www.car.cz
 

Nejlepší čeští motokrosaři mezi Pacovem a Šumperkem
     tisková zpráva


O tomto víkendu, konkrétně v neděli 9. května 2004, pokračuje v Šumperku druhým závodem šestidílný seriál PAP OIL CUP 2004, mezinárodní mistrovství České republiky v motokrosu tříd 125 ccm, Open       a Veterán. 
                                                                                                                                              
ŘEKLI MEZI ZÁVODY V PACOVĚ A ŠUMPERKU

Jiří ČEPELÁK ( KTM, Bonver KTM CZ Motorsport), ve třídě 125 ccm vítěz obou jízd, ve třídě Open v 1.jízdě sedmý, ve 2.jízdě pátý, celkově šestý: „V Pacově jsem startoval ve čtyřech jízdách, což je fyzicky hrozně náročné. Ve druhé jízdě třídy Open jsem si sáhl až na dno sil.Ale je to fantastický trénink, který pro závody mistrovství světa potřebuji. První jízdu stopětadvacítek jsem vyhrál bez problémů, ve druhé jízdě se mi nepodařil start a musel jsem pořádně zabrat. Ale že předjedu vedoucího Brabce jsem věřil, protože z mistrovství světa jsem zvyklý na vysoké tempo. V první jízdě třídy Open mi odešla zadní brzda, dvakrát jsem spadl. Nebýt tohoto problému, mohl jsem asi stát na bedně.
 
Ve druhé jízdě se naplno projevilo, jak je třída Open letos silně obsazená. Přesto jsem pak bojoval s Machtlingerem o třetí místo, ale společně jsme spadli a předjel nás Masařík. Asi to byla moje chyba, chtěl jsem Machtlingera v zatáčce podjet, ale vyneslo mě to na jeho motorku. Ke konci mě docházely síly a na Machtlingera jsem už raději neútočil. Před Šumperkem pojedu závody mistrovství světa v Nizozemí a Německu, pak se s týmem budeme rozhodovat, na kterou třídu u nás se víc soustředíme. Řekl bych, že to budou spíš stopětadvacítky.“

Třída 125 ccm
Jan BRABEC (KTM, Motokros Team Max 2), dvakrát druhý, celkově druhé místo:
Po deseti minutách první jízdy v Pacově mě ztvrdly ruce. Nemohl jsem si tedy dovolit riskovat a jel jsem spíš na jistotu. Šetřil jsem se raději na druhou jízdu a je fakt, že pád Kulhavého mi k druhému místu dost pomohl. Nevím, proč mě ruce bolely, mluvil jsem o tom s Kučírkem, prý mívá stejné problémy a také neví proč. Start do druhé jízdy mě vyšel super a nasadil jsem velké tempo. Po patnácti minutách jsem udělal dvě dost velké chyby a Čepelák mě předjel. Chtěl jsem si ho z druhé pozice trochu přečíst, ale pak mi ruce zase začaly tvrdnout. Za mnou byla dost velká díra, a tak jsem jenom jistil druhé místo. S výsledkem jsem spokojený, myslím, že i v Šumperku budou závody stopětadvacítek zajímavé.“

Třída Open
Petr BARTOŠ (Yamaha, RS Schalko Racing Team), v 1.jízdě druhý, 2.jízdě první, celkově první:
„Na to, že jsem po pádu začínal ze sedmé pozice, jsem s druhým místem v první jízdě v Pacově spokojený. Martin Žerava si po závodě stěžoval, že od třetího kola měl problémy s řazením. Ale i potom svůj náskok dlouho zvyšoval, takže nechápu, proč nám neujížděl dál i v závěru závodu. Spíš to vidím tak, že jsem byl o něco lépe fyzicky připravený než on. Nechtěl jsem Martina nějak surově předjet, ale pak jsem v klesání před pravou zatáčkou viděl, že uvnitř nechal místo, a tak jsem toho využil. Na brzdy jezdí každý stejně rychle, i když má třeba problémy s řazením. Proto jsem měl z toho manévru radost.
 
Druhý den jsem jel v Poldau druhý závod rakouského mistráku, v první jízdě mi odešla spojka, ve druhé jízdě jsem se po pádu v prvním kole dostal na sedmé místo. Potom jsem zase spadl a ze čtrnáctého místa jsem už stihl dojet jenom sedmý. Prostě v Rakousku jsem si zažil trošku smůly. 1.května jsem se těšil do Šenkvice na Česko-slovenský pohár, ale hned v neděli se jede zase mistrovství Rakouska a můj rakouský tým nechce, abych se honil jako po Pacovu. Ale druhý závod Pap Oil Cupu v Šumperku určitě pojedu.“

Martin ŽERAVA (KTM, Bonver KTM CZ Motorsport), vítěz 1.jízdy, ve 2.jízdě druhý, celkově druhý:
V Pacově jsem první jízdu jsem dobře odstartoval a během dvou kol se mi podařilo dostat do čela. Zatáhl jsem a za chvilku jsem získal náskok. Potom jsem našel jinou, výhodnější stopu, jezdil jsem v pohodě bez chyb a ke konci už jsem se nemusel honit. Ve druhé jízdě se mi podařilo v prvních třech kolech ujet, ve čtvrtém kole mě ale rozbitý povrch na jedné rovince rozhodil a když jsem vracel nohu na stupačku, šlápl jsem na řadicí páku a ohnul ji mezi rám a motor. Do konce závodu jsem tak mohl jezdit jenom na trojku, která na rovinkách nestačila a motor se přetáčel. Ostatní mě začali trochu dojíždět, navíc jsem motorku v jednom úseku zašlápl a než jsem ji nastartoval, dojel mě Bartoš. Za chvíli mě předjel, já pak v předposledním kole ještě spadl a než jsem zvedl motorku, dostal se kousek za mně Masařík, ale druhé místo jsem udržel. Po závodě mistrovství světa MX3 v Asti pojedu v sobotu 1.května na Slovensku v Šenkvici Česko – slovenský pohár a 9.května druhý závod Pap Oil Cupu v Šumperku. Loni jsem tam párkrát trénoval a trať se mi tam líbí. Je rychlá, celá přehledná, určitě to bude pro jezdce i diváky výborný zážitek.“

Petr MASAŘÍK (Honda, Hipoz-Orion Team Litomyšl), v 1.jízdě pátý, ve 2.jízdě třetí, celkově třetí:
V Pacově první jízda nevyšla podle mých představ, před druhou jízdou jsme seřídili podvozek a hned to bylo jiné. Na motorce jsem se cítil lépe a na výsledku se to projevilo. Už se těším do Šumperku, třída Open bude letos asi hodně napínavá. Mrzí mě ale smůla v prvním závodě mistrovství světa třídy MX3 v italském Asti, který se jel týden po Pacovu. Namontovali jsme silnější motor s obsahem 490 ccm, ale v posledním kole první jízdy válec nevydržel a praskl.“

Miroslav KUČÍREK (Honda, VCES Racing Team Náchod), v 1.jízdě třetí, ve 2.jízdě šestý, celkově pátý:
S třetím místem v první jízdě jsem rozhodně nepočítal. Konkurence v Pacově byla velká a kvalifikační trénink se mi nepovedl. Když jsem jezdil třetí, celou dobu jsem věděl, že za mnou je Machtlinger. V posledních deseti minutách jsme se ale dojeli dvě velké party pomalejších jezdců, kteří mě zdržovali. Pak už jsem byl z nich vzteklý. Modré vlajky by asi moc nepomohly, oni se jenom ohlédli a když mě uviděli, začali se mnou nesmyslně závodit. Dělali to schválně, asi chtěli zjistit, jak na tom jezdecky jsou…

Ve druhé jízdě jsem spadl na startu, kdosi před první zatáčkou vůbec nebrzdil a prodral se přes ostatní. Odjížděl jsem úplně poslední a špička už byla hodně odjetá. Jak jsem postupoval dopředu, dost jsem se vyšťávil, potom už byla přede mnou díra, takže nemělo cenu se dál honit. Ve druhé jízdě jsem měl tedy smůlu, ale o tom je závodění. Jinak jsem s Pacovem spokojený, trať byla super. A co říkám na Čepelákovu KTM s dvoustovkovým motorem? V Pacově ve stoupáních byla proti čtyřtaktům možná trošku handicapovaná, ale jinak je to prý povedená motorka. Uvidíme na dalších tratích.“

Michal KADLEČEK (Yamaha, YOKO CZ Racing Team), loni ve třídě Open celkově čtvrtý, v Pacově zatím ještě stále v roli diváka:
Ve stopětadvacítkách byl Čepelák perfektní. Čekal jsem, že bude na špici, ale ne o tolik. Myslel jsem, že Brabec, Zaremba a Kulhavý ho víc pozlobí. Ovšem na druhou stranu mě příjemně překvapil Brabec tím, jak druhou jízdu dlouho vodil a předváděl s Čepelákem divákům zajímavé souboje. Předtím při závodech v Itálii jezdil za Čepelákem hodně daleko, teď se mi opravdu líbil. Myslím, že Čepelák stoprocentně pojede na titul, je vidět, že má přes zimu dost natrénováno. Počítat se musí také s Brabcem, Kulhavým a Zarembou. Nechci samozřejmě nikoho podceňovat,ale tuto čtveřici považuji za nejvážnější kandidáty na titul.

Co ke třídě Open: Žerava má velice dobrou formu, i když v Pacově pár chyb a navíc ve druhé jízdě měl technické problémy. Na Bartoše jsem sázel, čtrnáct dní před Pacovem jsem ho viděl v Benátkách nad Jizerou a jezdil tam hodně dobře. V Pacově si první jízdu zkazil pádem, ve druhé zabojoval a nakonec vyhrál. Překvapil mě Machtlinger, Kučírek po pádu na startu druhé jízdy předváděl perfektní jízdu zezadu. Čepelákova motorka ve stoupáních trochu ztrácela a Jirka se to pak snažil dohánět ve sjezdech, ale měl toho za celý den asi už dost. Boj o titul bude ve třídě Open zajímavější než ve stopětadvacítkách. Jak jsem řekl, Žerava je ve formě, Bartoš je také rychlý, ale dělá chyby, což by se mu nemuselo vyplatit. Čepelák má také šanci, ale jede jenom na dvoustovce a ty čtyři jízdy během dne jsou docela velká zátěž.

Trať v Šumperku znám a docela se mi líbí. Je to taková pěkná klasika s dlouhými výjezdy a sjezdy, pro diváky špičková trať. Snad vyjde počasí, aby nebyly problémy s kropením, voda tam totiž pak stéká do spodních úseků tratě a dělá bahno. Každopádně se chystám na závody v Šumperku podívat. A kdy já konečně sednu na motorku? Už tři týdny mohu jezdit na kole a nohu posilovat asi se sedmdesátiprocentní zátěží, bez berlí však ještě nechodím. Každým dnem se noha lepší, ale hojení se urychlit nedá. Na kontrolu půjdu 11.května a jestli všechno dobře dopadne, mohl bych do čtrnácti začít trénovat na motorce. Pokud to bude možné, rád bych 15. června jel v Chorvatsku druhý závod mistrovství světa třídy MX3, ale náš mistrák v červenci ve Vranově už pojedu stoprocentně!“

Amos Krejčí

Forsage Brno, ilustrační  foto archiv Forsage

ofic stránky: www.forsage.cz  Další informace o PAP OIL CUPU 2004 lze nalézt na speciálních stránkách www.moto-cross.cz, které mimo jiné obsahují také oficiální akreditační formulář.                 

Termínový kalendář PAP OIL CUP 2004 Neděle 11.4.2004 PACOV Neděle 9.5.2004 ŠUMPERK – Rapotínská stráň Neděle 23.5.2004 LOKET Neděle 25.7.2004 VRANOV u Brna Neděle 19.9.2004 TŘEMOŠNICE Sobota 9.10.2004 KAPLICE

Mezinárodní mistrovství České republiky motokrosových družstev PAP OIL CUP 2004 Sobota 16.10.2004 JINÍN Neděle 17.10.2004 JINÍN


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose