www.car.cz
 

Václav Fejfar po polovině letošní sezóny na výborné stříbrné pozici !!
     17.7.2009 14:31 - tisková zpráva


Fejfar drží po polovině sezóny stříbrnou pozici

 

Domácími závody v Nové Pace a týden poté v německém Matschenbergu byla zakončena první polovina letošní sezóny v autokrosu. Při ohlédnutí do loňského roku je pro Václava Fejfara úspěšnější než ta loňská, premiérová s vozem Škoda Fabia divize 1.

 

 Zatímco vloni měl na kontě 75 bodů a byl na  druhé  příčce, letos je to 69 započítávaných a rovněž druhá pozice. Jenže vloni se započítávalo o závod víc. Na první místo v roce 2008 ztrácel už sedmnáct bodů, nyní jen osm. I proto z jezdcovy tváře vyzařuje spokojenost.

 

„Na Paku jsem se moc těšil, zvláště poté, co jsme nemohli od jet z technických důvodů závod domácího šampionátu a vloni jsme zde při Evropě bojovali s technickými problémy. Druhé místo beru jako úspěch, protože ve Štikovské rokli jedu vždy pod velkým tlakem a Makarov tady závodil bez chyby. Velký dík patří divákům, kteří mě na domácí půdě ženou fantasticky dopředu.“

 

Pak přišel Matschenberg, pravý opak Nové Paky co se týče organizace i trati, která je víc o výkonu motoru než o technice jízdy. Jedinou výhodou je fakt, že je to blízko… Ale dá se říci, že  po tomto závodě tým dosáhl cílů, které si stanovil na začátku sezóny.

 

„Vloni jsem tady sice vyhrál, ale stejně cenné je pro mě letošní druhé místo, protože jsem se udržel v bezprostředním kontaktu s čelem divize 1. Šance na titul mají stále minimálně čtyři jezdci. Nás teď čeká hodně práce na autě – prakticky celé rozebereme, povyměňujeme nejvíce namáhané díly, zvažuji i kontrolu motoru u mistra motoráře Calleghana, ale to je závislé na financích. Musíme také řešit nové sady pneumatik, neboť ty co máme, už můžeme použít maximálně na seznamovací tréninky.“

 

Nesmírný bojovník, který závodí již třicet let, si je dobře vědom toho, že má jako první český jezdec hodně blízko k titulu Mistra Evropy v divizi 1. Na druhou stranu ví, že má oproti největším soupeřům – Makarovovi ( jeho vůz servisuje v Německu špičkový tým Rolfa Vollanda) a Káraiovi i Ferretimu prakticky amatérské podmínky. Druhou polovinu sezóny začne závod u Lučence, kde vloni Václav Fejfar vedl finálovou jízdu do předposledního kola s velkým náskokem, aby poté, co mu prasklo rameno, havaroval.

 

Zmínil jsi sice amatérské podmínky, ale jinak seš s lidmi, kteří Tě obklopují, zdá se, spokojen.

„Určitě, naše pravé zázemí je lužanská dílna, kde Fábii připravujeme a  sami si i vyrábíme řadu speciálních dílů a vedle kluků z týmu, kteří se mnou pravidelně jezdí na závody – Jirky Vojtíška, Míry Pitnera, Ládi Štrause nebo Jarky Kozáka jsou tu i další – Pavel Cimbál, nebo náš stálý  spolupracovník Jindra Křístek, který nám připravuje špičkové tlumiče Protlum.

 

Nemám žádného velkého sponzora, a tak mi pomáhá řada firem a soukromníků. Za všechny chci zmínit aspoň MUDr. Richarda Zachovala, Otakara Čílu, Aleše Vágnera, Firmy Havex Auto, Keramika Knap, Deprag, AV Engeneering, Hesti, Fejfar Bus, Trotina Auto, Seco Group, Techtex, ale i další.

 

Díky těmto lidem mohu stále na špičkové úrovni provozovat tento náročný, ale zároveň krásný sport.“

 

 

 

 

 

Foto1: Václav Fejfar na stříbrné příčce v Nové Pace

Foto2: V Matschenbergu vybojoval Václav Fejfar rovněž stříbro

 

Text a foto: Pavel Vydra

 

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose