www.car.cz
 

Trucky, formule a GT vozy v Mostě diváky nadchly.
     31.8.2011 12:20 - Vladimír Rožánek


FIA Truck Grand Prix přiváží do Mostu vždy pěkné pole závodních tahačů, jejichž jezdci se perou o body do ME tahačů. Startovní listiny FIA Truck obsahují také jména českých truckerů. Buggyra stále bojuje o posty nejvyšší s Davidem Vršeckým a jeho českým konkurentem ze stáje MKR Technology je Adam Lacko. Před mosteckým závodním víkendem vedl pořadí TGP Němec Jochen Hahn na MANu, před španělským velikánem Albacetem a Markusem Östreichem s Renaultem. Jen 6 bodů na Němce Östreicha ztrácel Monačan Adam Lacko z MKR Teamu 14 Juniors a další tři body na Lacka chyběly před mostem Davidu Vršeckému. O napínavé boje tedy bylo postaráno již předem.

Sobotní program zahájil boje kamiónů na vodě. Ovšem kamionům to nikterak neubralo na chuti po pořádných soubojích. Plasty z trucků létaly a jízda kamiónů na vodě nabízela jistý adrenalin. Ono když to monstrum o několika tunách rozjedete, tak na vodě, či v trávě pak při brždění jedete jako na sáňkách. Ve startovním poli mohutných trucků se ale najde i žena. Stephanie Halm z Německa si s Mercedesem Benz počínala velmi dobře a bojovala se staršími stroji. První jízdou udělal radost domácím divákům Adam Lacko s Renaultem, když první jízdu Monačan vyhrál, před dalším Čechem Davidem Vršeckým s Buggyrou. Bronz pozvedl nad hlavu vedoucí muž TGP Němec Hahn a až za ním skončili Rus Lvov, či ostřílený Španěl Albacete. Tentorát se musel Španěl poklonit domácím závodníkům. Druhou sobotní jízdu si dokonale užil David Vršecký s Buggyrou, který dokázal zvítězit, před Markusem Bösigerem na Renaultu a třetí dokončil závod růžky vystrkující Španěl Antonio Albacete na stroji MAN. Závod nedokončil ani Östreich s Renaultem MKR, ale ani Uwe Nittel, startující letos v týmu Lutze Bernaua. Ve čtvrtém kole se odporoučel také druhý jezdec Buggyry Angličan Levett. Na bramborové pozici skočil vítěz první jízdy Lacko a hned za ním dojel jeho týmový kolega Francouz Janiec. Oba jezdci startují za MKR 14 Team Juniors.

Něděle přivítala truckery poněkud lepším počasím, když nad autodromem vysvitlo dokonce sluníčko. Toto počasí hodně svědčilo značce Renault. Jezdci této značky obsadili totiž celé pódium pro vítěze v pořadí Bösiger, Östreich a Lacko. Další Renault Belgičana Blaise pak skončil až třináctý. Janiec totiž po srážce s Robineuem skončil až patnáctý a jeho soupeř Robineau musel závod pro technické problémy opustit. Vršecký úspěch ze soboty nezopakoval, když dojel pátý, těsně za Němcem Hahnem na MANu. Španěl Albacete dopadl ještě hůře, když s hodně kouřícím vozem udělal pořádnou show, ovšem za to byl také diskvalifikován.

Druhá jízda kamiónů ukončila nedělní program a tím také celou závodní sezónu na autodromu v Mostě. Velkého úspěchu dosáhl Rus Alex Lvov z týmu Race Team Allgauer, když v nedělním druhém klání dokázal zvítězit. Všechny tak překvapil a zcela jistě si polepšil i z devátého místa v klasifikaci FIA TRC. Na druhé místě pak skončil další velmi překvapený jezdec. Brit Levett si tak připomněl, že s Buggyrou má i na přední příčky v pořadí jezdců FIA TRC. Další trucky přivedl do cíle Uwe Nittel na MANu, který v loňské sezóně proháněl roudnickou Buggyru. Až za jeho zády skončili Östreich, Vršecký, Lacko a Hahn. Albacete se po diskvalifikaci musel prodírat polem pomalejších jezdců, a tak na něj při druhé nedělní jízdě zbylo až deváté místo.

Velmi hodnotnou podívanou předvedli také jezdci Northern European Cup vozů formule Renault 2,0. Z našich jezdců bohužel nestartoval nikdo, ani původně avizovaný Klášterka. Nezbylo nám tedy, než fandit Slovákovi Gondovi, jehož nejlepším umístěním ve třech kláních bylo jedenácté místo a jeden nedokončený závod. Jinak se o vítězství prali syn Carlose Sainze a Rus Daniil Kvyat z týmu Koiranen Bros. Úspěšnějším ,,koněm,, pak byl Rus Kvyat, který dokázal zvítězit ve dvou ze třech jízd a Carlos Sainz pak zvítězil jednou. I tak si jistě uhájil svůj náskok v pořadí Northern European formel Renault Cupu. Mezi jezdci jsme zahlédli také jezdce, kteří jezdí Interserii, a to hned několik z nich. Do Mostu přijeli bojovat jak Polák Smiechowski, tak Švýcar Böhlen i Francouz Kirchdoerffer.

Několika set koňová monstra přivezli do Mostu účastníci DMV Touring Car Championship. Rošt zaplnili jezdci v Mostě docela slušně,a tak poprvé startovali obě divize zvlášť. První slabší divizi kralovaly vozy BMW M3, mezi kterými se ovšem neztratil ani mělnický jezdec Tomáš Pekař s Peugeotem 306 Maxi, když dojel v sobotu pátý. Startovali také Ostaševski, Bažata a Skála.

Druhá divize s vozy GT3, Porsche 997 Cup, či objemové třídy nad 3800ccm3 měla také pěkné stroje ve startovním poli. Nechyběl Dodge Viper Comp., Porsche 993 GT2, BMW M3 V8, Melkus RS 2000, Donkervoort, nebo CN Cobra RS3. V této druhé divizi nejlépe uháněl Švýcar Aeberhard s Porsche 993 GT2, který má více, než 700 koní pod kapotou. Dvakrát zvítězil a dvakráte druhý skončil Němec Albert Kierdorf na Porsche 997 RSR. Bronz pak jednou ukořistil Němec Schulze s Nissanem GT-R a jeho krajan Jürgen Bender na Porsche 997 GT3.

Původně avizovaná Interserie Sports Car Race se nakonec nekonala. Problém byl v nedohodnutí Radical Cupu z Německa a holandské série Saker Challenge, a tak Interserii s prototypy a formulemi uvidíme snad na příští TGP v Mostě, kam by mohl vyrazit třeba Arnold Wagner s Arrowsem Asiatech F1 a trochu pozměnit hodnoty rekordů mosteckého autodromu.

Výborné atmosféře pak ještě napomohl dobře udělaný doprovodný program, kde na diváky čekala nejen centrifuga, ale také předváděčka trucků, kaskadéři na motorce a čtyřkolce a několik velmi povedených čísel předvedl i aeroakrobat. Czech Truck Prix pro letošek závodům v Mostě odzvonila a nezbývá nám, než se těšit na tu další v roce 2012.

Vláďa Rožánek


 
 
Fotogalerie:   Praga představila na závodech v belgickém SPA nový vůz

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose