www.car.cz
 

Černozelené monstrum slavilo v Mostě triumf
     6.6.2010 21:53 - Vladimír Rožánek


Slunečná neděle přivítala na mostecké trati účastníky celkem pěti závodů a také drifterského klání v rámci mistrovství republiky. V mistrovském sprintu, který byl hlavním závodem dne, vyhrál Antonín Herbeck se strojem Pagani Zonda. Mezi driftery se prosadil Ladislav Bezouška na BMW E30.

Skutečně letní počasí znamenalo samozřejmě větší zátěž pro motory závodních speciálů, pro jejich piloty a pochopitelně i pro pneumatiky drifterů. Těch se tentokrát přijelo předvést do Mostu mnohem více, než v květnu a jejich battly byly skutečnou pastvou pro oči diváků. Bratři Ladislav a Stanislav Bezouškové opět předvedli, že jsou ve svém oboru skutečnou republikovou špičkou. Jejich identické oranžové vozy BMW E30 s motory M5 o obsahu 3,6 litrů předváděly v zatáčkách naprosto neuvěřitelné kousky. Jako třetí byl rozhodčími faktu vyhodnocen Karel Boura na voze Nissan Silvia S14. "My jsme skutečně velice rádi, že se zde v Mostě můžeme předvést v rámci okruhového podniku. Jsme přesvědčeni, že divákům přinášíme velikou show, adrenalin a napětí. V okruhovém závodě všichni napjatě čekají na dění v první zatáčce a pak už se jen krouží dokola. Při battlech drifterů je napínavá každá zatáčka," řekl hlavní organizátor Mistrovství ČR v driftu Aleš Síla. Doplnil, že začlenění driftování do programu okruhových závodů vnuklo pořadatelům dokonce myšlenku na samostatné setkání jezdců z Česka, Slovenska, Maďarska, Polska a Německa. "Rádi bychom totiž takovou akci uspořádali právě tady v Mostě. Bylo by to určitě divácky velice atraktivní. V takovém Maďarsku má driftování obrovskou tradici a na závody tam chodí desetitisíce diváků," dodal ještě Síla.

Mistrovský sprint naplno ovládl Antonín Herbeck jedoucí na černozeleném monstru Pagani Zonda. Vůz jedinečné konstrukce s motorem Ferrari mohl ve třináctikolovém závodě naplno předvést svůj potenciál, když jeho pilot mnohé naznačil už v kvalifikaci, kterou vyhrál. Po startu se ujal vedení, které si udržel až do samého závěru závodu. Za ním se ale o stříbro velice napínavě přetahovali další dva piloti. Slovák Jirko Malchárek na Ferrari 430 a Jiří Mičánek junior na voze Porsche 997 RSR svedli napínavý duel, ve kterém nakonec dominoval rudý italský vůz, snad hlavně pro výkonovou převahu.

Německá série HAIGO měla v neděli na programu hned čtyři desetikolové závody. Ve dvou dopoledních a dvou odpoledních jízdách se představily formule a cestovní vozy ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. Mezi plechovými auty dominoval vítěz kvalifikací Tibor Georg na voze Lada Samara. druhý dojel Sebastian Dross s Ladou 21011 a třetí Rocco Berger s další Samarou. A toto pořadí platilo pro první i pro druhý závod. Mezi formulemi byla situace velice podobná v tom, že dopoledne i odpoledne zvítězil Nils- Holger Wilms na monopostu M90, druhý dojel Klaus Tanzmann na Estonii a třetí Henrik Opitz na stroji ML 89.

"Sportovní hodnota celého víkendu byla na solidní úrovni, i když je nutné přiznat, že nízký počet startujících přeci jenom dojem trochu zkalil. Důležité je, že se všechno obešlo bez vážnějších incidentů a nehod. Hodně atraktivní byly souboje drifterů a myslím, že i vzhledem k vydařenému počasí šlo o dobré závody," uzavřel sportovní ředitel Autodromu Most Michal Marek.

TZ autodrom Most, foto P.Frýba


 
 
Fotogalerie:   Jarní Most 2010 a kočičky objektivem Vládi Rožánka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose