www.car.cz
 

Úspěšná vodní premiéra okruhového nováčka – týmu Ferrari Bohemia
     7.5.2006 12:12 - Pavel Jelínek


Po nedělním startu na Jarní ceně Brna 2006 by se dalo říci :  přišel, viděl , zvítězil… Ale Petr Vacík se za volantem rychlého ferrari objevil již o den dříve, kdy ve trojici se svými závodnickými kolegy nezvítězil, ale ve velmi náročné tříhodinovce, která se prakticky celá odjela za deště a na velmi klouzavém povrchu, dojel celkově dvanáctý. I to je za daných podmínek slušné umístění. Takže uvedené úsloví by se dalo považovat za pravdivé ….

 

A kdo se vlastně skrývá za týmem Ferrari Bohemia ? Petr Vacík, Boleslav Waszek a Miroslav Hanel, kterým je 41 a zbývajícím pilotům pak 53 let. Spojuje je především to, že jsou to, co by rádi byli mnozí z nás – takzvaní Ferraristé, vyznavači a majitelé vozu věhlasné značky, úspěšní podnikatelé. A proto mají zkušenosti s takto rychlými sériovými auty. Petr má Ferrari 360, Míra 430 a Bolek má dokonce oba tyto modely zároveň. „Závodnické zkušenosti nemáme, jen Míra jezdil před deseti lety Fiesta cup, jinak nikdo nic. Jsme kamárádi Ferraristi,“ představuje posádku Petr Vacík.Už proto je ovšem obdivuhodné, že bez větších problémů dokázali proklouzat celým tříhodinovým závodem, řítit se vodní tříští, ve které mnohdy nebylo téměř nic vidět. A hlavně tlačenicí dalších desítek závodních vozů. Vždyť takto rychlý stroj musí v každém kole předjet několik pomalejších soupeřů.

 

Všichni jsme Ferraristi, tak co jiného bychom měli jezdit. Navíc je to skoro sériové auto a my jezdíme pro zábavu a ne se v tom furt šťourat a repasovat,“ dodává dále odpověď na otázku, proč si k závodění vybrali právě vůz Ferrari 360 Modena, který je jediným ve startovním poli.

omega seamaster replica watches  

Fake Franck Muller Watches  

„Když závod jedeme ve třech a tedy minimálně na dvě střídání, je vlastně předem ztraceno nějaké super umístění. Ale my jedeme pro zábavu a ne se stresovat, jestli dojedeme nebo nedojedeme. Navíc naše auto je poměrně těžký oproti jiným vozům ve startovním poli a ani úpravy nejsou nějak rozsáhlé. Jedem podle předpisu Ferrari Challenge. Možná ale přes zimu bychom s tím něco udělali, abychom byli konkurence schopnými,“ pokračuje.

 

V sobotu i v neděli se jelo za deště a všem to pěkně klouzalo. Však také snad v každém kole některá z posádek navštívila záchytné zóny. Vyjímkou nakonec nebyla ani posádka červeného ferrari s číslem 41, která tak přišla o možnost lepšího umístění. „Myslel jsem, že to bude horší. I Maděryč mi pak říkal, že mi to sedělo líp, jak ta jeho čtyřkolka, že vyloženě nestíhal. Tomu bych nikdy nevěřil. I proto se pro nás tříhodinovka vyvíjela celkem dobře. Já závod rozjížděl a předával jsem jako šestý, Míra potom jako sedmý a Bolek bohužel hned v prvním kole po střídání vypochodoval z trati a hrabal se čtyři minuty z kačeru. Navíc prodřel gumu a bylo po nadějích. Nebýt toho, tak byl výsledek ještě lepší, než konečné dvanácté místo. Myslím, že tak sedmí jsme mohli být, Bolek se potom už bál. Jel svůj první závod a hned mokro, to ti nepřidá,“ pokračuje Petr Vacík.

 

Tým, přestože byl složený ze začátečníků, zvolil jistě rozumnou taktiku: „Měl jsem pár krizovek. Na stadionu jsem udělal dvojitý hodiny, ale ustál jsem to na asfaltu a neskončil až  zapíchnutý ve štěrku. Hajdůšek měl pěkný divadlo. Taktika byla hlavně se nikam moc necpat, času dost…..“ prozradil dále Vacík a pokračoval : „Problém byl s pomalými auty, které se tam motaly. Pomalý auta, to je hrůza. Kdyby alespoň koukali dozadu, i když v tom dešti je úplně prd vidět.“

 

Nakonec ale byla v týmu velká spokojenost i s dvanáctým místem v cíli. Za daných podmínek to byl malý zázrak, že vůbec vše zvládli a dojeli do cíle. Neděle pak zakončila úvodní letošní okruhový víkend a pro tým Ferrari Bohemia přinesla i pověstnou třešničku na dortu. Sprint na deset kol jel Petr Vacík, který startoval až ze 17 -tého místa a podle svých slov pomýšlel na zhruba šesté místo.

 

Brzy ale vypadly oba favorizované vozy Mercedes Benz DTM a vůbec se nedařilo ani Audi DTM, jehož pilotovi mokrá trať vůbec nesvědčila. Naopak závodnický nováček Petr Vacík situaci zvládl naprosto skvěle a dostal se až na samé čelo závodu. Podařilo se mu předjet i Maděryče se čtyřkolkou audi a pak „zbývalo“ dokroužit bez chyb až do cíle závodu. Nedělní sprint nakonec Petr vyhrál! Navíc dokázal zajet druhý nejlepší čas na jedno kolo, rychlejší byl jen veterán Antonín Charouz s vozem DTM.

 

„Kluci mi ukazovali z boxů, že vedu a když jsem předjel Maděryče, tak jsem už jel na jistotu.  V té slotě nebylo nic vidět, hlavně když jedeš za někým. Jedeš padesát procent závodu poslepu a modlíš se, aby se někdo před tebou neroztočil. V neděli bylo víc vody, jak v sobotu, navíc jsem jel na gumách z tříhodinovky, protože jsme mokrý gumy nějak podcenili a jiné jsme už neměli,“ popisuje Petr Vacík.Sebemenší problém nebyl, akorát jak v sobotu, tak i v neděli se strašně potila přední i boční okna. Furt jsem si je otíral hadrem. To se musí vychytat. Strašně  to zdržuje a rozptyluje,“ doplňuje jezdec.

 

Doplnit ještě můžeme, že tým vůz odkoupil od Roberta Pergla a má v plánu starty v celém

šampionátu MČR. „Ano, rádi bychom jeli celý  šampionát. Rád bych také tímto Robertovi Perglovi, tak i Ivo Hornovi a Davidovi Pachmanovi poděkoval za jejich pomoc a rady při  závodě. A taktéž Zdeňkovi Holubovskému z HP Exclusiv,“ poděkoval Vacík.

 

Příští závod se pojede již zhruba za týden (12. až 14. května 2006) na okruhu v severočeském Mostě. Právě zde mimochodem bude již v úterý 9. května sraz majitelů supersportovních vozů, kde uvedená trojice bude také k vidění. V Mostě tedy bude v úterý zvýšená koncentrace aut značek Ferrari, Masserati, Ultima, ale i dalších sportovních strojů různých výrobců.

 

 

Pavel Jelínek

Media servis

www.motormix.cz, www.car.cz

 

Tisková informace Ferrari Bohemia R.T.

V Brně 5. května 2006

 

 

Výsledky- tříhodinovka - Jarní Brno 2006:                                                                                              

 

  1.  1 AMD M 3000 Mercedes/CZ                 

        CHAROUZ/NIMC/ENGE           CZ /CZ /CZ  Mercedes Benz CLK     71  3:01:15.465  126.984            2:17.105  28 141.868   

  2.106 Pabel - Gringut/A                      

        GRUENHUT/PABEL              A  /A       Porsche 911 GT3 Cup   68  3:02:45.459  120.621  -  3 LAPS 2:34.163  47 126.170   

  3. 23 Matador Motorsport/SK                  

        SENKYR/DOLAK                CZ /CZ      BMW M3 GTR            68  3:03:03.178  120.426  -  3 LAPS 2:32.316  21 127.700   

  4.  7 Autoracing Club Bratislava/SK          

        KONOPKA/HORNAK              SK /SK      Porsche GT3 RS        68  3:03:28.602  120.148  -  3 LAPS 2:36.447  38 124.328   

  5.  8 Stadler Motorsport/CH                  

        BEZAK/STUDENIC              CH /SK      Porsche 911 GT3 CUP   67  3:03:48.237  118.170  -  4 LAPS 2:28.050  31 131.380   

  6. 30 Hajdusek Stanislav/CZ                  

        HAJDUSEK/HAJDUSEK           CZ /CZ      Tatra Ecora           66  3:03:10.503  116.806  -  5 LAPS 2:37.539  29 123.467   

  7.  3 Bohemia Racing Team a.s./CZ            

        MADERYC/PARAL               CZ /CZ      Audi A4 ST            65  3:01:50.673  115.878  -  6 LAPS 2:38.093  15 123.034   

  8. 80 /PL                                    

        LUKAS/SZWAGIERCZAK          PL /PL      Porsche               65  3:03:04.173  115.103  -  6 LAPS 2:37.970  54 123.130   

  9.  4 Internet Expres Prima Team/CZ          

        FORMAN/SEDIVY/MATEJOVSKY    CZ /SK /CZ  Audi A4               65  3:03:58.855  114.532  -  6 LAPS 2:41.164  20 120.689   

 10. 24 Senkyr Motorsport/CZ                   

        MATZKE/FRIED                CZ /CZ      BMW M3                64  3:01:49.577  114.107  -  7 LAPS 2:43.064  35 119.283   

 11. 43 Internet Expres Prima Team/CZ          

        URBAN/MATEJOVSKY/FORMAN/SEDICZ /CZ /    Alfa Romeo 147GTACup  64  3:02:26.466  113.722  -  7 LAPS 2:39.729  45 121.774   

 12. 41 Ferrari Bohemia R.T./CZ                

        VACIK/WASZEK/HANEL          CZ /CZ /CZ  Ferrari 360           64  3:04:18.378  112.571  -  7 LAPS 2:37.384  17 123.588   

 

 

Výsledky - sprint - Jarní Brno 2006

 

1. 41 Ferrari Bohemia R.T                            Petr       VACIK              /CZ  Ferrari 360           10    27:34.973  117.530            2:39.779   4 121.736   

  2.  3 Bohemia Racing Team a.s.                 Milan      MADERYC                 /CZ  Audi A4 ST            10    27:42.715  116.983     7.742  2:42.522   5 119.681   

  3.  7 ARC Bratislava                                Miro       KONOPKA                /SK  Porsche GTR           10    27:45.973  116.754    11.000  2:43.266   5 119.136   

  4. 12 Valek Racing Autosport            Petr       VALEK                             /CZ  BMW M3  

10    27:47.538  116.644    12.565  2:42.080   4 120.007   

  5. 13 D+M Racing                           Dan        SUCHY                   /CZ  BMW GTR               10    27:50.633  116.428    15.660  2:42.029   8 120.045   

  6. 71 Machanek Racing                  Rudolf     MACHANEK                /SK  Porsche 911 GT3       10    27:55.689  116.077    20.716  2:42.310   4 119.837     ………


 
 
Fotogalerie:   Jarní Brno 06 havárie Filipa Albrechta od J. Maršíčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose