www.car.cz
 

Pro skutečný požitek ze sportovní jízdy:Nové Audi TT Roadster
     24.10.2006 12:58 - tisková zpráva


Nefalšovaná sportovní síla, dokonalý požitek z řízení a vysoká rezerva výkonu – to jsou nezaměnitelné znaky nového Audi TT Roadster. Otevřený sportovní vůz si uchovává výrazné rysy svého úspěšného předchůdce a ještě je násobí mohutnějším výkonem, dynamikou a emotivností.

 

Pro nové Audi TT Roadster jsou k dispozici dva zážehové motory. Vidlicový šestiválec objemu 3,2 litru nabízí výkon 184 kW (250 k), jeho výkon je i v sériovém provedení přenášen na všechna čtyř kola prostřednictvím systému quattro. Motor 2.0 TSFI s výkonem 147 kW (200 k) pohání přední nápravu. Obě motorizace mohou být namísto sériové manuální šestistupňové převodovky vybaveny inovativní dvojspojkovou převodovkou S tronic.

 

Sportovní charakteristikou se vyznačuje především konstrukce podvozku nového modelu. Jednou z jeho nejpůsobivějších rysů je volitelná výbava adaptivním tlumicím systémem Audi magnetic ride, který řidiči nabízí volbu mezi komfortní charakteristikou a nekompromisně dynamickou odezvou.

 

V duchu střízlivého stylu otevřených sportovních vozů je odvážně stylizovaná karoserie „korunována“ lehkou skládací střechou. Verze 3.2 quattro je sériově dodávána s velmi rychle pracující automaticky ovládanou střechou, která je na přání dodávána i u dvoulitrové verze. Přes své vynikající vlastnosti a výbavu se bude nový model prodávat za téměř stejnou cenu jako model předchozí generace.

 

Čisté geometrické linie zařadily design původního modelu TT Roadster mezi klasické kultovní vzory. V jeho nové verzi designéři Audi nejen zachovali osobité kouzlo originálního návrhu, ale ještě je dále vytříbili. Zatímco u nového Audi TT Coupé střecha vozu splývá se zádí, u Roadsteru dává její výrazný kontrast vyniknout geometrickým tvarům vozu, které pulzují dynamikou a průbojností. Tento dojem ještě podtrhují atletické křivky boků, stoupající linie prahů a masivně rozkročená příčná silueta vozu. Pravý bok zdobí nápadný kryt hrdla nádrže v klasickém hliníkovém designu.

 

Působivou tvář Audi TT Roadster doplňují strmě zkosené kryty světlometů. Pod nimi umístěné křídlovité plastové přepážky podtrhují třírozměrný design světlometů a rovněž trubkovitá tělesa zadních svítilen jakoby se vznášela ve vzduchu. Ze zádi vozu zřetelně vystupují mohutné koncovky výfuků a široký difuzor. Stejně jako u Audi TT Coupé se i ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru TT Roadsteru při rychlosti 120 km/h automaticky vysunuje elektricky aktivovaný spoiler.

 

Sportovní charakter nového Audi TT Roadster je zdůrazněn jeho rozměry, které byly ve srovnání s originální verzi vhodně zvětšeny. Délka vzrostla o 137 mm na 4178 mm, šířka o 78 mm na 1842 mm a rozvor byl prodloužen o 46 mm na 2468 mm. Přes větší rozměry má součinitel odporu dvoulitrového modelu se zavřenou střechou hodnotu pouze 0,32.

 

Stahovací střecha

 

Tvůrci koncepce Audi TT Roadster se rozhodli pro zachování textilní stahovací střechy, která lépe vyhovuje filosofii střízlivého stylu otevřených sportovních vozů a má řadu dalších výhod proti koncepci pevné skládací střechy.

 

Konstrukce stahovací střechy, která kromě ocelových a hliníkových výztuh zahrnuje i rozměrné zadní okno, je velmi lehká. Tím se nejen zmenšuje hmotnost vozu, ale zároveň se i snižuje jeho těžiště. Střecha dokonale ladí s liniemi karoserie a ve složeném stavu zabírá minimální prostor. Díky nové koncepci skládání střechy do tvaru „Z“ zakryje horní díl střechy složenou textilní část a zapadne do úrovně těla karoserie, takže není nutný speciální kryt složené střechy. „Soft top“ se dodává v černé nebo ve tmavě šedé barvě.

 

U verze 3.2 quattro je sériově dodávána elektrohydraulicky skládaná střecha, pro dvoulitrovou verzi dostupná na přání. Automaticky ovládaná střecha se po stisku tlačítka otevře během dvanácti sekund a lze s ní manipulovat i během jízdy rychlostí do 50 km/h. Tato plně automatická střecha je opatřena přídavnou zvukově izolační vrstvou, zaručující lepší akustickou i teplotní izolaci.

 

Manuálně skládaná střecha se ovládá centrální západkou. Proudění vzduchu v prostoru pro posádku usměrňuje elektricky výsuvný síťový deflektor, montovaný na přání. Žádný z vozů konkurence nenabízí tak pohodlné řešení.

 

Karoserie a bezpečnost

 

Podobně jako u Audi TT Coupé i karoserie nového roadsteru je založena na koncepci prostorového hliníkového rámu ASF® (Audi Space Frame) s inovativním hybridním provedením dílů z hliníkových slitin a z oceli, které je výrazem kompetence konstruktérů Audi získané dlouholetou zkušeností v této oblasti. Díly z hliníku tvoří 58 procent, zbývajících 42 procent připadá na ocel. Díky této materiálového kombinaci vyniká karoserie Audi TT Roadster neobyčejně nízkou hmotností, například model 2.0 TFSI se chlubí pohotovostní hmotností pouhých 1295 kg.

 

Pro co nejrovnoměrnější rozložení hmotnosti na obě nápravy použili konstruktéři ocelové díly v zadní části karoserie – ocelová je například přepážka zavazadlového prostoru. Tento díl, v němž jsou ukotveny vysoce pevné rámy, kryté elegantním plastovým povrchem, které chrání posádku při převrácení vozu, se rozhodující měrou podílí na tuhosti celé karoserie.

 

Rovněž konstrukce prahů byla upravena speciálně pro Roadster: jsou zhotoveny z protlačovaných hliníkových profilů vyztužených mnoha žebry. Také A‑sloupky byly vyztuženy a do rámu čelního skla je integrována trubková výztuha z vysokopevnostní oceli. Ačkoliv už tuhost karoserie původního modelu byla velmi vysoká, u nové verze je ještě dvakrát vyšší. To se projevuje ve vynikající schopnosti karoserie tlumit vibrace a samozřejmě také v preciznosti řízení vozu.

 

Široký soubor zádržných systémů zaručuje maximální bezpečnost posádky. Při bočním nárazu, společně s aktivací bočních a hlavových airbagů,  chrání cestující  hliníkové bezpečnostní výztuhy ve dveřích. Před následky čelních kolizí chrání posádku airbagy s dvoustupňovým účinkem a ochranu zezadu poskytuje zádržný systém Audi backguard.

 

 

 

 

 

Interiér

 

Rovněž interiér nového modelu je znatelně prostornější, zejména v prostoru hlav a loktů posádky. Jeho šířka ve výši ramen vzrostla o 29 mm na 1362 mm.

 

Řidiči i spolujezdci poskytují pevnou boční oporu hluboká sportovní sedadla. Rovněž zespodu zploštěný, kůží obšitý volant upoutá sportovním designem. Volitelné kožené čalounění stylu Trim s výraznými švy proslulo už v předchozím modelu; je jednou ze čtyř možných variant kožených paketů. Verze 3.2 quattro má sériově čalounění v kombinaci Alcantara/kůže.

 

Charakteristický vzhled interiéru modelů TT dodávají Roadsteru tři kruhové výdechy větrání a „kaplička“ stínící kruhové číselníky přístrojů. Ergonomický koncept a materiálové i řemeslné zpracování jsou prvotřídní, což je u Audi už nepsanou tradicí. Větší rozměry se příznivě projevily i v zavazadlovém prostoru, jehož objem u obou verzí (quattro i s předním pohonem) vzrostl z původních 210 na 250 litrů.

 

Pohon

 

Stejně jako Audi TT Coupé i Roadster se dodává se dvěma příčně uloženými zážehovými motory. Oba zaručují působivý výkon a mohutný zátah, které vozu dodávají pravou sportovní dynamiku. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím pohonu všech kol quattro, který vozu poskytuje nejen dostatek síly, ale zajišťuje mu i výjimečnou jízdní stabilitu. V sériovém provedení jsou oba motory propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou S tronic zaručující bleskové řazení bez přerušení toku výkonu.

 

Přeplňovaný čtyřválcový agregát TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI o pracovním objemu 1984 cm3 vyvine výkon 147 kW (200 k) a v rozmezí otáček od 1800 do 5000 min-1 dodává točivý moment 280 Nm. Technologie TFSI se vyznačuje vynikající účinností spalování, dosaženou kombinací

dvou moderních koncepcí: přeplňování výfukovým turbodmychadlem a technologií přímého vstřiku benzinu FSI, vyvinutou firmou Audi. Motor      2.0 TFSI byl mezinárodní porotou ve dvou letech po sobě (2005 a 2006) zvolen motorem roku. Audi TT Roadster vybavený dvouspojkovou převodovkou S tronic akceleruje s motorem 2.0 TFSI z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy. Dosahuje maximální rychlosti 237 km/h a na 100 km jízdy spotřebuje v průměru 7,8 litrů benzinu.

 

Agregát 3.2 V6 podává z objemu 3189 cm3 výkon 184 kW (250 k) a v rozsahu od 2500 do 3000 otáček dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm. Audi TT Roadster quattro 3.2 s ním při spotřebě 9,5 l/100 km akceleruje z 0 na 100 km/h během 5,9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (omezené elektronickým omezovačem).

 

Podvozek

 

Audi TT Roadster dostává od základů přepracované a speciálně vyladěné dynamické zavěšení kol. K jeho hlavním rysům patří komplexní čtyřprvkové zavěšení zadních kol, široký rozchod, přepracovaná elastokinematika a rozměrnější kola – u varianty 2.0 TFSI jsou sériově montována šestnáctipalcová, u 3.2 quattro sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Na přání mohou být všechna kola obuta bezpečnostními pneumatikami run-flat.

 

Přední náprava McPherson s trojúhelníkovými spodními příčnými rameny je uložena v pomocném hliníkovém rámu. Ke snížení velikosti nežádoucích neodpružených hmot byly v její konstrukci maximálně využity lehké hliníkové slitiny. Hřebenové řízení, vybavené adaptivním posilovačem, jehož účinek se mění podle rychlosti jízdy, kombinuje pohotovost přímého převodu s přesností řízení.

 

Rovněž čtyřprvkové zavěšení zadních kol je ukotveno v pomocném rámu a je vybaveno tlumiči umístěnými vně pružin. Jeho podélná ramena přenášejí do pomocného rámu brzdicí síly a síly od akcelerace a jejich relativně poddajné uložení je zdrojem vysokého jízdního komfortu. Naproti tomu ukotvení tří příčných ramen je velmi tuhé a zabezpečuje pevné vedení kol v příčném směru.

 

Od základů přepracovaný elektronický stabilizační systém ESP byl optimalizován pro sportovní způsob jízdy a zajišťuje předvídatelné chování vozu přecházející od neutrálního k mírně nedotáčivému. Jeho sofistikované speciální vyladění podporuje kombinaci dravě sportovní agility se skvělým ovládáním, která umocňuje požitek z řízení. V případě potřeby zasahují s maximální účinností kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech.

 

Na přání je dodáván vyspělý adaptivní magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride. Jeho základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund viskozita oleje a tedy i charakteristika tlumičů. Stiskem tlačítka může řidič volit mezi komfortním nastavením tlumení a sportovně dynamickou odezvou podvozku.

 

Výbava

 

Všechny verze nového Audi TT Roadster se dodávají s bohatou sériovou výbavou, zahrnující nové rádio Chorus, automatickou klimatizaci a informační systém řidiče. Na přání lze zvolit CD nebo DVD provedení navigačního systému, který je vybaven  řídicí logikou MMI. Na přání je dostupná i univerzální příprava pro mobilní telefon a kvalitní audiosystém Bose surround sound.

 

Specifický sportovní vzhled mohou interiéru vozu dodat dva volitelné pakety efektních hliníkových doplňků. Standardní úložné prostory, zahrnující hluboké kapsy ve dveřích a držáky nápojů, mohou být rozšířeny úložným paketem, tvořeným třemi úložnými sítěmi a čtyřmi praktickými přihrádkami. Sportovně orientovaní zákazníci si mohou zvolit provedení stěny zavazadlového prostoru s průvlakem obsahujícím vak na lyže, který umožňuje uložení až dvou párů lyží v délce do 190 cm, což žádný jiný roadster neumožňuje.

 

Nové Audi TT Roadster přijde na český trh koncem prvního čtvrtletí 2007. Jeho cena nebyla zatím stanovena.

 

Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations,

Tiskové informace, ceníky a technická data v el. podobě najdete na www.audi.cz

 

PR


 
 
Fotogalerie:   

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose