www.car.cz
 

Historické vítězství Jarka Janiše při závodě FIA GT v Brně
     29.5.2006 23:08 - tisková zpráva


BRNO SUPERCAR 500
26.-28.5.2006

Historické vítězství Jarka Janiše

Jarek Janiš se Sashou Bertem v barvách týmu Zakspeed vyhráli druhý  závod seriálu mistrovství FIA automobilů Grand Tourismo na brněnském okruhu. Janiš je tak prvním českým jezdcem, kterému se podařilo v šampionátu GT zvítězit. 

Česko-německá dvojice s vozem Saleen S7R ujela během tříhodinového závodu 88 kol. Cílem projela s minutovým náskokem před Italem Andreou Picchinim a Švýcarem Jeanem Denisem Deletrazem, kteří startovali s vozem Aston Martin DBR9. Třetí skončili Italové Gollin a Babini s druhým továrním Aston Martinem. Po druhém místě při premiéře šampionátu v Silverstonu se tak Janiš s Bertem ujali vedení celkové klasifikace šampionátu.

Janiš  na domácí trati potvrdil, že letos prožívá skvělou sezonu a navíc i nově upravený Saleen mu dokonale padl do ruky. Náš pilot svoji převahu potvrdil už v sobotní kvalifikaci, kterou vyhrál a zajistil si pole position. V nedělním warm upu to sice na vodě nebylo ono, měl až sedmý čas, ale počasí se naštěstí včas umoudřilo a závod se jel sice za silného větru, ale na suchém asfaltu.

Janiš, stejně jako před tím v Silverstonu, závod rozjížděl. V tvrdém souboji po startu první pozici na chvíli ustál, ale pak ho předjel Ital Piccini. Českého jezdce držel za sebou do 13. kola, kdy na něho Jarek v nájezdu do Schwantzovy zatáčky vyzrál a ujal se vedení. Janiš pak získal malý náskok, který udržel i Bert, jež Janiše po šedesáti minutách vystřídal. Na poslední hodinu se Jarek opět vrátil za volant a bezchybnou jízdou soupeřům ani v závěru nedal šanci.

Byl to ale nejdramatičtější souboj vozů GT na brněnské dráze, protože první tři posádky dělily v cíli pouhé tři sekundy a pět vozů mělo plný počet kol. "Je to fantastický pocit vyhrát doma. My jsme  po Silverstonu dostali váhový handicap 30 kilo a zpočátku byl Picchini na rovinkách a hlavně ve stoupání rychlejší. Jenže Piccini na rozdíl od nás měl problémy s pneumatikami. Naše michelinky jsou výborné, ale také záleží na tom, jak tým auto postaví, aby pneumatiky držely. My jsme to zvládli. Když srovnám první dva závody, bylo Brno pro nás určitě jednodušší.

Jednak jsme neměli díky perfektní přípravě týmu, žádné problémy, a pak brněnskou trať dokonale znám, to byla moje výhoda. Příští závod, který předpokládám, že po dnešním výsledku na 95% pojedu, už  bude těžší, protože dostaneme váhový handicap 70 kg.

Otázkou ale je, zda se nezmění ještě i technické předpisy, protože podle zástupců FIA tady v Brně jsou naše auta příliš rychlá. Jenže je to dáno i tím, že auto funguje a máme výborné pneumatiky. Teď se ale už těším na krátký odpočinek, i když o víkendu zřejmě pojedu na Oscherslebenu, jako přípravu na závod GT, formule 3000. Tohle střídání aut mi ale moc nevadí, stačí pět kol a dostanu se do toho,“ řekl po závodě v Brně Jarek Janiš.

 

VÝSLEDKY
1. E. Janiš, Bert (ČZ, D, Saleen S7R) 88 kol, 3:00:22,759, 2. Picchini, Deletraz (I, CH, Aston Martin DBR9) -1:00,808, 3. Gollin, Babini (I,  Aston Martin DBR9) -1:02,622, 4. Bartels, Bertolini (D, I,  Maserati MC12) -1:03,324, 5. Pescatori, Ramos (I, P, Aston Martin DBR9) -1:50,726, 6. Davis, Biagi (GB, I, Maserati MC12) -1 kolo.

Škoda Octavia Cup:
1. závod: 1. E. Janiš, 2. Janák, 3. Paasonen (Fin.),
2. závod: 1. Navrátil, 2. Janák, 3. Jupa.

BMW 1 Challenge:
1. závod: 1. Janák, 2. Honzík, 3. Firla jun.,
2. závod: 1. Janák, 2. Firla jun., 3. Kusý jun.


PR / MO


 
 
Fotogalerie:   FIA GT Brno,neděle, foto Marek Repka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose