www.car.cz
 

Kokotsko 2006 – zajímavé závody historiků do vrchu
     14.8.2006 09:30 - tisková zpráva


Poslední víkend v červenci proběhl již čtvrtý ročník jízdy pravidelnosti historických vozidel do vrchu Kokotsko 2006, kterou uspořádal Veteran Car Club Plzeň pod vedením Petra Kodla. Jednalo se o velice zajímavou akci, kterou si neměl nikdo nechat ujít. Centrum celé akce bylo na házenkářském hřišti a na přilehlém prostoru v obci Litohlavy  u Rokycan.

 

V sobotu od osmé hodiny ranní se začali na hřišti shromažďovat historické automobily a motocykly - zanedlouho tam bylo přes sto těchto krásných a nablýskaných klenotů, které přilákali nespočetné množství diváků a fotografů.Po úvodním brífinku se celá kolona veteránů podle startovních čísel přesunula na druhý okraj obce Litohlavy na start do měřeného tréninku.

 

Délka trati byla necelých šest kilometrů asfaltového povrchu a skládala se z několika náročných zatáček a z rychlého úseku v lese.Již při tréninku jeden ze soutěžících nezvládl nástrahy trati a ohromnou akceleraci svého vozidla, dostal se do přetáčivého smyku a skončil předkem svého vozu v zákopu.Ven se dostal jen díky pomoci několika přítomných diváků a fotografa.

 

V závodě z pohledu diváka nejlépe a nejdravěji jeli jezdci se závodními vozy Škoda 1000MB a potom také posádka RR Teamu Tomáš Licek a Petra Friedmannová s Renaultem 8, který bavil diváky u trati a mnohdy i vystrašil fotografy.Posádku RR Teamu můžete znát ze soutěží amatérské rallye, kde momentálně závodí se Škodou 130RS a proto mají značně odlišný styl jízdy než veteránisté.

 

Bohužel nakonec odstoupili kvůli závadě na spojce, ale i tak si jeho jízdu a  krásné auto každý pamatuje.Mimochodem Renault 8 byl i díky účasti členů Renault Clubu jedním z nejvíce zastoupených modelů vůbec.Jenže je to závod pravidelnosti a tak výsledky mnohdy vypadají jinak než by se podle jízdy mohlo zdát.Vyhlášení výsledků proběhlo na stejném místě jako bylo celé centrum akce.

 

Každý účastník bez ohledu na to jak se umístil dostal pamětní list s jeho fotkou na startu.Jezdci, kteří se umístili ve své kategorii na předních příčkách dostali další ceny.

 

Na všechny vozidla byl opravdu krásný pohled a je neuvěřitelné jaké nádherné a zachovalé stroje ještě dnes brázdí naše silnice.Velice diváky také zaujalo dobové oblečení většiny účastníků,které mnohdy působilo i dosti humorně.Na akcích podobného typu je krásné, že je provází přátelství, humor, a solidarita mezi jezdci i diváky.Nejde tam o výsledky, ale zážitky.

 

Ředitel závodu Petr Kodl dodává: Akce byla vydařená, nebyly zaznamenány žádné zásadní problémy, vše se obešlo bez havárií nebo zranění.Na příští rok samozřejmě plánujeme další tedy pátý ročník.Nejbližší akce, kterou pořádáme je burza na ploché dráze v Plzni a potom ještě něco na podzim,ale to zatím nevím přesně.Aktuální informace o námi pořádaných akcích vždy naleznete na http://vccplzen.wz.cz

 

Po odstoupení zářivě modré R8 jsme se zeptali Petruny Friedmannové , půvabné spolujezdkyně Tomáše Licka, co bylo příčinou odstoupení RR Teamu a jak celou akci hodnotí:

 

"Příčinou bylo podcenění přípravy. Auto jsme vytáhli tak jak jsme ho po loňské rallye sezoně zazimovali. Ometli jsme pavučiny, nalili vodu a benzín. U 40 let starého vozu to bohužel nestačilo - Modrouš nás vůbec poprvé nedovezl do cíle.

Jinak akce to byla parádní, sluníčko, pivko, krásné staré stroje. Organizace na jedničku. Jedno z mála zdržení jsme zavinili my a tak ještě jednou děkujeme panu Kodlovi za luxusní odtah.

 

Pohodovou atmosférku setkání si určitě přijedeme užít i příště. Bude-li pokračovat snaha o likvidaci amatérských rallye, možná se budeme v příštím roce zúčastňovat již jen těchto společenských akcí."

 

Tom Holubář


 
 
Fotogalerie:   Nürburgring srpen 2006,historici, foto Petr Čacký

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose