www.car.cz
 

Supersporty míří o tomto víkendu na italský okruh Monza.
     4.5.2006 18:21 - tisková zpráva


Královéhradecký motocyklový tým Intermoto Czech Klaffi se připravuje na další závod letošního šampionátu Mistrovství světa třídy Supersport, který se již o tomto víkendu koná na italském okruhu Monza.

 Čtvrté kolo letošního šampionátu Mistrovství světa třídy supersport se již tento víkend roztočí na historickém okruhu Monza, tedy na superrychlé dráze, kde motocykly během jednoho absolvovaného kola několikrát jedou na své maximální rychlost. První z italských zastávek (v Itálii se jede celkem třikrát) tak bude festivalem rychlosti a aerodynamiky.Pro tým Intermoto Czech Klaffi nabírá letošní Monza zvláštní význam, protože jedním z jezdců královéhradeckého týmu je William de Angelis, tedy jezdec z Republiky San Marino, což znamená, že Willy pojede před mnoha fanoušky své rodné vlasti, či velmi spřátelené Itálie.

V dosavadním průběhu sezóny dokázal William dvakrát bodovat, když v úvodním podniku získal tři body za 13. místo v Qataru a před čtrnácti dny poté čtyři body za 12. místo ve Valencii, kde po závodě naznačil, že cílem pro nadcházející závody je umístění v nejlepší desítce.Tomáš Mikšovský v letošním roce prozatím nebodoval, ale okruh v Monze by mohl být právě tím místem, kde český jezdec zlomí prokletí letošní sezóny. V roce 2005 zde totiž po velmi podařeném výkonu dokázal dokončit závod supersportů na čtrnácté pozici a získat tak dva světové body.

V letošním roce se však nebývale zvýšila konkurence, a tak bodovat bude stejně náročné, jako v předchozích třech závodech.Svůj druhý závod budou mít v Itálii i jezdci Mistrovství Evropy třídy Superstock 600, kde má tým Intermoto Czech Klaffi své zastoupení v podobě brněnského jezdce Jana Prudíka. Honza je mladý jezdec, který se při předchozím závodě ve Valencii, poprvé představil na mezinárodní úrovni. I tentokrát bude jeho cílem absolvovat co nejvíce kilometrů, a tím pochopitelně sbírání zkušeností ve velmi kvalitní sérii.

Josef Kubíček (manažer týmu)„V pauze mezi závody pracovali technici pod vedením Jirky Látra na motocyklech, udělali maximum pro zvýšení výkonu, tedy velmi důležité charakteristice pro okruhu v Monze. Na brzdě jsme také optimalizovali stroj pro kategorii Superstock 600, pracovalo se na snížení teploty. Částečně se nám povedly naše představy naplnit, jak dalece, to nám však ukáže až jízda na Monze.Stejně jako v každém závodě, tak i na Monze chceme co nejvíce bodovat, pro tento cíl jsme připraveni udělat maximum. Willy se chce dostat do Top Ten, ale uznává, že to bude velmi těžké. Tomáš prozatím na body nedosáhl, je nevyšší čas, aby ukázal svůj potenciál. Stejně jako ve Valencii bude důležité, aby jezdci nepadali. Pokud se to podaří, je více času na hledání optimálního nastavení.

Před Honzu Prudíka nestavíme žádné cíle. Od něho očekáváme během prvních tří závodů především sbírání zkušeností s neznámou technikou a v neznámém prostředí.“Okruh MonzaOkruh Monza vznikl již v roce 1922 a dodnes je největším sportovním zařízením pro motocykly a automobily v celé Itálii. Slavný okruh je nejrychlejší dráhou v celém seriálu Mistrovství světa Supersport, což po technické Valencii znovu v pravidelném rytmu mění závodní cyklus.

Okruh Monza leží v městském centrálním parku a je pověstný svou historií. V posledních letech byl často přebudováván, když kvůli vysokým rychlostem, dosahovaným zejména při závodech Formule 1, bylo do jeho charakteru vklíněno několik zpomalovacích šikan. O  tomto  okruhu  se  hovoří jako o okruhu, na kterém se rychlost nejenže dosahuje, ale hlavně dlouho udržuje.Závody na Monze bývají vždy velkou společenskou událostí.

Po celém světě jsou známé především kultovní zatáčka Parabolica či dvojzatáčka Lesmo. Dominantou okruhu je zbytek betonového oválu, který je zde od padesátých let, kdy se zde týden co týden konaly nějaké závody. Dnes samotný okruh měří 5 793 metrů, má 5 levých a 8 pravých zatáček, jeho nejdelší rovinka je dlouhá 1 195 metrů.

Na okruhu uspějí jezdci, kteří mají správné a nebojácné srdce, které jim nezavelí brzo brzdit před šikanou.

Intermoto Czech KlaffiPR & Press service

World Supersport Championship

www.klintermoto.cz


PR


 
 
Fotogalerie:   Jarní cena Brna2006 - divize4 vytrvalostní závod, foto Marek Repka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose