www.car.cz
 

JWRC 2006: Sardinské prokletí Pavla Valouška pokračuje
     29.5.2006 14:16 - tisková zpráva


OLBIA, OTROKOVICE – Ke třetímu podniku letošního juniorského světového šampionátu se česko-italská posádka Pavel Valoušek – Pierangelo Scalvini společně se svým Suzuki Swift S1600 vydala na druhý největší středomořský ostrov Sardinie.

 

Po loňské kritice pořadateli slibovaná obměna tratě se opravdu konala, byla však spíše k horšímu. Vše bylo navíc umocněno rozhodnutím vedení juniorského šampionátu o možnosti využití pouhých dvaceti pneumatik na celou soutěž. „Spíš než rychlost zde bude rozhodovat spolehlivost a štěstí. Kdo bude mít nejméně problémů i defektů, bude hodně vysoko,“ prorokoval již před startem Pavel Valoušek.

V pátečním horkém dopoledni se vydaly všechny posádky vstříc náročným kilometrům první etapy. Hned jako úvodní zkouška čekala na účastníky lehce obměněná Terranova, která v loňském ročníku přinesla Pavlu Valouškovi ztrátu šance na body, když při prvním průjezdu dostal defekt a při druhém musel dokonce odstoupit kvůli prasklému obalu od převodovky. A prokletí tohoto úseku se bohužel potvrdilo i letos. Veškeré šance na úspěch totiž zůstaly v hlubokém písku na osmnáctém kilometru.

 

„Snažili jsme se jet svižně, ale bez zbytečného riskování. Bohužel, v jednom z pravých vracáků jsme přijeli moc rychle a zadní část auta se dostala ven z cesty. I díky pomoci českých fanoušků, kterým bych chtěl tímto poděkovat, se nám podařilo vůz vrátit zpátky na cestu, bohužel až po dlouhých dvanácti minutách,“ řekl zklamaně Pavel Valoušek a k celé situaci dodal: Bylo to blbé místo, přijíždělo se tam ve velké rychlosti a na první pohled to vypadalo, že zatáčka vede doleva. Už při seznamovacích jízdách se nám nedařilo toto místo správně napsat.“

 

Také druhý průjezd stejnou zkouškou se Valdovi nevydařil, když ztratil téměř čtyři minuty při výměně pneumatiky. Na zbývajících zkouškách dokázal zajíždět velmi dobré časy na třetím až pátém místě mezi juniory. Přesto se mu závěrečnou zkoušku první etapy dokončit nepodařilo.

 

Tolik věcí, co nás potkalo na této jediné zkoušce, se jinému nestane za celý rok. Už na přejezdu před zkouškou jsme měli pomalý defekt, pneumatiky už byly v hodně špatném stavu, pohromadě držely jen silou vůle. Kousek po startu začala stávkovat převodovka, chvíli řadila, chvíli ne. Do toho se přidal interkom, který vypověděl službu.

 

K tomu se nám ještě otevřela zadní kapota, takže do auta začala proudit spousta prachu. Byl to nejspíš následek první rychlostní zkoušky, kde diváci při pomáhání prohnuli zadní dveře, navíc se poškodil jeden z bezpečnostních úchytů. Když se k tomu všemu přidal ještě jeden defekt, rozhodli jsme se zastavit a odstoupit. Kvůli spoustě prachu už jsem nemohl dýchat, navíc dalším defektem a následným dlouhým přejezdem do servisu bychom výrazně ublížili autu,“ popsal závěr pátečního dne Valoušek.

Do soboty vstupoval otrokovický jezdec s obrovskou ztrátou a tedy jasným cílem napravení si reputace v podobě zajíždění dobrých časů. Ani tentokráte mu však nebylo dopřáno spatřit cíl hned úvodní zkoušky. Zhruba na dvanáctém kilometru jsme projížděli pomalou pravou zatáčkou, byla hodně úzká. Na cestě byl kámen, o který jsme bohužel zavadili vytočeným pravým předním kolem, takže prasklo rameno a bylo po nadějích. Když jsme tam pak stáli, ten kámen trefil skoro každý. Je to podobná situace, jako byl Grönholmův kámen – Marcus nebo Martin Prokop kvůli němu skončili, ale další měli štěstí a nic se nestalo,“ prohlásil zklamaný Pavel Valoušek.

 

Třetí etapa se vyznačovala specifikem, že během všech šesti rychlostních zkoušek nebyl k dispozici ani jeden servis, ani zóna pro výměnu pneumatik. I do této etapy vstoupil Pavel Valoušek převážně z testovacích důvodů, protože každý odjetý kilometr je dobrý pro získání cenných zkušeností. Technici Suzuki Sport Europe navíc využili příležitosti a zkoušeli nové nastavení podvozku a elektroniky pro Neste Rally Finland. Valoušek se Scalvinim opět zajížděli kvalitní výsledné časy, hlavně se ale poprvé vyhnuli jakýmkoliv problémům.

 

Na Sardinii chceme co nejdřív zapomenout. Byla to velice náročná soutěž, která se vůbec pro dvoukolky nehodila. Jak se předpokládalo, vyhrál ten, co měl nejméně problémů. Jinak to bylo pro všechny hlavně trápení,“ řekl závěrem Pavel Valoušek, jehož čeká další start v JWRC o druhém srpnovém víkendu na Rallye Deutschland.

 

Jestli se mezitím ukážeme na nějaké domácí soutěži je zatím otázkou jednání, uvidíme v nejbližších týdnech,“ upřesnil očekávaný program Valoušek.

 

www.pavel-valousek.com

PR


 
 
Fotogalerie:   FIA - GT - TC 76 na Brno Supercar 500 od Martina Folty

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose