www.car.cz
 

Nezaprší a nezaprší, aneb jaká byla Ústecká 21?
     31.5.2009 23:01 - tisková zpráva


Začátek letošní sezóny Mistrovství České republiky se nevyvedl, první dva závody MMČR se nekonaly a do ústeckého závodu byly vkládány naděje, protože tento kvalitně pořádaný závod na jedné z nejoblíbenějších tratí měl "nastavit imperialismu zrcadlo". Ještě pár týdnů před závodem byla nálada hlavního pořadatale poměrně deprimující, protože do jeho schránky připlulo jen 25 přihlášek jezdců, a to není zrovna ke skákání radostí metr vysoko. V den uzávěrky přihlášek už byl důvod k veselejší náladě, číslo se vyhouplo k osmdesátce a závod se tedy mohl bez nějakých relativních finančních komplikací uspořádat. Toliko na úvod, a teď stiskneme na přehrávači tlačítko Fast Forward a přesuneme se na pátek 29. května.

Páteční přejímky se konaly za poměrně chladného počasí bez srážek. Pan Počasí (nebo je to Paní Počasí?) dával tušit, že plavky v kufrech závodníků budou o tomto víkendu zbytečnou přítěží a opravdu se nemýlil. Proti tomu, co jsme zažili ve víkendových dnech, bylo páteční počasí pěkná selanka.... Fast Forward....

V sobotu úderem první tréninkové jízdy začalo poprchávat, pršet, kropit a byla zima, že by do ní zákonnou manželku nevyhnal. Zima se na konci května ještě nehodlala vzdát vlády. Jezdci se potýkali s přeháňkami, částečně suchou tratí a zase deštěm a deštěm. Vodu z nebe přestali lít přesně ve chvíli, kdy při druhé závodní jízdě poslední vozidlo protnulo pomyslnou cílovou pásku. Na počasí doplatil objektivně nejvíce Dan Michl, který zajel na mokru neuvěřitelný čas 2:11.88, jenže po projetí cílem ztratil nad vozem kontrolu a zahučel poměrně daleko do lesa, kde několik desítek let rostoucí stromy nehodlaly ustoupit a ukázaly, že karbon, kevlar a slitiny železa jsou pořád měkčí, než pořádný smrkový kmen. Danův speciál byl nepojízdný a ani nepřipadalo v úvahu, že by mohl být do neděle opraven.

Na kolize v ten samý den doplatili i Petr Rokyta, Martin Novotný, Petr Vítek, a Petr Líbal. Jan Trnka utýral motor, takže do druhé jízdy neodstartoval. V napínavém finále bral zlato Miloš Beneš, následován stříbrným Otou Krámským a bronzovým Jarem Krajčím. Velmi příjemně překvapil Oscar Palacio ze Španělska, který se speciálem BRC, který pohání pouze litrový motor, skončil čtvrtý absolutně. Historická vozidla ovládnul Petr Vondrák, který měl za sebou v třísekundovém závěsu Jardu Práška.  

Statistiky dne: My jsme tu na našich webech trhali rekordy. Online zpravodajství dosáhlo počtu více jak 20.000 přečtení za 10 hodin, na živý stream se za celý den podívalo 800 diváků (žadné koncesionářské poplatky), přičemž v jeden moment jich sledovalo video současně i 250. Síťová karta na serveru se trošku zapotila, protože přenášela 10 MB dat každou sekundu směr modrozelená planeta. Fast Forward... 

V noci skoro jasno bez přeháněk, Jiří Laufer přijevší z Konopiště zazpíval na chatě v nejvyšším bodě tratě v několika jazycích, což ocenili i návštěvníci neovládající krom slovního spojení "mám žížeň" český jazyk - mluvilo se tu slovensky, německy, španělsky, italsky, francouzsky ... Fast Forward ...

A je tu uplakané nedělní ráno. Podle předpovědí počasí mělo být v neděli o něco lépe, i tepleji, slibovaných 17 stupňů celsia bylo možná hodně daleko na jih, protože v údolí mezi Andrlovým chlumem a Třebovskými stěnami teplota nevylezla výše než 12 stupňů, přičemž se po větší část dne držela kolem stupňů devíti. Někdo tam nahoře si prostě usmyslel, že jezdci mají ukázat, jak umí na vodě, a tak bylo. Nedošlo k nějakým vážnějším nehodám, a boj to byl taktéž velmi zajímavý. V první závodní jízdě zatáhnul skorodomácí Ota Krámských a vyrobil si tříapůlsekundový náskok na sobotního absolutního vítěze Miloše Benešovic. Přestože první část toho více než šedesátičlenného startovního pole jela druhou jízdu na celkem suché trati, tedy až na tu mlhu od úseku číslo 12 (prý by se dala krájet, a možná ještě dál byl Rybníček Brčálník), tak v druhé části začali vylévat z nebe na závodníky vodu z kýblů. Krámský si nenechal vítězství vzít a vyhrál absolutně s náskokem 9 vteřin v součtu. Beneš si za neděli odvezl stříbro a Španěl Palacio bronz.

Co je třeba vyzdvihnout je perfektní organizace závodu, Výborně fungující a promazaný stroj, kde žádné kolečko neskřípe. Velmi dobře se projevil i Roman Krejčí jakožto hlavní moderátor celého víkendu. Až se jednou bude zakládat univerzita historie automobilových závodů, on bude rektorem. Krom toho často vtipkoval i tak, že jsme byli pod VIP stanem pěkně zlomení v pase.

Trošku smutné bylo poslouchat z úst hlavního pořadatele, že letošní ročník byl poslední. Těžko si představit české mistrovství bez závodu v Ústí nad Orlicí, že. To způsobilo, že Milan Svoboda zorganizoval podpisovou petici mezi jezdci se žádostí o zachování závodu, kterážto byla předána do rukou Mirka Urbana. Uvidíme, snad to dobře dopadne.

Za naši redakci dostávají závod i jezdci velkou jedničku s hvězdičkou.

Zavodydovrchu.cz, Milan Schembera

 


 
 
Fotogalerie:   Víkend plný spáleného benzínu©V.Rožánek

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose