www.car.cz
 

Brněnský zmoklý start sezóny pro BRT úspěšný
     4.5.2006 18:28 - tisková zpráva


Během  Jarní ceny Brna se na Masarykově okruhu účastnil Bohemia Racing Team hned dvou závodních kategorií. V Divizi 4 úspěšně nasadil AUDI A4 ST s pohonem obou náprav s vlastní posádkou Milan Maděryč a Jaroslav Páral. Druhý vůz téže značky s předním náhonem pilotovala sestava INTERNET EXPRES Prima Teamu Juraj Šedivý, Miroslav Forman a Michal Matějovský.

 

Při startovním podniku desátého ročníku prestižního Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu se o něco méně dařilo Jiřímu Gottwaldovi a Janimu Paasonenovi. Tým přesto hodnotí start sezóny jako vydařený a do dalších podniků se chystá s optimismem.

 

Vytrvalý déšť zkomplikoval všechny víkendové závody. V poháru octavií přesto ve volném tréninku zajel Gottwald osmý a Paasonen  jedenáctý čas, což bylo v konkurenci osmnácti technicky identických vozů velice slušné. Pak přišla oficiální měřená jízda a s ní technické problémy s převodovkou Jiřího Gottwalda, který neodjel ani jedno kolo. Paasonen dosáhl až na třináctou příčku. „Voda na trati vyžadovala specifické nastavení podvozku a pořád jsme hledali optimální naladění tlumičů,“ přiznal finský soutěžák.

 

Gottwald počítal s tím, že do nedělního dopoledního závodu nastoupí z poslední příčky, ale v ranním warm upu jej definitivně zradila elektroinstalace vozu a tak do závodu vůbec neodstartoval. Paasonen na vodě bojoval jako lev a postupně se probíjel vpřed. Po třinácti náročných kolech byl nakonec klasifikován na osmém místě s dobrými sedmi body. Vůz Jirky Gottwalda nebylo možné zprovoznit a tak došlo k týmové dohodě. Do odpolední jízdy vyrazil jezdec s autem svého týmového kolegy, pochopitelně až z devatenácté poslední příčky na roštu.

 

Druhý závod byl snad ještě zběsilejší, než předchozí. Diváci byli svědky obrovského počtu karambolů. Jeden z nich pak bohužel v bitvě o místo v polovině startovního pole absolvoval i Gottwald v duelu se slovenským jezdcem Ondrejem Pilným, dvě kola před koncem závodu musel odstoupit s poškozeným zavěšením a byl klasifikován na patnácté pozici.

„Tolik smůly najednou jsme si snad ani nezasloužili,“ komentoval pak situaci týmový manažer Petr Najman. „Nezbývá, než doufat, že jsme si tak vybrali její příděl pro celou sezónu a v příštích závodech  už to bude lepší,“ dodal.

 

Mnohem lépe se týmu dařilo v mistrovských závodech Divize 4. V tréninku pro sprint i vytrvalostní závod dominoval třídě dvoulitrů Milan Maděryč, kterého v tříhodinovce střídal Jaroslav Páral. Průběh sobotního maratónu byl sice samozřejmě velice dramatický, protože na startu bylo rovných 45 vozů a stále vytrvale pršelo. Maděryč a Páral za spolupráce celého týmu podle přesně dané strategie cílevědomě vedli rudostříbrný vůz k jasnému vítězství ve třídě.

 

Během tří hodin odkroužili 65 okruhů, skončili sedmí v absolutním pořadí a na první pozici mezi vozy s motorem o obsahu do 2000 ccm. Druhé AUDI, pronajaté týmu Stana Matějovského, skončilo celkově deváté a ve třídě dvoulitrů jako druhé se ztrátou dvou minut. Týmu se pak výborně dařilo i v nedělním desetikolovém sprintu. Maděryč na AUDI s pohonem obou náprav za sebou na vodě nechal tři speciály z DTM, ale i stroje Porsche a BMW s mnohem silnějšími motory.

 

Dojel celkově druhý za Vacíkem na Ferrari 360 a samozřejmě tedy opět první mezi dvoulitry. Mirku Formanovi na druhém AUDI se bohužel nedařilo, ve třetím kole v těžkých podmínkách havaroval a zle pocuchal příď vozu o svodidla. „Takové věci se na mokru stávají, nedá se nic dělat,“ řekl na závěr Petr Najman. „Byl to každopádně slibný začátek nové sezóny a už se těšíme za dva týdny do Mostu, kde bude republikové mistrovství v závodech automobilů na okruzích pokračovat při Race Car Weekendu 2006.“

 

(1.5. 2006)

 

PR


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose