www.car.cz
 

Alfa Romeo Epilog 2006 a BRT : Vrchol sezóny se vším všudy
     24.10.2006 13:05 - tisková zpráva


I v závěrečném podniku letošní okruhové sezóny podali členové Bohemia Racing Teamu špičkový výkon. Průběh šestihodinového závodu na brněnské trati byl opět okořeněn nečekanými událostmi, které ovšem jezdci i mechanici dokonale zvládli. Na prvních dvou místech ve třídě do dvou litrů tak opět stály posádky vozů AUDI A4 ST. Ten žlutostříbrný, který pilotovali Mirek Forman, Jura Šedivý, Erik Janiš a Jaroslav Páral, skončil celkově dvanáctý a první mezi dvoulitry. Rudostříbrný s posádkou Milan Maděryč, Jaroslav Páral, Josef Král a Jan Kopecký dojel celkově šestnáctý a ve třídě druhý.

 

V kvalifikacích se oba vozy umístily ve druhé desítce v  konkurenci silnějších strojů. Ve startovní listině bylo mimochodem přes padesát vozů! Maděryč startoval šestnáctý a Šedivý osmnáctý. Rudostříbrné AUDI ale po necelé hodině přijelo do boxů s poruchou zadní nápravy. Blesková prohlídka odhalila problém na zadní levé poloose čtyřkolky. Nastal koncert mechaniků, kteří během čtvrthodinky stačili vyměnit kompletní zavěšení kola a brzdový kotouč.

 

„Problém byl v prasklém šroubu, kvůli kterému se rozkmitalo uchycení poloosy. To pak roztříštilo i brzdový kotouč,“ vysvětlil šéfmechanik Mirek Táborský. Milan Maděryč po celou dobu s obdivuhodným klidem vydržel sedět ve voze. Když mu pak mechanici ukázali, že je hotovo, vyrazil zpět do boje stahovat výraznou ztrátu, kterou auto nabralo z patnáctého místa celkově. „Dřív bych možná vyskočil a snažil se pomáhat, ale už jsem starší a pochopil jsem, že bych tomu stejně nepomohl. Přes vysílačku jsme s Mirkem průběžně komunikovali. Kluci to zvládli excelentně a nakonec si říkám, že to bylo koření závodu, které nás donutilo spěchat a nakonec to znamenalo pozitivum,“ líčil večer jezdec. 

 

Když pak přijel na střídání, posunul se v pořadí už do třetí desítky. Jarda Páral vyrovnanou jízdou poskočil opět o několik pozic dopředu a řada přišla na mladíky. Pepík Král, ačkoli s cestovními vozy dosud mnoho zkušeností nezískal a jeho doménou jsou především monoposty, předvedl skvělý výkon. Během svého vyhrazeného času se opět posunul vpřed. „Na AUDI mě fascinovaly brzdy i stabilita vozu. Je pravda, že by mi víc vyhovovalo, kdyby bylo víc přetáčivé, ale jelo se mi opravdu krásně,“  svěřil se potom mladík, když vůz svěřil do péče soutěžního šampióna Kopeckého. Pro něj  byl návrat na okruh po víc, než roční pauze, rozhodně zajímavý.

 

„Fabia WRC má točivý moment kolem 600 Newtonmetrů, AUDI o polovinu méně, ale byla to krása. A že jsem jel poslední a tím pádem potmě? Vůbec mi to nevadilo, bavilo mě to,“ líčil Honza, který zažil i horké chvilky při defektu zadního kola, které bylo pravděpodobně proraženo nějakou nečistotou na trati, možná šroubem, či střepinou. Po komunikaci s týmem prostřednictvím vysílačky přiletěl do boxů a po výměně kola pokračoval ve stíhací jízdě. Nakonec dovedl vůz do cíle na šestnáctém místě celkově. Lze dodat, že po šesti hodinách bylo vozu se startovním číslem 34 započteno celkem 141 okruhů a to obnáší víc, než 761 kilometr!

 

Posádka žlutostříbrného AUDI měla průběh šestihodinovky klidnější a vyrovnaně kroužila bez technických potíží. Všechny zastávky v boxech vyšly podle plánu a tak výsledkem bylo první místo ve třídě a dvanácté absolutně. Také tady byl jedním ze střídačů Jarda Páral, který toho z celého týmu logicky odkroužil nejvíc. „Měl jsem trošku problém s tím, že druhé AUDI má náhon jen na předek a já předtím jezdil se čtyřkolkou. Ale celkem rychle jsem se adaptoval. Trochu mě zamrzela penalizace za rychlost v boxech, kterou jsem dostal při první jízdě a trest pak za mě musel vykonat Pepa Král. Přinesli protokol o naměřených dvaašedesáti kilometrech v hodině a to by se mělo vejít i do tolik diskutované tolerance.  Zdejší komisaři asi uvažují jinak,“ postěžoval si Jarda.

 

Pod stupni vítězů panovalo veselí a spokojenost. Slovo si nakonec vzal Milan Maděryč a hodnotil nejen právě absolvovaných šest hodin, ale celý okruhový rok 2006: „Pokud se týká Divize 4 okruhového mistrovství republiky, sezóna jednoznačně splnila očekávání. Poslední dva závody jsme sice měli nějaké technické problémy, ale nebyly zásadní. Nepotkal nás žádný problém s motorem, nebo s převodovkou a šlo spíš o únavové poruchy na podvozku. Překonali jsme to a já jsem spokojen, že po roční přestávce jsem zase obhájil titul mistra republiky. 

 

 Už teď přemýšlíme o příští sezóně a hlavně o tom, s čím vlastně přijdeme. Můžu prozradit, že na dlouhé závody určitě vyzkouším Corvettu, ta mě zaujala, to je auto pro velké kluky. Máme ale v záloze ještě jedno překvapení a když Bůh dá, myslím, že se zase výrazně posuneme někam dál,“ slíbil jezdec.

 

Vrátil se ještě k průběhu maratónu a pochválil kolegy, kteří pomohli se závěrečným týmovým úspěchem: „Moc mě těší jak se předvedli mladí a perspektivní kluci, které jsme tentokrát přizvali ke spolupráci. Jeli výborné časy a zajeli skvělý výsledek, k autu se chovali šetrně. Na druhou stranu jsem od nich na adresu auta i jeho přípravy a týmové práce slyšel jen samé superlativy. To mi opravdu udělalo radost,“ doplnil mistr republiky ve třídě do 2000 ccm Milan Maděryč.

 

 

(22.10. 2006)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Epilog 2006 - foto A. Folta

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose