www.car.cz
 

Korsika 2006 - II. etapa: Martin Prokop na stupních vítězů
     9.4.2006 00:59 - tisková zpráva


Martin Prokop s Janem Tománkem pokračovali i v druhé etapě Korsické rally ve výtečném výkonu, který je vynesl na druhou příčku klasifikace vozů S1600. Po výpadku Meeka patří vedoucí pozice Estonci Aavovi, třetí je juniorský šampión z roku 2003 Francouz Tirabassi. V absolutní klasifikaci figurují na 17. místě.

 

Náročná trať Korsické rally si vybrala svou daň hned na úvodním úseku dne, kdy RZ5 musela být po havárii průběžně čtvrtého Bettiho zastavena. Martina Prokopa s Janem Tománkem zastihla tato zpráva asi na dvacátém kilometru testu, museli zastavit a následně jim byl rozhodnutím sportovních komisařů přidělen čas. Druhá zkouška se již jela naplno, Prokop zajel třetí čas za Aavou a Meekem. Vedoucí trojice se na více než šestadvaceti kilometrech srovnala do sedmi sekund.

 

Při druhých průjezdech posádka týmu Jipocar Racing opět nechyběla mezi trojicí nejlepších. Na RZ7 ji pokořili pouze Aava a Pressac, v závěrečné zkoušce dne dokázala o 1.7 sekundy zdolat Aavu a zvítězit. Tento fantastický čas (14. absolutně) znamenal upevnění druhého místa, nejbližší pronásledovatel Tirabassiho je zpět o více než minutu. 

 

Oba úseky dnes byly hodně těžké. Místní asfalty jsou i za sucha neskutečně kluzké. Ráno navíc bylo kolem nuly, což značilo mírnou komplikaci. Na RZ5 se mi naše jízda zdála pocitově pomalejší, ale když jsem zrychlil, ihned to znamenalo nějakou krizovku. Navíc podél trati bylo rozeseto několik aut, tak jsem pokračoval s chladnou hlavou. Asi na devatenáctém kilometru jsme pak museli zastavit v koloně kvůli havárii Bettiho.

 

Také druhá vložka se odehrávala ve stejném duchu. Pocitově pomalu, časem velmi rychle, opět v kontaktu s nejrychlejšími jezdci juniorského šampionátu. Prostě méně agresivity je tady více, ale i tak jsem zažil několik krušných chvil.

 

V druhé sekci nás potrápily brzdy. Od poloviny sedmého testu přestaly fungovat, kvůli tomu jsme trefili skálu a později jsme se jen těsně vměstnali na mostek. Odstup od Aavy byl výraznější, technická závada vystavila stop Meekovi. Na přejezdu brzdy začaly dokonce hořet, přestal fungovat přední i zadní okruh a vypadalo to s námi dost špatně.

 

Naštěstí se nám to podařilo opravit, celý systém odvzdušnit a s určitou nejistotou jsme šli do závěrečné zkoušky. Úvod byl opatrnější, ale posléze se přidalo a v závěrečné pasáži na srdce se nám podařilo zdolat nového juniorského lídra Aavu. Prozatím jsem s průběhem spokojen, ale i zítra nás čeká nesmírně náročný den,“ uvedl po druhé etapě Martin Prokop.

 

Také druhá sekce si vybrala mezi posádkami JWRC svou daň, cíl nespatřili dosud vedoucí Meeke, krajan Valoušek či Bonato.

 

 

Průběžné pořadí tř. A6 (S1600) po II. etapě (8 RZ):

1. U. Aava 2:51:00.0

2. M. Prokop + 1:41.8

3. B. Tirabassi + 3:05.5

4. C. Rautenbach + 4:51.4

5. J. Pressac + 6:12.1

6. J. Béreš + 8:18.8

7. K. Meeke + 9:18.4

8. F. Kara + 10:19.1

9. P. Valoušek + 12:36.4

10. A. Burkart + 15:40.7

 

L. Betti + 20:43.3

Y. Bonato + 21:08.0

B. Casier + 22:41.4

 

V závěrečné etapě čeká na účastníky stále velká porce ostrých kilometrů (112,10 km). Posádky absolvují opět čtyři měřené úseky na dvou úsecích (24,24 km a 31,81 km), vítězná posádka přijede na cílovou rampu krátce před druhou hodinou.

 

Jipocar Racing

www.martinprokop.com


 
 
Fotogalerie:   Buggyry dobyly Barcelonu 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose