www.car.cz
 

Vládní speciál Tatra bratrů Hajdušků ve verzi Nascar v Brně úspěšný
     4.5.2006 18:36 - Pavel Jelínek


Krásný a nepřeslechnutelný dunivý zvuk vydává tradičně při okruhových kláních Tatra Eccora bratrů Hajduškových a jinak tomu nebylo ani při dvou závodech divize 4 při víkendové Jarní ceně Brna 2006. V sobotu při tříhodinovce doduněla až pro pěkné šesté místo, takže v týmu mohli být spokojeni.

 

Na Tatře jsme zapracovali hlavně na snížení odporu vzduchu a celkovém zrychlení převážně v zatáčkách. K tomu slouží upravené přední a zadní blatníky a odvody vzduchu z kolového prostoru. Kapsa pro nasávání vzduchu chlazení motoru byla upravena tak, aby zbytečně nevyčuhovala do stran. Zpevnili jsme přední kapotu, která se za jízdy prohýbala a zadní difuzor se změnil díky úpravě zádě v tzv. verzi Nascar. Hlavní úpravou je stažení výfuků do zadu, vloni nás to dost zlobilo a v kabině byla často plynová komora. Všechny tyto úpravy se výrazně projevily na kvalitě jízdy, i když nejlepšího času jsme nedosáhli, ale to není vinou úprav,“ rozebírá novinky Stanislav Hajdušek, dřívější úspěšný hokejista a nyní již řadu let automobilový závodník, ale i stavitel a propagátor českého vozu, který si jistě ani jeho konstruktéři jako závodní stroj příliš představit nedokázali.Přesto jej bratři naučili docela dobře závodit.

 

Tříhodinový sobotní podvečerní závod se vyvíjel z hlediska jezdce černé tatrovky velmi dramaticky: „Asi tak dvacet minut jsem neviděl zhola nic, zrcátka i čelní sklo bylo čiré mléko a jen jsem odhadoval, kudy jet. Pak jsem malinko upravil ofukování a najednou jsem výrazně zrychlil. Stejný problém však mělo mnoho jezdců a tak bylo nutné být v předjíždění velmi opatrní,“ vzpomíná na závod Standa a pokračuje : „Auto fungovalo skvěle a i když nás zadek vozu tlačil více dopředu, než je u Tatry obvyklé, tak i v takových psích podmínkách to brzdilo i točilo. Bylo škoda drobné kolize, kterou způsobil Ford Puma ve Schwanzovce, kdy na modré vlajky pouštěl Engeho, ale mě již neviděl a tak mne trefil dost brutálně na bok a oba jsme šli do smyku, který jsem ustál a mazal dále. Bohužel mi praskla výztuha blatníku a urazil jsem levá zadní světla a poškodil difuzor.“

 

Přesto po hodině byla posádka v silné konkurenci průběžně devátá. Při střídání měl tým ještě jednu krizovku s dobrým koncem. Standův bratr Zdeněk při výjezdu z boxů levým křídlem zachytil hadici s pistoli na vzduch, která málem strhla tankovací věž a chyběly jen centimetry, aby padající trubka vážně zranila mechanika, či další přihlížející. Naštěstí to odnesly jen trubky zařízení a hadice vzduchu.

 

„Před startem bych bral jakékoli místo do desátého místa, konkurence byla opravdu velká, zvlášť v téhle slotě, kdy se výkon motoru dost smazává,“ podotýká Stanislav Hajdušek. S konečným šestým místem v cíli tedy musel být spokojen. Oba jezdci ujeli celkem 66 kol průměrem 116,8 km/hod. Nejbližší Porsche posádky Bezák Studenič ujelo o kolo více, další s polskou posádkou pak o kolo méně. Do závodu  odstartovalo celkem 46 posádek a dojelo 36.

 

„Po vystřídání jsme zvyšovali náskok a protože Ferrari ani Porsche za námi nás nestíhaly, tak závod bylo nutné jen pozorně dojet. A vyhnout se chybám, či nebezpečným situacím při předjíždění. Vozy před námi byly příliš daleko a času už moc nezbývalo,“ dodal Zdeněk Hajdušek.

 

V závodě nebyla nouze ani o smyky a nehody. „V průběhu závodu těch klouzaček bylo více než dost, viděl jsem spoustu aut v neuvěřitelných pohybových kreacích. Největší dojem na mně zanechal italský jezdec Moro ze stáje Petra Válka ( BMW M3), nad jehož výkonem jsem jen nevěřícně kroutil hlavou. Poté, co mne předjel tak, že jsem musel do trávy, mi předvedl několik bravurních situací, jak zvládnout smyk těsně před tím, než opustíš trať… Jel stopu, za kterou by se nemusel stydět ani ten, kdo lajnoval oba okraje dráhy bílou barvou, a finále všeho byla bravurní jízda na laně za traktorem a to asi třikrát. Myslím, že Péťa Válek až po něm vyklepe štěrk z kačírku, bude moci začít dělat základy na dům,“ poznamenal Standa. I když na druhou stranu, Petr Válek si časy svého italského kolegy docela pochvaloval (jezdil páté nejrychlejší časy). Jeho uvedené kousky ale zajisté neviděl na vlastní oči tak, jako ostatní jezdci.

 

Nedělní sprint na deset kol zajel Zdeněk Hajdušek až daleko vzadu, když skončil na 18. místě, i když s plným počtem kol. Mohla za to neplánovaná návštěva boxů. „Co se týká neděle, tak bohužel ani po úpravě ofuku čelního skla se viditelnost nezlepšila, ale hlavní problém byla rána od červené octávie hned v prvním kole, kdy musel Zdeněk zajet do boxů otrhat vlající lamináty. Pak se z posledního místa už nedá v deseti kolech moc zajet. Je to škoda, protože to bylo na bednu nebo alespoň na body, tak snad příště. Odveta je na celém světě povolena....“ zakončuje vzpomínání na Jarní cenu Brna Stanislav Hajdušek.

.

 

 

Pavel Jelínek

Media servis

www.motormix.cz, www.car.cz

 

Tisková informace týmu Stanislav Hajdušek

V Brně 4. května 2006

 

 

Výsledky- tříhodinovka :                                                                                                

 

  1.  1 AMD M 3000 Mercedes/CZ                 

        CHAROUZ/NIMC/ENGE           CZ /CZ /CZ  Mercedes Benz CLK     71  3:01:15.465  126.984            2:17.105  28 141.868   

  2.106 Pabel - Gringut/A                      

        GRUENHUT/PABEL              A  /A       Porsche 911 GT3 Cup   68  3:02:45.459  120.621  -  3 LAPS 2:34.163  47 126.170   

  3. 23 Matador Motorsport/SK                  

        SENKYR/DOLAK                CZ /CZ      BMW M3 GTR            68  3:03:03.178  120.426  -  3 LAPS 2:32.316  21 127.700   

  4.  7 Autoracing Club Bratislava/SK          

        KONOPKA/HORNAK              SK /SK      Porsche GT3 RS        68  3:03:28.602  120.148  -  3 LAPS 2:36.447  38 124.328   

  5.  8 Stadler Motorsport/CH                   

        BEZAK/STUDENIC              CH /SK      Porsche 911 GT3 CUP   67  3:03:48.237  118.170  -  4 LAPS 2:28.050  31 131.380   

  6. 30 Hajdusek Stanislav/CZ                  

        HAJDUSEK/HAJDUSEK           CZ /CZ      Tatra Ecorra           66  3:03:10.503  116.806  -  5 LAPS 2:37.539  29 123.467   

  7.  3 Bohemia Racing Team a.s./CZ            

        MADERYC/PARAL               CZ /CZ      Audi A4 ST            65  3:01:50.673  115.878  -  6 LAPS 2:38.093  15 123.034   

  8. 80 /PL                                    

        LUKAS/SZWAGIERCZAK          PL /PL      Porsche               65  3:03:04.173  115.103  -  6 LAPS 2:37.970  54 123.130   

  9.  4 Internet Expres Prima Team/CZ          

        FORMAN/SEDIVY/MATEJOVSKY    CZ /SK /CZ  Audi A4               65  3:03:58.855  114.532  -  6 LAPS 2:41.164  20 120.689   

 10. 24 Senkyr Motorsport/CZ                   

        MATZKE/FRIED                CZ /CZ      BMW M3                64  3:01:49.577  114.107  -  7 LAPS 2:43.064  35 119.283   

 11. 43 Internet Expres Prima Team/CZ          

        URBAN/MATEJOVSKY/FORMAN/SEDICZ /CZ /    Alfa Romeo 147GTACup  64  3:02:26.466  113.722  -  7 LAPS 2:39.729  45 121.774   

 12. 41 Ferrari Bohemia R.T./CZ                

        VACIK/WASZEK/HANEL          CZ /CZ /CZ  Ferrari 360           64  3:04:18.378  112.571  -  7 LAPS 2:37.384  17 123.588   

 13. 22 Alfa Romeo Racing Hardware team/CZ     

        LUCAK/DUDA                  CZ /CZ      Alfa Romeo 147 GTA    63  3:02:50.588  111.699  -  8 LAPS 2:47.722  54 115.970   

 14.116 Eder Rene                              

        RENE/HOESEL                 A  /A       Porsche               62  3:05:21.093  108.439  -  9 LAPS 2:52.023   5 113.071  


 
 
Fotogalerie:   Jarní cena Brna2006 - divize4 vytrvalostní závod, foto Marek Repka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose