www.car.cz
 

Octávia cup : Přes dvacet aut na roštu? Nuda v Brně nehrozí !
     23.5.2006 00:43 - tisková zpráva


Přes dvacet aut na roštu? Nuda v Brně Nehrozí!

 

Janiš tréninkovým časem pokořil dosavadní brněnský rekord octavií

 

Po necelém měsíci se účastníci nejprestižnějšího českého poháru vrací na Masarykův okruh u Brna, aby zde druhým dílem pokračovali v bojích jubilejního desátého ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu. Další dva závody se zde od 26. do 28. května 2006 pojedou v rámci hvězdného podniku SUPERCAR 500, tedy Světového šampionátu vozů GT pod záštitou FIA. Startovní pole octavií se opět rozrůstá a na roštu bude stát už 21 vozů.

 

Do poháru se tentokrát vrací jeho loňský absolutní vítěz Jiří Janák, který pojede opět v barvách stáje Motorsport Kopecký. Startovat naopak nebude Adam Lacko z INTERNET EXPRES Prima Teamu, který v tomto termínu přesedá do trucku a bude se snažit sbírat body ve FIA Evropském poháru tahačů v italském Misanu. Jeho auto ale v boxech nezůstane. Pilotovat jej bude zkušený Jiří Jupa, který za Adama zaskočí.

 

 „Samozřejmě jsem nabídku Stana Matějovského s chutí přijal. Pravda, bude trochu svazující jet s autem, s nímž Adam minule dvakrát vyhrál. Taky budu cítit  přeci jen respekt, protože vypůjčená technika člověka trochu znervózňuje. Ale do poháru se po pauze zase moc těším, zvláště na tu atmosféru světového podniku, jaká v Brně při gétéčkách panuje,“  prozradil Jupa.

 

Ambice na dobré body si v Brně bude každopádně dělat i jeho stájový kolega Michal Matějovský, který posledně získal dvě druhá místa. Ve hře ale určitě budou i další ostřílení jezdci jako Dostál, Brejla, Marhoul, Navrátil, Gottwald, finský soutěžák Paasonen, ale také dva nováčci Michael Vorba a Erik Janiš, kteří v Brně na konci dubna  naznačili, že bude nutné s nimi vážně počítat.

 

Zvláště Erik Janiš prý pracuje na sžívání s novým vozem dost cílevědomě. Jeho starší bratr Jarek totiž při nedávných mosteckých závodech v boxech líčil, že všechno je na velice dobré cestě. „Erik se při prvním závodě trápil s nastavením podvozku, ale pak našli skvělé řešení. Začátkem května pak v Brně na suchu testoval a dal čas 2:24,6! Je to údajně snad nejrychlejší kolo, které tam někdo s octavií zajel,“ líčil Jarek. 

 

Nezbylo, než zapátrat v análech a dát Jarkovi za pravdu. Dosud nejrychlejší byl v Brně s octavií Jirka Janák, když loni 25. června při sobotním ranním Superpole zajel kolo v čase 2:25,136. Janišův letošní čas pochopitelně není oficiální, ale bude jistě zajímavé sledovat, zda se mu o následujícím víkendu podobně povede i v oficiálních měřených, či závodních jízdách.

 

Harmonogram víkendu je opět přizpůsoben nosným závodům FIA GT Championship. Volný trénink začíná už v pátek v deset hodin dopoledne. Odpoledne ve 12,40 pak jezdci vyjedou do oficiální kvalifikace na 45 minut. Sobota na Masarykově okruhu začne atraktivním kvalifikačním bojem nejlepších deseti z měřeného tréninku. Superpole odstartuje v 8 hodin a 25 minut. Odpoledne ve 14,00 vyrazí jezdci do prvního ostrého závodu, který se pojede na třináct kol. V neděli ráno začínají program dne opět octavie krátkým warm-upem a v 10 hodin 30 minut bude odstartován druhý třináctikolový závod.

 

Lze ještě připomenout, že jako V.I.P.  host bude v Brně vítěz prvního kola tipovací soutěže Martin Lang. Také u příležitosti dalších závodů bude v nejbližších hodinách na webových stránkách  www.cp.octaviacup.cz opět spuštěna tipovací soutěž a její vítěz pak dostane možnost sledovat z bezprostřední blízkosti následující závody v Mostě. 

 

Do nich je ale ještě relativně dlouho. V téhle chvíli všichni ladí formu a je jisté, že nuda v Brně ani tentokrát rozhodně hrozit nebude.

 

(22.5. 2006)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Extremtrucktrial Mohelnice 2006 od Martina Ježka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose