www.car.cz
 

ME na Babě : Tři první místa pro tým Michl Motorsport !!
     24.7.2006 23:11 - tisková zpráva


Na slovenské Babě, kopci nedaleko Bratislavy, se o víkendu 21. - 23. července 2006 opět sešel závod Mistrovství Evropy v závodech do vrchu jak moderních, tak historických vozů. Pro Michl Motorsport to znamenalo účast všech tří závodních vozů, tj. historických závodních strojů Škoda 130 RS pilotované Josefem Michlem a formule MTX 1-02, za jejímž volantem sedí Lubomír Foral, a další velmi úspěšně Škody Octavie KitCar, kterou do zatáček posílá Dan Michl.

 

Pro moderní vozy je sezóna již ve druhé polovině a Dan Michl je po smolné havárii v Rieti nyní na třetím místě v absolutním pořadí ME; historické vozy na Slovensku končily první půli seriálu závodů a Josef Michla i Lubomír Foral se pohybují v čele tabulky.

 

Po loňském závodě na Babě, plném nečekaných přeháněk a strategických přezouvání penumatik, se zdála být předpověď pro třetí červencový víkend balzámem na duši závodníků i jejich týmů. Nakonec asi všichni se slzou v oku vzpomínali na loňské deštíky, protože tropické vedro zmáhalo nejen závodníky oblečené v kombinézách a předepsaných nehořlavých oblecích a jejich mechaniky, ale i diváky, jichž bylo podél trati tradičně mnoho. Lákadlem pro ně mohla být již tradiční účast slovenského prezidenta Gašparoviče i mnoho jezdců z evropské vrchařské špičky.

 

Po sobotních trénincích, jejichž časy obvykle napoví jen málo o definitivních výsledcích, se v neděli jezdci postupně vydali na 5100 m dlouhou, rychlou trať s malým počtem zatáček. Již tradičně jako první startují jezdci s vozy v historických kategoriích, a slovenský moderátor je vždy s nadšením vyprovázel na trať.

 

V kategorii 2 mezi historickými vozy se opět odehrávaly souboje mezi stotřicítkami, z nichž vítězně vyšel Josef Michl, a kategorie 4 se nesla ve znamení boje mezi dvěma generacemi formule MTX, typ 1-02 s Lubomírem Foralem za volantem, a 1-03 pilotovaná Petrem Tykalem. Nakonec zvítězil starší vůz a Lubomír Foral, stejně jako v předcházejícím závodě historiků v italském Trentu.

 

Ve skupině A byl spolehlivě nejrychlejším jezdcem David Komárek s velmi silným Mitsubishi Lancer EVI VI, ale protože tento vůz neodpovídá evropským předpisům, jezdí pouze domácí mistrovství. První pozici v Mistrovství Evropy si vyjel Dan Michl s dvoulitrovou Škodou Octavia KitCar, jemuž se dařilo o desetiny sekund ujíždět německému soupeři Alfredu Hilgerovi na BMW M3 (kterému výše na stupně vítězů o jedno místo pomohlo opakování druhé jízdy) i Rudimu Bicciatovi s Mitsubishi Lancer Evo, kteří mají oba třílitrové vozy. Na čtvrtém místě dojel Jaromír Malý s dvoulitrovým Fordem Escort KitCar.

 

Hezké souboje sváděli i jezdci ve skupině N, ale nakonec se opět nejlépe soustředil Jörg Weidinger, který s jediným výpadkem v Trentu vyhrál všechny závody letošní sezóny, na druhém místě zůstal Vladimír Doubek a třetí pozici obsadil Richard Vodička. V čele skupiny SP s velkým náskokem, také tradičně, trůnil Piergiorgio Bedini, za ním následovali Petr Vojáček a Milan Zahradníček.

 

Nejrychlejší vozy, takzvané „placky“ a formule, jsou již léta baštou Italů. Letos jim však plány kříží i několik Čechů. Nakonec byl ze všech nejúspěšnější Fausto Bormolini s Lolou, jehož přessedmdesátiletý otec Luigi přijel tentokrát, místo s historickým Porsche, s rychlou Osellou, na druhém místě dojel Giulio Regosa, jehož první závodní jízda byla poznamenána nepříjemnou nehodou: Miloš Zmeškal mu cestou na start poškodil auto a Regosova Lola byla, po povolení komisařů, přepravena do depa, kde ji mechanici bleskově opravili a Giulio mohl vyrazit před oficiálním zahájením druhé jízdy na start své první jízdy.

 

Třetí místo v absolutním pořadí i mezi prototypy vybojoval Hermann Waldy, čtvrtý dojel László Szász a páté místo obsadil nejrychlejší český jezdec, kterým byl tentokrát Dušan Nevěřil. Milan Svoboda s dvoulitrovou formulí se dokázal vmáčknout mezi třílitrové vozy a dojel absolutně na devátém místě.

 

Na rozdíl od jezdců závodících s historickými auty, kteří již na další víkend míří do Slovinska na závod v Ilirské Bistrici, mají moderní vozy dvouvíkendovou pauzu a sejdou se až v polovině srpna ve francouzském Mont Dore.

 

MM


 
 
Fotogalerie:   Ondra Ježek při MS Superbike 2006 - Brno - pátek : foto Jirka Navrkal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose