www.car.cz
 

Pergl s Vasiljevem se představili (s Ferrari 430 ) doma na okruhu v Mostě
     17.8.2006 18:10 - tisková zpráva


Robert Pergl a Alexej Vasiljev obsadili s vozem Ferrari 430 Challenge páté místo ve vytrvalostním závodu mezinárodního mistrovství české republiky v Mostě.

Le Mans Series má přes prázdniny šestitýdenní přestávku a tým Convers MenX se rozhodnul tohoto období využít ke startu ve vytrvalostním závodu MMČR v Mostě. Obvyklé Ferrari 550 Maranello však tentokrát budilo jen oprávněnou pozornost v paddocku, kde mnoho lidí využili příležitosti zblízka obhlédnout vůz, který jel letošní závod 24 hodin Le Mans. Ferrari 430 Challenge však ukázalo, že je velmi slušnou zbraní pro český šampionát, Robert Pergl ho kvalifikoval do vytrvalostního závodu na pátém místě.

 

Samotný závod rozjížděl Pergl, který byl zapojen do těsných soubojů s ostatními soupeři a bez problémů se držel v první desítce. Ještě v první půlhodině vyjel po jedné z nehod na trať zpomalovací vůz a tým využil situace k dotankování paliva. Pergl se razantní jízdou rychle vrátil do první desítky a krátce po polovině tříhodinového závodu předal vůz Vasiljevovi. Ruský jezdec musel krátce po vyjetí na trať čelit nepříjemnosti, když prasknul mnohými souboji těžce zkoušený zadní nárazník a jeho polovina vlála za vozem.

 

Tým byl nucen povolat vůz do boxů, kde byl uvolněný díl odstraněn. Po několika kolech si komisaři vyžádali i odstranění poškozeného difuzoru, jinak týmu hrozilo vyloučení ze závodu. I přes tyto nepříjemnosti a zhoršenou aerodynamiku se Vasiljev prokousával vpřed a v závěru ukrajoval několik sekund na kolo na pátou posádku Páral/Maděryč.

 

Podle kalkulací týmu to mělo být v cíli hodně těsné a Vasiljev byl průběžně informován o odstupu. Při nájezdu do posledního kola už měl soupeře nadohled a v samém závěru kola ho dokázal předjet.

 

Robert Pergl: „Pro start jsme se rozhodli na poslední chvíli, byla to pro nás hlavně příprava na závod LMS v Doningtonu, protože od Nürburgringu byla dlouhá přestávka. Závod jsme si užívali a myslím, že to nebyla špatná reklama pro vůz Ferrari Challenge, protože jsme byli dost konkurenceschopní. V průběhu závodu jsem měl několik ostrých soubojů, dvakrát jsem dostal menší ránu zezadu, ale naštěstí se nestalo nic vážného.“

 

Alexej Vasiljev: „S vozem Ferrari Challenge jsem jel poprvé a jeho řízení přináší dobrou zábavu. Také Most byl pro mě novinkou, ale rychle jsem si na něj zvyknul. Startovní pole je hodně pestré, při předjíždění třeba Fiatu Seicento jsou rozdíly ohromné. Tak nějak se asi musí cítit jezdci Pescarola, když předjíždějí v závodech LMS vozy GT2.

 

Škoda, že v průběhu závodu jsme museli neplánovaně dvakrát do boxů odstranit poškozený zadní nárazník, stálo nás to čas a vůz se trochu hůře ovládal. Tým mě v závěru přes vysílačku hecoval, že se můžeme posunout na pátou příčku, v samém závěru kola se mi to i podařilo.“

 

Ivo Horn, technický ředitel: „Závod jsme jeli hlavně kvůli jezdcům, aby měli možnost závodit během relativně dlouhé přestávky. Nechtěli jsme riskovat možné poškození 550 Maranello před důležitým závodem LMS v Doningtonu, proto jsme zvolili Challenge. Myslím, že jsme dokázali, že s tímto vozem se dá jezdit v českém šampionátu na čelních příčkách. Škoda jen nucených dvou zastávek v boxech kvůli poškozené zádi, jinak bychom určitě skončili ještě výše.“

 

 

 

Menx 

Kompletní výsledky zde


 
 
Fotogalerie:   Představení CHEVROLETu pro WTCC 15.8.06 v Třebíči od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose