www.car.cz
 

Dva světové body Vojtěcha z Mexika - a nemusí zůstat jen u nich.
     17.3.2006 10:12 - tisková zpráva


Po vydařeném vystoupení posádky Štěpán Vojtěch/Michal Ernst na Mexické rally uspořádal OMV Rally Team Czech tiskovou konferenci, na které poodhalil zástupce hlavního partnera týmu, týmový manager a oba členové posádky své další smělé plány.

 

Mladá posádka startující za OMV CEE tým předčila očekávání většiny fanoušků a znalců rally a z Mexika si přivezla dva mistrovské body. Mohlo jich být i více, nebýt malé soutěžácké smůly, nástrah od diváků a nemožnosti předjet závodníka, který startoval před nimi.

 

"Bylo to k vzteku. Měnil kolo na trati a po výměně vjel těsně před nás. Navíc měl rozbité zrcátko a tak nás neviděl. Za jeho autem se zvedala mračna prachu a tak nebylo vidět ani na krok. Nakonec jsme museli zastavit a počkat a tam jsme ztratili ten rozhodující čas," lehce se čertí Štěpán Vojtěch ještě dnes, když popisuje osudné okamžiky závodu.

 

"Diváci nám také z kamenů nastražili takovou hráz, které jsme se naštěstí vyhnuli, ovšem později jsme o kámen poškodili spojovačku řízení. Na trati jsme ji provizorně opravovali, ale nevydržela. Ještě že máme tu SuperRally," přiblížil další mexické trable co-pilot Michal Ernst.

 

Štěpán zná rally pouze zpoza volantu "áčkového" vozu, většinou na tratích se zpevněným povrchem, a tak byl start na šotolině a s produkčním autem poměrně překvapivý. "Ano, je to nezvyklé spojení," uvedl liberecký pilot, "ale my jsme rádi za každé pořádné svezení a tak jsme vděčni OMV, že nás oslovili a nabídli start na světové soutěži. Velikým překvapením pro mě bylo auto samotné. Nestačil jsem se divit, jak šel vývoj dopředu, a musím říci, že jsem na šotolině přišel po pár kilometrech  tomuhle produkčnímu Mitsubishi na chuť.

 

Auto nám skvěle připravil Stohl Racing Team a zaslouží si naše poděkování. Škoda, že auto ve vysokých nadmořských výškách ztrácelo výkon, a tak jsme ocenili jeho jiné přednosti, výkon motoru poznáme třeba na jiných podnicích".

 

A co tamní šotolina, přec jen Waldviertel a Mexiko se nedá srovnávat, ne? "Tak to opravdu ne. Bylo to něco neuvěřitelného. Naše zkušenosti s tímto povrchem a typem tratí byly nulové a tak jsme začínali pěkně pomalu a od začátku. Znali jsme to jen z televize a teď na nás to prašné peklo čekalo naživo. Brouk odvedl skvělou práci. Jasně, že se s autem musel sžít a poznat co si může dovolit. Vzhledem k výkonu auta, k charakteru tratě, k pneumatikám… zpočátku to bylo o hledání, ale brzy pochopil jak na to a pak už to tam dával," vyhrkl téměř jedním dechem Myšák.

 

Tak silné jsou jeho mexické zážitky. Nedalo mi, abych se nezeptal zkušeného navigátora i na odlišnost práce v podobném terénu. "Orientačních bodů minimum. Značené odbočky téměř žádné, ale pořadatelé připravili perfektní itík a tak bylo při tréninku jen potřeba hlídat ujeté metry. Trénovali jsme totiž jeepem z půjčovny, bez tripmasteru, a tak to bylo trošku dobrodružné. Jinak navigace při závodě už byla stejná jako jindy, standardní práce."

 

Díky nepřehlédnutelnému úspěchu ještě v Mexiku nabídl OMV CEE tým naší posádce start na Rally Argentina. Manager týmu Tomáš Pochop je muž činu a tak ihned začal novou situaci řešit:

 

"Časový posun jsem si příliš neuvědomoval a tak jsem ještě v noci konzultoval po telefonu se zástupcem OMV naše možnosti. Také časový harmonogram máme poměrně nabitý a po Jänneru, Šumavě, Monte a Mexiku nás čeká Katalánie a na konci dubna je už Argentina. V případě našeho "ano" odjíždělo totiž auto z Mexika rovnou do Argentiny," vysvětlil situaci týmový manager.

 

Tomáš Pochop má tu smůlu, že je také přímo zodpovědný za jednání s právníky ohledně kauzy loňské Barum Rally. "Štěpán se mě také průběžně ptá, tak jsem si již zvykl, ale pořád nemohu říci nic konkrétního. Naši právníci studují řády a ročenky a pravidla a narážíme na celou řadu dalších otázek. Pravdou je, že se problém z určitých úhlů nejeví tak jednoznačně, jako jsme si na začátku mysleli. Doufám, že během několika týdnů by mělo být v celé kauze jasněji.“

 

Jak bylo již řečeno, Štěpán Vojtěch společně s Michalem Ernstem usednou do kokpitu Mitsubishi Lancer Evo VIII při Argentinské Rally. Jak se dívá populární jezdec na své další účinkování s tímto vozem? "Jsem potěšen z toho, že se rozdíl mezi vozy WRC a špičkovými eNky zužuje. Vždycky bude to WRCčko více hravé a lepší závoďák, ale i s PVčkem je hlavně na nezpevněném povrchu závodění pěkné. Má to startovací program, dobře funguje i hydraulická ručka, nově jsou povoleny i velké  brzdy, takže nevadnou, prostě slušné závodní auto.

 

To naše nepatří ke špičce třídy, ale zase by mělo být spolehlivé. Určitě ještě dojde k přenastavení podvozku, protože v Argentině bude sice také šotolina, ale asi jiného druhu a také bude rozbitost silnic odlišná. Je těžko v momentě, kdy auto poznávám, se pouštět do jeho nastavování. Teď už tuším, co umí, a tak když jsem si na trati jistější, můžu společně s technikem dotáhnout jízdní vlastnosti tam, kde si budu připadat jezdecky jistý a bude prostor pro nějaké zrychlení." přiblížil Brouk. Repase "Miciny" po náročné soutěži proběhne až v Argentině, kam dorazí nové komponenty přímo z Rakouska, z dílen Stohl Racing Štěpán doufá, že si před závodem opět najde chvilku času na testování a doladění posledních detailů.

 

Koncem března se objeví liberecký bílo-zeleno modrý Peugeot 206 WRC na startu Rally RACC Catalunya-Costa Daurada. V současné době se dokončuje jeho důkladná a rozsáhlá repase tak, aby byl své posádce dva tisíce kilometrů od domova spolehlivým parťákem. Nebude to náročné, zvykat si na šotolinu a PV, teď na asfalt a WRC, pak zase zpět PV a šotolinu…?

 

"Je to trošku zvláštní tyhle přechody, ale těšíme se na to. Doufám, že se s asfaltem brzy skamarádíme a že si na mě bude naše 206 WRC ještě pamatovat, a že spolu dokážeme zajet nějaký dobrý výsledek. Je nám všem jasné, že auto je svou specifikací dávno za zenitem, ale přeci jen WRC je WRC a PVčka jsou také jinde, takže se na svezení s nám notoricky známým autem opravdu moc těším.

 

Často jsem dotazován na upgrade našeho auta, ale situace je stále stejná. Naše auto nelze přestavět na poslední tovární specifikaci. Jedná se o dvě různá auta. Jiná je nejen karoserie, ale téměř 80% dílů. Vzhledem k nejisté budoucnosti vozů WRC by byl nesmysl investovat do podobného projektu," vysvětlil Štěpán situaci kolem přestavby stávajícího vozu.

 

Ovšem nejen závody je OMV Rally Team Czech živ a tak v mezidobí mezi jednotlivými závody čeká na posádku celá řada sponzorských a propagačních aktivit, na management týmu další jednání ohledně dalších závodů a možnosti startů v zahraničí. "Určitě preferujeme světové soutěže. Jejich úroveň je neoddiskutovatelná a pro jezdecký růst pilota je nezbytné se měřit s nejlepšími. Zatím máme jasno pouze v tom, že se s naším autem kategorie WRC objevíme na Katalánii a Deutschlandu, u nás pak na Krumlově a na domácí Bohemce," uzavřel otázku dalších letošních startů posádky domácí OMV Tomáš Pochop.

 

Tak si tedy prosím poopravte data ve svých kalendářích: Catalunya, Argentina, Český Krumlov, Bohemia a …

 

 

Michal Oberstein

Czech OMV Rally Team


 
 
Fotogalerie:   Štěpán Vojtěch v Mexiku 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose