www.car.cz
 

Dakar 2007 slibuje další šílenou bitvu kamionů
     29.10.2006 10:18 - Pavel Jelínek


Snad čtvrtý rok za sebou musím na tomto místě napsat, že se na startu schází v kamionech největší konkurence v historii závodu. Po trošku planých nadějích, kdy do závodu Dakaru 2006 nebyla puštěna hned pětice vynikajících dafů, přichází konkurenční peklo znovu, a ještě umocněné na druhou.

 

Startovní listiny nebudou dle sdělení pořadatelů uvolněny do poloviny listopadu, ale už nyní je jasné, že holandská konkurence bude znovu obrovská, minimálně dvojnásobně motivovaná a k tomu i s perfektním zázemím. Vynechám tradičního favorita, tedy ruský tým Kamaz, jehož startovní pozice je každý rok jasná.

 

Tým Jana de Rooye dokázal své vozy homologovat pod značkou Ginaf a pojede se třemi ostrými stroji, řízenými tátou a synem de Rooyovými a samozřejmě také Hugo Duistersem v roli rapid assistance. V záloze budou nejméně dva asistenční kamiony a pravděpodobně i terénní vůz s mechaniky. Technické řešení inovátorsky zaměřeného de Rooye je zatím trošku neznámou, protože tým  v průběhu roku vyvinul vlastní systém nezávislého zavěšení kol, nicméně je spíše pravděpodobné, že vozy se od těch loňských koncepčně nezměnily.

 

Hans Bekx pojede ve stejném složení jako vloni. Své vozy přebudoval do podoby, aby splnily homologaci 2004 a vyjíždí tedy s vozy označenými jako DAF a také poháněnými motorem DAF o výkonu 800 koní. Druhý vůz Bekxova týmu bude řídit, jak bylo naplánováno už pro rok 2006, Marcel Van Vliet.

 

Hans Stacey, de Rooyův synovec, pro letošek výrazně posílil. Už vloni pořádně proháněl Kamazy a letos nasazuje hned trojici speciálů MAN (rozuměj převlečený DAF), z nichž jeden bude pilotovat on sám, do druhého posadí vynikajícího a zkušeného Rakušana Johanna Reifa (jednoho z nejlepších pilotů mezi kamionéry, vítěze Dakaru 2007) a třetí vůz, který je jakýmsi novým vývojovým stupněm, bude opět pilotovat zkušební řidič továrny MAN Franz Echter. K tomu si přičtěte dva vozy MAN TG-A v roli doprovodu, jedna čtyřkolka a jedna šestikolka.

 

Tým Ginaf Rally Power postavil hned dvojici nových speciálů Ginaf X2222 SP s nezávislým zavěšením kol, k tomu ten současně používaný vůz důkladně přepracoval v novém stylu. Nové vozy budou prý až o tunu lehčí, budou kompaktnější, 950koňový motor CAT zůstává, ale má mnohem lépe využitý točivý moment a prý už bude nutné s týmem skutečně počítat. Čtvrtý Ginaf s nezávislým zavěšením kol bude startovat ve žlutých barvách týmu Vink a jedná se o bývalý vůz týmu AD Sport (tedy také s motorem CAT).

 

Komu chyběl na posledním Dakaru klasický Ginaf M2223, jako třeba mně, se tentokrát dočká: vůz byl odkoupen od Jana Govaereho týmem Van Deijne, důladně zrepasován, dostal zmodernizovanou kabinu a na Dakaru s ním bude startovat bývalý skvělý motorkář Gerard Jimmink.

 

K tomu si přičtěte početně, jedecky i zázemím mimořádně silný tým Iveco Motorsport Italia, výborné japonské štírky týmu Sugawara a řadu dalších týmů kvalitního středu....také se tak těšíte?

 

Jiří Vintr


 
 
Fotogalerie:   Waldviertel rallye 06 objektivy Pavla a Tondy Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose