www.car.cz
 

Tatry 2006 - Dobře rozjetého Marcela Tučka zastavila traverza na RZ 14
     3.5.2006 18:57 - tisková zpráva


Po více než dvou měsících se na závodní tratě vrátil Marcel Tuček, jehož mohli příznivci automobilových soutěží naposledy sledovat v akci při únorové Mogul Šumava Rallye. Ačkoliv na start Rallye Matador Tatry 2006 se Tuček znovu postavil se starším Lancerem šesté evoluce a na místě spolujezdce nahradil Václava Tesaře Milan Marušák, nastupoval domažlický pilot do soutěže v roli ‚jedničky‘ týmu Klub Fox Racing a tu také v průběhu třetího podniku letošního MMČR rally potvrzoval.

 

První rychlostní zkoušku v Púchově, kterou v pátek provázela průtrž mračen, zdolali Tuček s Marušákem ve dvaadvacátém nejrychlejším čase absolutně a od sobotního rána se začali posouvat průběžným pořadím neustále výš. Po RZ 7 (Zlatníky, 13,70 km) figurovala dvojice týmu Klub Fox Racing už na čtrnácté a tedy bodované pozici, do konce sobotního programu pak dokázala vystoupat až na 12. příčku.

 

Dojet si pod Tatrami pro body ale Marcelu Tučkovi s Milanem Marušákem souzeno nebylo... Svou pouť zakončila posádka bílo-červeného Mitsubishi Lancer Evo 6 s vylomeným kolem na RZ 14 (Púchov 3, 16,36 km), kde skončil v kotrmelcích také Roman Odložilík s Renaultem Clio S1600.

 

„Byla to má blbost! Když jsem viděl havarovaný Odložilíkův vůz, nechal jsem se vyvést z koncentrace a chvíli jsem o tom přemýšlel. Pak jsem příliš opatrně najel do zatáčky hodně na vnitřek, o vyčnívající traverzu jsme zavadili ráfkem a praskl unašeč kola,“ popsal smolný okamžik Marcel Tuček. „V tu chvíli jsem na sebe byl strašně naštvaný. Potěšil mě ale můj spolujezdec Milan Marušák, který za mnou hned přišel a děkoval mi, že se se mnou krásně svezl. Teď už jsem s Tatrami taky docela spokojený, protože jsme nejeli žádnou ‚hudlařinu‘, neměli jsme žádnou krizi.“

 

Marcelu Tučkovi se příliš nelíbil formát soutěže, i když zároveň připustil, že mezi závodníky a pořadateli bude vždy v tomto ohledu mírný rozpor. „Vím, že to pořadatelé dělají proto, aby získali statut evropského podniku, ale mně to přišlo příliš roztahané. Po každé vložce dlouho stojíte a čekáte... Na druhou stranu se jedou dvě rychlostní zkoušky po pěkném asfaltu a po nich následuje jedna na šotolině, ale přezouvací zóna povolená není. Přitom by na ní čas byl. Mechanici tak sedí v servisu a pokuřují, zatímco posádky si musí – pokud chtějí – vyměnit pneumatiky samy,“ upozorňuje závodník, jenž si dobře pamatuje doby, kdy servisní vozy mohly na soutěžní auta čekat na přejezdech mezi vložkami.

 

Jak nastínil Milan Liška, závodící šéf týmu Klub Fox Racing, už před slovenskou soutěží, zvažuje Marcel Tuček omlazení svého vozového parku. Dočkají se fanoušci novinky už při následující soutěži, jíž bude Rallye Český Krumlov (25. – 27. 5. 2006)? „Původně jsme v Krumlově chtěli představit novou zbraň, ale pořád zvažujeme, jestli to má být Evo 8, Evo 9 nebo jestli nepočkat na ‚desítku‘.

 

Teď jsem hodně zvědavý, jaký bude skutečný rozdíl mezi osmou a devátou evolucí. Ale ono nejde zatracovat ani ‚evo-šestky‘. Pravda je totiž taková, že ani s ‚devítkou‘ bychom se nemohli měřit s Vaškem Pechem nebo Vojtou Štajfem. S ostatními jsme ale schopní se popasovat i s Lancerem Evo 6.

 

V autě jsem od Šumavy neseděl, proto jsem se rozjížděl pomaleji, protože v našem věku už člověk potřebuje nějaký čas, aby si znovu zvykl, ale pak to nebylo špatné. Tedy až do oné chybičky,“ uzavírá Marcel Tuček.

 

PR

Klub Fox Racing Media Servis


 
 
Fotogalerie:   Tatry 2006 od Sportfoto.cz

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose