www.car.cz
 

Motokrosaři mezi závody v Šumperku a v Lokti
     tisková zpráva


ŘEKLI MEZI ZÁVODY V ŠUMPERKU A LOKTI
Letošní motokrosová sezóna už naplno pulsuje vzrušeným tepem, kdy závody PAP OIL CUP 2004 prolínají výjezdy našich špičkových jezdců na zahraniční tratě k bojům o světové, evropské či jinak významné motokrosové body. Závody v Šumperku naznačily další vývoj mezinárodního mistrovství České republiky, které pod praporem PAP OIL CUP 2004 pokračuje třetím dílem v LOKTI a nabídne tak řadě jezdců generálku k tamnímu letnímu MS tříd MX1 a MX2.

Zážitky ze Šumperku však jsou stále ještě živé. Bezprostředně po závodě ale i v době odpočinku před startem PAP OIL CUP 2004 v LOKTI nás zajímaly názory našich domácích jezdců – motokrosových reprezentantů na vlastní závod, další absolvované akce i přípravu na dnešní třetí mistrovské zápolení. Zde jsou monology, postřehy a nejzajímavější myšlenky některých z nich.


Třída 125 ccm
Tomáš BUČENEC (SK, Suzuki, VCES racing team Náchod), v 1. j. druhý, ve 2. první, celkově 1. místo
„V první jízdě jsem měl horší start a probíjet se dopředu bylo těžké. Když jsem konečně předjel Čepeláka, zdrželi mě jezdci o kolo zpět a špička se zase o trochu víc vzdálila. Ve druhé jízdě se mi podařil superstart, nasadil jsem vysoké tempo a začal se Zarembovi vzdalovat. Potom zatáhl Kulhavý, ale věděl jsem o něm a zůstával jsem až do konce jízdy v klidu. Po projetí cílem jsme zjistili, že u motorky praskla koncovka výfuku. Kdyby se jelo ještě jedno kolo, jízdu bych s takovou závadou nedokončil. Z vítězství mám radost, protože poslední měsíc jsem se trápil, při závodech v motokrosu i enduru jsem měl spoustu poruch, v Šumperku to tedy konečně vyšlo.“

Josef KULHAVÝ (SK, KTM, LR COSMETIC BONVER KTM CZ), vítěz 1.j., ve 2. druhý, celkově 2.
„K první jízdě nemohu říci nic negativního. Start jsem měl výborný a jezdil jsem pohodovým tempem. Mohl jsem klidně zrychlit, ale Bučence jsem si pohlídal a cílem jsem projel skoro nepropocený. Zato do druhé jízdy jsem odstartoval špatně a prvních deset patnáct minut jsem se nějak nemohl dostat do rytmu a poletoval jsem někde kolem šestého místa. Potom jsem už správné tempo chytil, ale to už měl Bučenec čtyřvteřinový náskok a blátivá trať dost klouzala.

Postupem sezóny se dostávám do stále lepšího tempa a až budu mít v červnu po maturitě, tak se psychicky uvolním a snad ještě zrychlím. Chodím na ekonomickou školu ve Studénce, bydlím v Bílovci u Ostravy a mám český i slovenský pas. V mistrovství světa jsem zapsán jako Slovák, u nás by mi ve výsledcích nevadilo uvádění obou národností, to ale asi nejde.“

Jan BRABEC (KTM, MOTOKROS TEAM MAX 2), dvakrát čtvrtý, celkově třetí místo
„Týden před Šumperkem jsem si v kvalifikaci na Velkou cenu Německa motokrosového MS natrhl zadní sval levého ramene. Cítím, že je takové volné, bolestivé. Jsem rád, že jsem v Šumperku dojel alespoň takhle. Abych rameni při jízdě ulevil, musel jsem se soustředit na vybírání co nejméně rozbité stopy. V první jízdě trať hrozně klouzala, ze začátku se nedalo projíždět optimální linií, ve druhé jízdě už byl povrch ideální. Teď musím rameno nechat v klidu a čekat, až se sval stáhne zpátky. Závod v Lokti ale určitě pojedu!“

Jiří ČEPELÁK ( KTM, BONVER KTM CZ MOTOSPORT), v 1. jízdě třetí, druhou nedokončil
„Do Šumperku jsem přijel se zdravotními problémy. Už v první jízdě koleno bolelo, ve druhé jízdě už jsem musel kvůli bolestem vzdát. První jízda Open pro mě skončila hned na startu, měl jsem problémy s motorkou a s bolavým kolenem by to stejně už moc nešlo. Mám v pravém koleni přetrhané všechny vazy, ani jediný není zdravý. Kdysi jsem měl v levém koleni přetržený jeden vaz a obešlo se to tenkrát bez operace. Ta mě teď ale nemine, do Lokte určitě nepojedu. Dostal jsem nabídku na prohlídku u jednoho specialisty v Praze a pak uvidím, jestli se nechám operovat tam nebo jako loni v Belgii. Tam mi už řekli, že po operaci budu mít šestiměsíční pauzu. Smůla, ale i o tomhle je motoristický sport.

Jindřich HRABICA (Kawasaki, EMOS KAWASAKI RACING TEAM), 7., pak třetí, celkově čtvrtý
„Do první jízdy jsem odstartoval dost vpředu, ale ve třetí či čtvrté zatáčce došlo ve špici ke kolizi, ke které se pak přiznal Zaremba. Měl jsem pád a než jsem motorku zvedl a nastartoval, byl jsem poslední. Z prvního kola jsem tak přijel až devětatřicátý, pak jsem to sice stahoval a v předposledním kole jsem dostihl šestého Votroubka, ale útok jsem uspěchal a při předjíždění opět spadl. Druhá jízda už byla podle mých představ. Držel jsem tempo a na špičku moc neztrácel. S „malým“ čtyřtaktem pořád jedu jako s velkou motorkou, musím si však na jinou kubaturu ještě zvykat a hodně trénovat, určitě mám rezervy. A co říkám na Loket. Trať „Loketské serpentiny“ mám docela rád a chtěl bych tam nejméně třetí místo. Od začátku sezóny totiž neustále zrychluji a snad to tak půjde i nadále“.


Třída Open
Martin ŽERAVA (KTM, BONVER KTM CZ MOTOSPORT), v 1. j. třetí, 2. vyhrál, celkově 1. místo
„V první zatáčce po startu první jízdy jsem o někoho škrtnul, řídítka se mi zavřela a už se s tím nedalo nic dělat. Byl jsem rád, že to při pádu nedopadlo hůř. Při stíhací jízdě jsem se hodně zapotil, stála mě dost sil, navíc povolila přední brzda a musel jsem ji za jízdy seřizovat. Ve druhé jízdě jsem po vypracování náskoku trošku zvolnil, trať už byla rozbitá, a tak jsem jezdil raději na jistotu a kontroloval situaci. Se svým výkonem jsem byl spokojený tak na sedmdesát procent, ale po nasazení v první jízdě mi už docházely síly. Vidím, že je pořád co zlepšovat.“

Petr BARTOŠ (Yamaha, RS SCHALKO Racing team), vítěz 1.jízdy, ve 2.třetí, celkově 2. místo
„Zpočátku první jízdy jsem hodně závodil s Masaříkem, potom jsem nasadil tempo a během čtyř kol si udělal náskok a oba jsme si svoje pozice kontrolovali. Za námi byla velká mezera, nechtěl jsem riskovat průraz pneumatiky nebo jiné problémy, takže jsem jel jenom tak, abych si první pozici jistil. Ve druhé jízdě jsem se postupně dostal na druhé místo a Žerava nebyl daleko. Udělal jsem ale chybu, upadl jsem a motorka zhasla. Ležela tři metry ode mne, než jsem k ní doběhl a znovu nastartoval, ztratil jsem dost času. Celé kolo trvalo než jsem se „zmátožil“. Pak jsem už opět jel s velkým nasazením, ale druhé místo mi o kousek uniklo. Přesto jsem byl se svým výkonem spokojený. Do Lokte bych moc rád, je to moje zamilovaná trať, ale na 99% budu muset jet ve stejném termínu mistrovství Rakouska. Můj rakouský tým mi takovou prioritu letos stanovil, ledaže bych tam měl špatné výsledky a Rakušané by přesunuli svůj zájem do našeho mistráku. Myslím ale, že nic takového se nestane.“

Miroslav KUČÍREK (Honda, VCES racing team Náchod), v 1. j. šestý, ve 2. druhý, celkově 3. místo
„První jízda byla hrůza všech hrůz! Měl jsem hrozné problémy s rukama, nevím proč, vůbec jsem nemohl udržet řídítka. Měl jsem dobrý start, ale od začátku jsem si myslel, že mám snad prázdné přední kolo. Měl jsem z toho takový divný pocit a dost lidí mě zbytečně předjelo. V cíli jsme zjistili, že řídítka byla v brýlích ohnutá. To byla záhada, motorka nikde nespadla a v tréninku fungovala bez problémů. S druhou jízdou už jsem byl spokojený. Do první zatáčky jsem vjel hned za Žeravou, ale měl jsem s někým kontakt a tři soupeři mě předjeli. Ale ruce už byly v pořádku a dokud mělo tělo sílu, Žeravu jsem dojížděl. Pak se fyzička přece jenom trošku ozvala, a na Žeravu jsem přestával stačit. Žeravu se moc snažil dojet Bartoš, ale motorku položil a už ho nedojel. Ke konci útočil Bartoš na moje druhé místo a poslední kolo jsem jel natvrdo s tím, že sebou třeba i praštím. Motorku jsem už nekontroloval, ale podařilo se mi Bartošovi ujet.“

Petr MASAŘÍK (Honda, HIPOZ-ORION TEAM LITOMYŠL), v 1.j. druhý, pak osmý, celkově pátý
„Po startu první jízdy jsem byl až pátý, ale od čtvrtého kola jsem jezdil druhý za Bartošem. Viděl jsem, že Petr jede dobře a nemám na něho, navíc pak začalo pršet a některé předtím tvrdé úseky začaly klouzat a musel jsem stále hledat jinou stopu. Žerava po pádu velkou ztrátu famózně doháněl a já měl co dělat, aby mě v posledním kole nepředjel. Ve druhé jízdě jsem odstartoval slušně, propracoval jsem se na druhé místo hned za Svobodu, ale ve čtvrté zatáčce jsem měl bohužel pád. Odjížděl jsem tak až poslední a dopředu to šlo moc moc těžko. Jak budou vypadat další závody seriálu? Já raději dopředu už nic neříkám, soustředím se raději jenom na ten nejbližší závod. Ten se pojede v Lokti, kde mají jednu z nejlepších tratí u nás. Na úrovni jsou tam i organizátorsky, o čemž svědčí to, že tam pořádají mistrovství světa“.


Amos KREJČÍ – AGENTURA FORSAGE – tiskový mluvčí seriálu
další info najdete na www.forsage.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose