www.car.cz
 

Ofenzíva Luboše Minaříka na zasněžených Okříškách
     17.3.2006 10:03 - tisková zpráva


Příjmení Minařík se stalo v automobilovém sportu pojmem. Jen málokdo si dovede představit kalendář sprintového mistrovství bez jeho tradičního vrcholu - Rallysprintu Kopná, který v roce 1993 rodina Minaříkových poprvé uspořádala jako rozlučkový závod se sezónou pro piloty z Valašska, a z kterého se postupem času vyvinul jeden z nejkrásnějších sprintů v České republice.

Již mnoho let se navíc členové Minaříkova klanu zapisují i do startovních listin našich soutěží. V živé paměti nám stále ještě zůstávají úspěchy Josefa Minaříka se Škodou Felicia, v posledních letech se pak o propagování soutěžní tradice rodu Minaříků stará Josefův 26-letý synovec Lubomír, syn zakladatele Rally sprintu Kopná a obrovské opory při závodech Lubomíra Minaříka.

 Jak nadějný bojovník sám uznale říká, „bez něj by to prostě nešlo“.. I přes svůj věk patří Luboš, který již druhou sezónu vodí po tratích našich sprintů Škodu Felicii Kit Car 1600, mezi tzv. univerzální piloty, kteří dovedou zajet jak na rychlých, tak na technických soutěžích. Výborně se dokáže vypořádat i se všemi různými typy povrchů od suchého asfaltu až po led či sníh. V loňském roce mu medaile v celoročním účtování skupiny A unikla jen o samý vlásek.

 Do statistiky si připsal celkem tři umístění na stupních vítězů včetně nečekaného prvenství na sprintu v Okříškách, od zisku třetího místa mu zabránila jen horší výsledková bilance s Janem Kopeckým, který měl na svém kontě stejný počet bodů. 

 V letošním roce se Lubomír Minařík se spolujezdcem Viktorem Semelou opět chtějí zaměřit především na co nejlepší umístění v rámci MČR ve sprintrally. Valašská posádka měla sice do letošní sezóny v plánu přesednout na modernější vůz, z původního záměru však nakonec sešlo: „Nepodařilo se nám získat takové finanční prostředky, za které by bylo možné pořídit nový a lepší vůz, tak zůstáváme u naší osvědčené Felicie. Naše auto prošlo před sezónou celkovou repasí a drobnými vylepšeními. Budeme se zúčastňovat všech sprintových závodů a objevíme se i na startu domácí Barum rally, popřípadě na Rally Český Krumlov nebo Bohemia rally“, nastínil své letošní plány pilot z Podkopné Lhoty.

Vzhledem ke své letošní prioritě účastnit se podniků MČR ve sprintrally nemohli Luboš s Viktorem chybět na startu Rally Vysočina v Okříškách. Na zdejší soutěž mají jen samé hezké vzpomínky, loni si z Okříšek odvezli poháry za prvenství mezi A-šestkami, v roce 2004 zde triumfovali ve třídě A5: „Na tenhle závod jsem se hodně těšil, protože předpověď počasí slibovala velkou nadílku sněhu. Ten naší Felicii vyhovuje a minulý rok se nám za stejných podmínek podařilo vyhrát ve své třídě a tím i jako první posádce na Felicii porazit Josefa Petáka s mnohem silnějším vozem“, zavzpomínal Luboš s úsměvem.


Úvod soutěže letos obstaral nepříliš sportovně hodnotný prolog na hlavní silnici města Třebíče a podmínky na trati velely hlavně „přežít“. Vozy s pohonem pouze přední nápravy to měly na kluzké namrzlé trati opravdu složité, Lubomír Minařík však prolog ustál bez komplikací a připsal si na úvod docela pěkné třetí místo ve třídě S1600 a šestou příčku v nabité skupině A.

Sobotní ráno přivítalo soutěžní posádky sněhem a ledem pokrytou tratí, na které pouze v omezeném množství vykukoval asfalt. V loterii ve volbě pneumatik Luboš s Viktorem neprohloupili a na trať se vydali na úzkých pneumatikách s hroty, které se ukázaly být jako jednoznačně nejlepší volbou. V úvodní sobotní sérii tří vložek probíhal velmi těsný souboj mezi Minaříkem a Tlusťákem, kterému tentokrát jen přihlížel loňský šampión Josef Peták, protože se netrefil do správných gum.

První „rundu“ sice zvládl nejlépe Antonín Tlusťák, hned po první rychlostní zkoušce následující sekce se však pořadí obou valašský pilotů obrátilo, a až do konce závodu hledal zádveřický jezdec na svého rivala z Podkopné Lhoty recept marně. V cíli je dělil rozdíl sedmi vteřin ve prospěch šťastného Luboše Minaříka, který tak obhájil svoji loňskou výhru mezi „áčky“ na této soutěži a ani konečná desátá pozice absolutně určitě není k zahození: „Letos se sněhové podmínky opakovaly a po třech odjetých rychlostních zkouškách jsem věděl, že pokud bude vozidlo fungovat, můžeme prvenství obhájit. Jízda na pneumatikách s hroty se mi velmi líbí a to potvrzovaly i dosahované časy na RZ. Auto a tým fungovaly na 100% a nic nám nezabránilo tuto soutěž opět vyhrát a tím porazit Josefa Petáka či Antonína Tlusťáka na výkonnějších vozech“, prohlásil velespokojený Lubomír Minařík.


Tým z Valašska si nyní může na chvíli odpočinout, dalším závodem sprintového šampionátu totiž bude Agrotec Würth rally Hustopeče, jež se koná až v polovině dubna.

        Jiří Dokulil, FTR-media        
           www.ftr-media.com


 
 
Fotogalerie:   Rally Vysočina, Okříšky 2006, foto Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose