www.car.cz
 

Nový Golf: nárůst prodeje v ČR o 67 procent
     tisková zpráva


Golf, Touran a Passat na špičkách svých segmentů

Praha 20. dubna 2004 - Nový Volkswagen Golf se na českém trhu výborně rozjel – za první tři měsíce letošního roku se prodalo celkem 543 „krátkých“ Golfů, což je o 67,4 procenta víc než ve stejném období loni. Velká část z těchto prodejů připadá na Golf nové generace, který byl uvedený na trh koncem února. „Mimořádnému zájmu se těší model poháněný zážehovým motorem 1.4/55 kW (75 k) ve výbavě Trendline, který je momentálně předmětem časově omezené nabídky a prodává se za cenu 414 900 Kč,“ říká Manfred Aschenbrenner, vedoucí divize osobních vozů Volkswagen společnosti IVG. „Značný zájem je i o vznětové motory, především o model Golf 1.9 TDI/77 kW (105 k), který boduje především svým vitálitou a hospodárným provozem.“ Jako dárek k 30. výročí zahájení výroby Golfu první generace jsou všechny modely standardně vybavovány klimatizací Climatic.

Nový Volkswagen Golf šplhá vzhůru v tabulkách prodejních statistik i v zahraničí: Jenom v březnu prodal Volkswagen v západní Evropě 52 200 těchto vozů, což v porovnání s březnem loňského roku znamená nárůst o 14,7 %. Během celého prvního čtvrtletí roku 2004 se v západní Evropě prodalo 115 600 Golfů, o 1,5 % více než ve stejném období předchozího roku.

Neméně úspěšně jako Golf si vede i jeho velkoprostorový sourozenec Touran – za první čtvrtletí je nejprodávanějším kompaktním MPV modelem nižší střední třídy na českém trhu. „Od ledna do března jsme prodali 233 Touranů, což je mnohem více než dokázala nejbližší konkurence,“ říká Manfred Aschenbrenner. Čeští zákazníci mají největší zájem o Tourany s motorem
1.9 TDI/74 kW ve výbavě Trendline a v barvě stříbrné metalízy. Hitparádě příplatkové výbavy vévodí klimatizace Climatronic, následují mlhovky, střešní nosič, xenonové světlomety, zimní paket a sedadla ve 3. řadě.

Touran kraluje i na náročném německém trhu. Jeho tržní podíl činí za první čtvrtletí tohoto roku 22,6 %, což z něj dělá jasného lídra třídy. Nejžádanější verzí mezi německými zákazníky je stejně jako v Česku Touran Trendline ve stříbrné metalíze poháněný tubrodieselem 1.9 TDI o výkonu 74 kW/100 k a vybavený šestistupňovou manuální převodovkou. O oblibě Touranu v rodném Německu svědčí kromě výborných prodejních výsledků také závěry studie prestižní agentury AC Nielsen, podle které je Touran v očích veřejnosti nejlépe vnímaným modelem z celého segmentu MPV vozů a minibusů.

Dvojici mimořádně úspěšných modelů na českém trhu výborně doplňuje také Passat, který je stále lídrem vysoce konkurenčního B-segmentu importovaných vozů. „Za první čtvrtletí roku 2004 jsme prodali celkem 460 Passatů (včetně verze Variant), což je vzhledem k situaci na tuzemském trhu určitě výborný výsledek,“ komentuje prodejní výsledky značky Volkswagen Manfred Aschenbrenner.


TOP TEN PRODEJŮ V MPV SEGMENTU NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDY V ČR ZA 1. ČTVRTLETÍ 2004
(zahrnuje osobní i užitkové verze )

MODEL LEDEN ÚNOR BŘEZEN CELKEM 1.Q
VOLKSWAGEN TOURAN 45 110 78 233
CITROËN XSARA PICASSO 44 75 57 176
FORD FOCUS C MAX 53 50 52 155
RENAULT MEGANE SCENIC 34 50 45 129
PEUGEOT 307 SW 7 37 52 96
OPEL ZAFIRA 24 29 42 95
NISSAN ALMERA TINO 22 20 32 74
DAEWOO TACUMA 47 6 6 59
HYUNDAI MATRIX 18 14 20 52
MERCEDES-BENZ A 4 9 18 31
CELKEM V SEGMENTU 386 629 704 1719
Zdroj: Statistika SDA

tisk info

oficiální stránky : http://www.volkswagen.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose