rychlostní zkoušky ve vysokých nadmořských výškách v horách, kde je průměrná nadmořská výška 2300 m.n.m. Rekordních 2737 m.n.m. dosáhnou posádky na RZ 2 a 5, které jsou vedeny v oblasti El Tablón (Guanajuato). V těchto nadmořských výškách se trápí i přeplňované motory vozů. „Citelný pokles výkonu na začátku soutěže překvapí každého,“ říká Sébastien Loeb. „Když na to myslíte, cítíte to ještě víc.  Pak si ale člověk zvykne a zapomenete na to. V každém případě čeká vyrovnat se s týmž problémem všechny posádky.“


Tento rok se vozy WRC 2006 musely soustředit také na jiné technické záležitosti. Mexiko je vůbec první soutěží, kde vozům už budou chybět přední a zadní aktivní diferenciály. Týmy pracovaly na vývoji tzv. pasivních vozů pro šotolinové tratě. Po testech týmu Kronos Racing spojené s testem pneumatik BF Goodrich je Sébastien Loeb spokojen a věří ve velký potenciál vozu.

Loeb: Pozor na kameny!
I když Loeb v Mexiku ještě nezvítězil, patří podnik k jeho oblíbeným. Nachází se však před startem Mexické rallye v pozici, na kterou není zvyklý: v hodnocení Poháru pilotů musí dohánět Marcuse Grönholma.

„Testovali jsme v Katalánsku. Stejně jako na asfaltu byla i nyní největší pozornost upřena na to, aby auto vyhovělo požadavkům na specifikaci 2006. Postupně jsme vyladili správné nastavení předního a zadního diferenciálu. Na asfaltu a sněhu jsme našli nastavení, které přispělo k dobré vyváženosti a ovladatelnosti vozu. Všichni vědí, že na šotolině je nejdůležitější právě ovladatelnost. Měli jsme před sebou spoustu úkolů. Myslím, že jsme je splnili dobře. Auto mi padne. Jak dobrou práci jsme odvedli, to jako obvykle poznáme až podle časů na rychlostních zkouškách.“

Proč se vám v Mexiku dosud příliš nedařilo?
Je pravda, že jsme tady zatím příliš štěstí neměli. Přesto mám tenhle podnik docela rád. Rychlostní zkoušky jsou široké a člověk tak může volit ideální stopu. Některé pasáže jsou velmi rychlé,  jiné zase dost technické. Počasí bývá obvykle hezké, krajina nádherná a zdejší lidé jsou milí a přátelští. Pozor si ale musíte dávat na kameny, které v posledních dvou ročnících způsobily vážná poškození několika vozů. My jsme měli v minulých dvou ročnících problémy už během shakedownu a slavnostní start v Guanajuatu jsme absolvovali pěšky. V roce 2004 jsme museli odstoupit, když nám kámen prorazil olejovou vanu. Jaké poučení z toho vyplývá? Musíme se během seznamovacích jízd hodně soustředit, abychom odhalili nejvíce nebezpečných a zrádných kamenů.“

A  loni?
„Ztratili jsme spoustu času hned v úvodu a pak už jsme neměli co ztratit. Byl to hodně vzrušující podnik. S Danielem jsme si Mexiko 2005 dost užili. Zvlášť když jsme se na poslední zkoušce po šíleném tempu posunuli o dvě místa vpřed. Bylo to tak trochu jako na letošním Monte Carlu. V letech 2004 a 2005 předvedla xsara v Mexiku dobrý výkon. Věřím, že nyní to bude podobné a budeme schopní bojovat o vítězství. To je totiž nejlepší cesta, jak splnit náš úkol číslo 1: nedovolit Marcusovi, aby se nám v pořadí šampionátu vzdálil.“

Rallye stručně
V mistrovství světa figuruje Corona Rallye Mexiko od roku 2004, první ročník se jel v roce 1979, od roku 1998 je centrem podniku město León ve státě Guanajuato
. V ohromné hale Poliforum Expo Center s více než 18 000 m2 je umístěn asistenční park, který je klimatizován! Celková délka letošního ročníku je 1002,47 km, z nichž je 359,54 km měřených v 17 rychlostních zkouškách na 9 odlišných trasách.

Seznámení s tratí a prohlídky probíhají od úterý  (28.2.) do středy (1.3.) od 7 do 19 hodin, shakedown je na programu ve čtvrtek (2.3. od 8 do 12 hodin) v parku Almaro, vzdáleném 14 km od Polifora a vede po části loňské rychlostní zkoušky. Slavnostní start se uskuteční v historické části města Guanajuato před budovou Teatro Juárez ve čtvrtek od 19 do 21 hodin.


1. etapa – pátek 3.3. – 452,7 km, z toho 150,2 km měřených v 7 rychlostních zkouškách. Start v Leónu v 9 hod., předpokládané uzavření asistenčního parku kolem 23. hod.
2. etapa – sobota 4.3. – 397,7 km, z toho 148,92 km měřených v 7 RZ. Start v Leónu v 9 hod., předpokládaný cíl kolem 23.30 hod.
3. etapa – neděle 5.3. – 152,07 km, z toho 60,42 km měřených ve 3 RZ. Start v Leónu v 7.45 hod., cíl kolem 12.30 hod.

PR


 
 
Fotogalerie:   Ferrari Convers MenX tým pro Le Mans Series 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose