www.car.cz
 

Rozhovor s na Autoslide nepolapitelným Jozefem Zimermanem
     31.12.2009 13:09 - tisková zpráva


MÁM RÁD, KDYŽ SE JEZDÍ SMYKEM A PROTO SE MI LÍBÍ AUTOSLIDE

Občas z automobilů odlétne kus plechu. Párkrát jezdci jen tak tak minou mantinel. Teplota je často hluboko pod bodem mrazu a prokřehlé tisícovky diváků se v hledišti plochodrážních stadionů ve slovenském městě Žarnovica nebo českých Pardubicích náramně baví a podporují své favority. Možná, že i letos bude v královské divizi čtyřkolek sázkou na jistotu Toyota Corolla za volantem s Jozefem Zimermanem. Nebo se najde někdo, kdo tuto sehranou dvojici porazí? Nechme se překvapit a buďme u toho, když se bude lámat chleba 16. ledna 2010 v Pardubicích.

Dnes vám, našim nadšeným fanouškům, přinášíme rozhovor s několikanásobným vítězem a matadorem Autoslide Jozefem Zimermanem. Přejeme pěkné počteníčko!

Jak jste se k závodění dostal?

Ve světě rychlých aut jsem se pohyboval odmalička. K závodům mě přivedl otec. Chodili jsme se dívat na závody na ploché dráze. Potom jsem zkoušel motokáry a nakonec jsem přestoupil do autokrosu, kde jsem začínal v divizi hobby. U autokrosu jsem zůstal a přirostl mi k srdci.


Vzpomenete si na nejsilnější zážitek ze svých závodnických začátků?

Nejsilnější zážitek pro mě byl první start na mistrovství Evropy. Teď přesně nevím, ale bylo to tak v roce 2003 nebo na začátku sezóny 2004. Závodil jsem proti Rusům, Rakušanům. Prostě proti celé evropské špičce. To byl asi jeden z největších zážitků z mých začátku.

Co se Vám na závodění nejvíce líbí?

Na závodění se mi líbí rychlost, kontakty, vyrovnanost a souboje. Prostě všechno. Je to svět, kde potřebujete rychlost, vytrvalost, odhodlanost a také hodně štěstí. Mám rád, když se jezdí smykem a proto se mi líbí Autoslide.

Jakého svého úspěchu si vážíte nejvíce?

Velmi si cením toho, že jsem dokázal vyhrát mistrovství Slovenska. Rozhodně mezi své největší skalpy počítám vítězství na Autoslide. Hlavně z toho důvodu, že tato akce je odlišná od ostatních. Závody Autoslide neberu jen jako show, proto jsem rád, že jsem dokázal zvítězit v roce 2009 v Pardubicích a třikrát za sebou ve slovenské Žarnovici.


Jaké plány máte pro příští sezónu?

Abych řekl pravdu je to ještě daleko. Hlavně záleží na tom, jaké budeme mít štěstí při jednání se sponzory. Je to hodně náročné časově a navíc si sponzory hledáme sami. Buď pojedu mistrovství Slovenska nebo, když bude to štěstí hodně velké, nevylučuji ani účast na závodech mistrovství Evropy.

Blíží se akce AUTOSLIDE. Co si vybavíte, když se řekne AUTOSLIDE?

Je to milé zpestření času mezi novou závodní sezónou a zimní přestávkou. Každý rok také máme na tomto sportovním utkání šanci pořádně si odzkoušet auto. Skvělá atmosféra a spousty diváků činí z této akce velice atraktivní a nevšední událost.

Jste několikanásobný vítěz tohoto závodu, prozradíte nám recept na úspěch?

Základem je špičkově připravit auto, aby ničím nepřekvapilo. Dále je potřeba mít ten potřebný kus štěstí a rozhodně se v žádném případě nevyplatí podcenit soupeře.


Který ročník Autoslide se Vám líbil nejvíce a proč?

Velmi se mi libila premiéra Autoslide v České republice. Super jsem si to užil. Byl to moc pěkný závod s krásnou atmosférou. Oproti Žarnovici byl závod v Pardubicích vyrovnanější, rychlejší a spravedlivější. Rozhodně mám rád závody hodně vyrovnané. Každý ročník Autoslide je něčím specifický. Nicméně pro mě favoritem asi skutečně zůstane pardubický závod.

Kdo je pro Vás největším soupeřem na Autoslide? V Pardubicích jsme viděli krásný souboj Vás a Jožky Beréše a jeho pekelným Audi?

Jožka jel s Audi, které už něco pamatovalo. Rozhodně to bylo silnější auto než moje Corolla. Takže mě slušně potrápil a bylo velmi těžké ho předjet. Asi jsem do něj i trochu drcnul, ale rozhodně to nebylo úmyslně. Jinak se asi nedá říct, kdo je pro mě nejsilnějším soupeřem. Hodně záleží na technice, kterou máte k dispozici. Stačí lépe přezout a už jste ve předu. Lze těžko předpokládat, jak se závod bude vyvíjet. A to je to, co mě baví.

S jakým vozem přijedete na Autoslide?

Určitě to bude známá Toyota Corolla. Je to speciál postavený v domácí dílně s mnoha zajímavými technickými vychytávkami. Mohu říci, že moje Corolla má 420 koní, převodovku Hewland, motor původem od Zlína po celkové repasi, kované písty, počítač. Vůz zrychluje z 0 na 100 kilometrů za hodinu pod 4 sekundy.
Jsou však ještě rychlejší a silnější stroje. Však Fabie, které jely v Pardubicích měly výkon až někde u 500 koní a to je potom to zrychlení ještě krapet více poznat. Nedílnou měrou se na zrychlení a výkonech podepisuje váha auta. To naše je někde na pomezí lehčího rallykrosového speciálu.

Dovolím si trochu odbočit. Jak jste strávil vánoční svátky a jak se chystáte oslavit nový rok?

Vánoce jsem strávil doma v kruhu rodinném. Bylo to příjemné. Zítra odjíždíme s partou na hory do Tater, kde oslavíme příchod nového roku a pořádně si zalyžujeme. Už se na to moc těším!

Jozefe, děkuji za rozhovor, pořádně si to v Tatrách užijte. Mnoho štěstí a zdraví v celém novém roce 2010. Těším se na viděnou na Autoslide 16. ledna 2010 v Pardubicích.

Děkuji! Také Vám přeji mnoho zdraví a úspěchů v novém roce. Těším se, že se uvidíme na Autoslide a pozdravujte fanoušky!



PS: pozor - a ještě soutěž o lístky na Autoslide 2010 zde

PR

www.autoslide.cz


 
 
Fotogalerie:   Premiérové Slušovice2009 a zasloužený vítěz Josef Béreš objektivem T. aP. Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose