www.car.cz
 

A1GP v Sepangu : V závodu český tým čeká těžký úkol.Start zezadu...
     26.11.2006 08:11 - tisková zpráva


Český tým se musel po obtížné kvalifikaci smířit až se 14. místem na startu krátkého závodu, i přes zklamání však neklesá na duchu. Tomáš Enge i celý tým jsou odhodláni bojovat v závodech o lepší pozice.

Druhý den jízd v Sepangu zahájil poslední volný trénink. Enge patřil mezi nejvytíženější jezdce a odjel celkem 21 kol. Nejlepším bylo čtvrté a dosažený čas ho zařadil na třetí místo. Rychlost byla slibná, tým přesto zůstával nohama na zemi s vědomím, že byl jeden z mála, který použil nové pneumatiky. Včerejší sada totiž byla poškozena a neměl tak jinou možnost.

Čtyři kvalifikační segmenty byly mezi vyrovnané se spoustou těsných soubojů mezi jednotlivými týmy. Většina špičkových týmů zajela nejlepší časy v prvních dvou jízdách a Češi nebyli výjimkou. Enge byl desátý v první kvalifikaci, ale po návratu do boxů bylo zapotřebí rychlé práce mechaniků. Český jezdec hlásil vynechávání motoru a mechanici později hlásili neobvyklé chování palivové pumpy.

Vzhledem k omezenému času nebyla její výměna možná. Jediným dostupným řešením bylo nalít do nádrže více benzínu, což mělo palivovému systému pomoci. Vynechávání se ve zbytku kvalifikace neprojevilo, ale větší množství paliva mělo za následek ztrátu cenných desetin sekundy. Engeho dvě nejlepší kola zařadily český tým do sedmé řady krátkého závodu. Toto umístění nenaplnilo ambice týmu, ale bojovný duch je nezmenšen. Loňská kvalifikace byla ještě horší a neděle přinesla obrat, Enge dojel v hlavním závodu třetí. Český tým si je vědom, že na něj čeká náročný úkol, ale do konce víkendu je ještě daleko.

Tomáš Enge: „I po posledním tréninku jsme věděli, že nás nečeká jednoduchá kvalifikace. Včera jsem poškodil jednu pneumatiku a dnes ráno jsme tak museli v tréninku použít novou sadu. To byl důvod, proč jsme byli tak rychlí. Nicméně pro kvalifikaci nám zbyly už jenom dvě nové sady. První jízda byla nejlepší, ale cítil jsem vynechávání motoru. Tým našel problém s palivovou pumpou, ale nedal se v daném čase opravit.

 Neměli jsme jinou možnost, než natankovat do nádrže více paliva, ale těžší vůz vždy znamená ztrátu důležitých desetinek sekundy. Mohli jsme skončit o pár příček lépe, ale fakt je ten, že tak jako tak jsme nebyli dost rychlí na čelní příčky. Náš zítřejší cíl je jednoduchý. Sprint bude o vyhnutí se problémům a pokusit se trochu vylepšit pozici. Hlavní závod je dlouhý, strategie může hrát velkou roli a měli bychom bodovat.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Co můžeme říci... Měli jsme větší očekávání, ale kvalifikace nám nevyšla. Nicméně počítá se až zítřek a v minulosti jsme už byli v horších pozicích. Budeme bojovat až do konce závodu.“

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   WTCC Brno 2006, foto Juraj Studeník

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose