www.car.cz
 

24 hodin Le Mans 2010: Engeho tým se za svítání posunul na 3. místo
     13.6.2010 12:23 - tisková zpráva


Le Mans - Young Driver AMR se za svítání posunul na 3. místo

Tým Young Driver AMR nad ránem vyzkoušel jiné pneumatiky a Tomáš Enge na nich dokázal zajíždět skvělé časy. Díky tomu se Aston Martin posádky Enge, Kox, Nygaard posunul v průběžném pořadí čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans do třetí desítky absolutně a především na třetí místo ve třídě LMGT1.


V době, kdy se závod lámal do druhé poloviny, zamíchaly plánované zastávky v boxech opět průběžným pořadím ve třídě LMGT1. Christoffer Nygaard se na chvíli posunul na čtvrtou příčku, ale ve tři hodiny jej za volantem vystřídal Peter Kox. Delší zastávka spojená s výměnou jezdců znamenala opětovný pokles na pátou pozici s přibližně čtyřicetisekundovou ztrátou na průběžně třetí Corvette #72. Zkušený Nizozemec ale pokračoval ve velké stíhací jízdě.

Ve čtyři hodiny ráno se do problémů znovu dostal Ford #60, který museli mechanici zatlačit do boxu a začali na něm pracovat. V tom okamžiku byl modrý Ford na třetím místě průběžného hodnocení třídy LMGT1 s náskokem dvou kol před Koxem, který se díky plánované zastávce Corvette #72 v boxech posunul na čtvrtou pozici.

Po další zastávce v boxech se sice Kox znovu propadl za Corvette #72 (+ 35 s), ale protože Ford #60 zůstával stále v péči svých mechaniků, posunula se Corvette #72 na třetí příčku průběžné klasifikace LMGT1 a Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR si polepšil na čtvrtou pozici. V pět hodin ráno tým Matech oznámil, že Ford #60 definitivně stahuje ze závodu. Souboj o třetí místo se tak zúžil na Young Driver AMR a Luc Alphand Aventures.

V době, kdy nad okruhem La Sarhe začalo vycházet slunce, usedl za volant Astonu se startovním číslem 52 Tomáš Enge. Jezdec, který už šestkrát dokázal v Le Mans vyhrát kvalifikaci třídy LMGT1 (dříve GTS) začal na probouzejícím se okruhu jako jediný ve třídě zajíždět časy pod čtyři minuty a v půl šesté ztrácel na třetí Corvette #72 už jen 3,7 sekundy. O pár minut už byl třetí a před Corvette #72, která klesla na čtvrtou pozici, si rychle vybudoval dvanáctisekundový náskok a ten dokázal do šesti hodin - i díky další zastávce svých soupeřů v boxech - navýšit až na dvě a tři čtvrtě minuty! Na průběžně druhou Corvette #73 nyní Young Driver AMR ztrácel 9 kol.

Deset minut po sedmé předal Tomáš Enge vůz Christoffu Nygaardovi. Bílo-červený Aston byl v té chvíli na třetí pozici s odstupem osmi kol od druhé Corvette #73 a s náskokem minuty a tři čtvrtě před Corvette #72 na čtvrtém místě.

Tomáš Enge: „Povedlo se nám najít správné pneumatiky. Jde o gumy, které na DBR9 nikdy moc nefungovaly ani tady v Le Mans, ani na jiných závodech. My jsme je vyzkoušeli a zjistili jsme, že to na nich jde. Auto se na nich sice chová stejně, jako se chovalo předtím, ale gumy, na kterých jsme jeli dřív, vůbec nedržely, zatímco tyhle drží dobře a auto jede v zatáčkách daleko rychleji. I díky tomu se nám podařilo přeskočit Corvette, která byla na třetím místě. Ještě není konec, může se stát cokoliv, což jsme ostatně viděli na příkladu dosud vedoucího Peugeotu, který musel skončit. Ještě před sebou máme nějakých sedm hodin jezdění. Uvidíme, co se ještě stane.“

Cílem 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans projede jeho vítěz dnes v 15 hodin. Livetiming můžete sledovat na internetové adrese www.lemans.org/en/courses/24h-chrono-en-direct-2010.html.

PR

BPA

Neprošlo jazykovou korekturou


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose