www.car.cz
 

První polovina sezony se jezdcům Sportfota nevydařila
     23.8.2006 13:07 - tisková zpráva


Většina jezdců, kteří letos vozí na svých závodních speciálech logo stránek Sportfoto.cz, zatím mohou o průběhu letošní sezony hovořit jako o nepříliš vydařené. Nejinak tomu bylo i na posledních dvou podnicích obou šampionátů – Rally Bohemia a Rallye Pelhřimov. 

 

            Jedním z mála spokojených může po první půlce šampionátu být Jan Vaňáč. Bodově nejvíce vydělal zejména na prvních závodech, kdy mu konkurence v průběhu soutěží postupně „vymírala“, a Středočech tak mohl těžit z bodového náskoku. Jak postupně Vaňáč zrychloval, zostřovala se i konkurence a boje ve třídě N3 se staly zajímavějšími. ¨

 

V Českém Krumlově se přetahoval o sekundy se Smékalem, nakonec mu ale podlehnul a jeho náskok v čele tabulky se smrsknul na minimum. Na Rally Bohemia ale oba rivalové skončili v poli poražených poté, co museli využít superrally. U černobílého peugeotu byla na vině poloosa. Přesto si Vaňáč připsal důležité body a posílil své postavení na čele tabulky.

 

            Jiří Pertlíček junior na bohemii uspěl, i když jej v průběhu soutěže potrápil přehřívající se motor. Přesto po napínavém boji s Jiřím Trojanem opět dokončil na druhé příčce za suverénním Tarabusem. Díky tomuto výsledku a celkové spolehlivosti s přehledem drží druhou pozici i v celém mistrovství, což je postavení, jaké před začátkem sezony málokdo čekal. Barum rally Zlín je však pro Pertlíčka naprosto neznámou půdou a těžit snad může jen ze znalostí svého valašskomeziříčského spolujezdce Radima Oravy, pro kterého je barumka naopak téměř domácí záležitostí.

           

Radek Mifka se zatím letos moc nesvezl, o to více jej může mrzet odstoupení na Bohemii. „Bral jsem bohemku jako domácí závod a doufal jsem v dobrý výsledek. Bohužel se nám nedařilo. Na každé RZ jsme udělali chybu, na RZ5 jsme pak měli špatně napsaný rozpis a v utahující zatáčce vyletěli ven, což pro nás znamenalo konec. Byl to důsledek těžkého tréninku při padesátikilometrové rychlosti. Při svých zkušenostech si asi ještě neumím napsat zcela kvalitní rozpis,“ přiznává Mifka. Ani při Rally Agropa se na něj neusmálo štěstí. Start s novou spolujezdeckou posilou Tomášem Plachým mu totiž zkomplikovaly defekty pneumatik, a posádka tak sváděla marný boj s konkurencí.

 

I přesto to stačilo na deváté místo v hodnocení MČR skupiny produkčních vozů. „Na Barum rally Zlín pojedu poprvé a jediným cílem je absolvovat celou soutěž a nabrat zkušenosti. Letos se nám moc nedaří, zostřila se konkurence a nevyhýbají se nám chyby. Zkusím tedy zapracovat na zlepšení,“ informuje Mifka.

 

            V Pelhřimově si odbýval svůj debut se zbrusu novou EVO IX Miroslav Cais. Ten se českým fanouškům připomenul zejména svými výkony na sněhových soutěžích v Rakousku a na Šumavě, po kterých figuroval v popředí českého mezinárodního mistrovství. Rallye Matador Tatry ale musel kvůli pracovním povinnostem vynechat a v Krumlově po technické závadě havaroval. To bylo spouštěcím mechanismem plánu vstoupit do šampionátu s novým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Stavba nového vozu se bohužel zdržela, a tak nakonec nová „devítka“ debutovala až v Pelhřimově.

 

Testovací jízdu zakončil Cais na šestém místě v českém šampionátu. V autě jsem před závodem najel zhruba 40 km a provedli jsme pouze základní nastavení tlumičů. Tři průjezdy jednotlivých úseků nám umožnily srovnat chování vozu při různém nastavení, výsledek vlastního závodu byl pro nás tentokrát druhořadý,“ hlásil fryštátský jezdec, kterého nyní čeká ostrá premiéra na Barum rally Zlín před domácím publikem. Není od věci dodat, že loni na této soutěži zaznamenal nejlepší výsledek sezony.

            Předsezonní úvahy o zisku titulu musel v průběhu roku přehodnotit Ladislav Henzl. Mladíci s hondami se ukázali být více než tvrdou konkurencí. Mariánskolázeňský pilot zatím ani jednou nestanul na stupni nejvyšším, i když se loni zdálo, že jej má již předplacený. Rally Vysočinou se protrápil bez pneu s hroty a vyřadila jej převodovka, cíl neviděl ani při zatím posledním měření sil v Pelhřimově. Nedařilo se mu ani v Hustopečích, kde pro změnu stávkoval motor, a na Kopné, kde se přidaly jezdecké chyby. Na obou těchto sprintech obsadil Henzl až šesté místo, a jedinými radostmi v této sezoně tak byla dvě stříbra z Tišnova a Agropy.

 

            Doslova čárou přes rozpočet bylo pro Víta Böhma zařazení jeho hondy do skupiny S. Přišel tak o možnost startovat s tímto strojem mimo podniky zařazené do supersérie. „Dosavadní průběh sezony mi nahání spíše hrůzu. Loni jsme alespoň pravidelně viděli cíl, letos se to podařilo jen dvakrát z pěti startů. Předsevzetí šetřit peníze na novou hondu kvůli havárii v Tišnově a dalším okolnostem taky nevyšlo, takže jsem rád, že pro nás letošní sezona pomalu končí.

 

V plánu už je jen Vyškov, tam ale opět bez naší hondy. Jediné, co mi trošku lepší náladu, je třetí místo z Pelhřimova, za které jsme ale nakonec ani nedostali pohár, a byli jsme tak jediná skupina, kde se vyhlašoval pouze vítěz. Raději se pomalu začínám těšit na další sezonu,“ shrnul Jihlavan.

 

            A co čeká naše jezdce v nadcházejících měsících? Už příští víkend to bude vrchol sezony v podobě Barum rally Zlín, šampionát „velkých“ soutěží pak ukončí Horácká Rally v Třebíči a Rally Příbram. Sprinteři mají před sebou také tři podniky, po zářijovém Vyškově je ještě čeká Labská Rally a vsetínský sprint.

           

tisková zpráva

Sportfoto.cz


 
 
Fotogalerie:   Race Car Challenge Most - HAIGO - M. Jenčík

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose