www.car.cz
 

Prérie pod Bezdězem, trial Osvobození a Máchův neviditelný kojot
     tisková zpráva


2. závod MČR: Prérie pod Bezdězem, trial Osvobození a Máchův neviditelný kojot
Posted on Wednesday, 12. May 2004 @ 00:49:10 CEST podle luke

Zatímco většina republiky slavila Den osvobození umírněně a poklidně, slavilo se v Bělé pod Bezdězem poněkud netradičně – a to sportem. Máchův kraj totiž premiérově hostil druhý závod seriálu Nord Cup, který byl zároveň pro rok 2004 vyhlášen Mistrovstvím České republiky, a na písčité závodiště pod Bezdězem dorazilo celkem dvaadvacet posádek.Neokoukaná scenérie a netradiční terén zbrusu nového prostoru byl po všech těch Jičínech a Podbořanech vítanou změnou.

Depo, stejně jako přehledné a zajímavě řešené tratě se rozkládaly na hlinito-písčitém podkladu, který spolu s pro tento kraj tak typickými vysokými borovicemi působily jakoby prérijním dojmem. Bydlení, jídlo a zázemí vůbec bylo v Bělé celkově příjemnou záležitostí.

Větší polovinu dvaadvaceti členného startovního pole tvořily kupodivu speciály (upravené vozy) - těch bylo rovných čtrnáct a zcela rovnoměrně se rozdělily do obou tříd dle obsahu motoru. Zbývající osmice se pak zařadila do kategorie leštěnek, z nichž jen dvě patřily do slabší třídy. Přestože se oproti prvnímu závodu rozrostlo startovní pole o Trojanovce, Tým Mitsubishi Auto Košnar Děčín a další, chyběli pro změnu zase ti, kterým se soutěžní vozy sesypaly.

Přestože meteorologové avizovali zataženo, zimu a přeháňky, nic z toho se o víkendu nekonalo. Nad Bezdězem se po oba dny proháněli beránci, foukal mírný větřík a sluníčko hřálo právě tak akorát. Tak akorát, že než nám to došlo, měli jsme spálené obličeje s vypálenými fleky po brýlích.

Terén celého závodiště byl – jak již bylo řečeno výše – velice zajímavý. Trasa erzety s nepříjemnými příčnými hupy a hrby se vlnila okolo depa a mezi jednotlivými zákrutami byly rozesety trialové sekce. Pro každou kategorii byly připraveny obě varianty – ta „spíše hlinitá“, i ta „spíš písčitá“. Obě verze však měly společné znaky – takřka kolmé schody s výraznými hranami a extrémní náklony. Všechny tyto atributy byly jasným předznamenáním toho, že velkou roli pro získání slušného umístění bude hrát vylosované pořadí, v kterém se posádky vydají do sekce.

Divácky bylo toto uspořádání poměrně atraktivní; i od stánku s pivem se toho dalo shlédnout poměrně dost. Písek tratí byl suchý a vyfoukaný a my byli zvědaví, jak si s terénem, který evidentně všechny zaskočil, závodníci poradí. Nad pískem vyhrál ten, kdo měl širší pneumatiky a upustil je tak akorát. Kdo upustil moc, mohl skončit jako Tomáš Kačus Kačena, kterému se hned v prvním trialu odmáčkla guma. Ale i většina speciálů s úzkým šípovým vzorkem na gumách přiznávala velké problémy; kola se snadno zahrabávala a od zapadajících vozů létaly gejzíry písku.

Program byl na oba dva dny jasný; v sobotu tři trialy a první rychlostní zkouška, v neděli dva trialové rozjezdy a druhá erzeta. Organizačně bylo vše velice dobře naplánováno i zrealizováno. Na trati se stále něco dělo, žádné zbytečné prostoje – jen pro leštěnky mohlo být ježdění víc, jak zaznělo z nejedněch úst.

V kategorii „malých“ speciálů si po oba dny výborně vedl favorizovaný Subi tým. Jeho posádce Nowy, Preussler, Zídek se podařilo získat šest vítězství ze sedmi možných a s minimální bodovou ztrátou suverénně druhý závod vyhráli. Na paty jim vyrovnanými výkony šlapali Králíkáři – Zdeněk Šilhavý a Marek Fábera. Tři druhá místa z trialů a dvě třetí z rychlostních disciplín je hravě dostala na stříbrnou příčku. Bronz se stal kořistí Petra Šrejmy a spolujezdce Horyny, kterým patří náš obdiv za to, že se se svou upravenou Nivou dokáží prosadit i v tak velké konkurenci.

Vítězství v kategorii velkých speciálů získala - bez překvapení – posádka Autosema Delta teamu Michal a Vrabec, kteří si nechali ujít první místo jen při prvním a pátém trialovém rozjezdu. V obou případech jim nejvyšší bodovou dotaci vyfoukli stájoví kolegové Milan Sedláček a Robert Grygarčík - ti si se ztrátou pěti bodů v celkovém součtu odvezli z Bělé stříbrnou trofej. Bronz pak zcela oprávněně připadl posádce „Růžového pantera“ Slámovi s Klabíkem.

Že trialy jsou silnou stránkou Bohemia Off-road týmu dokázali pánové Komín s Želechovským. Čtyři z pěti trialových rozjezdů vyhráli a pak už jim stačilo jedno druhé a jedno čtvrté místo z rychlostních zkoušek, aby si z Bělé odvezli zlato. Naopak - zejména neoddiskutovatelně nejlepší časy v rychlostních zkouškách (a to i v porovnání s mnohými speciály) zajistily děčínské posádce Jarda Uher a Tomáš Nebeský celkové druhé místo a stříbrnou trofej v tomto závodě. Bronzoví skončili překvapivě nováčci Odvárka s Bartošem, kteří pojeli i zkušené matadory, bratry Rejnovy.

Stále trochu rozpačitě působila kategorie malých leštěnek, kde o nejvyšší příčku bojovaly jen dvě posádky. Tentokrát si zlato odvezla ta zkušenější – Bednář, Mráz, Tyle. S druhým místem se tím pádem musela smířit dvojice Marek a Karel Vodrážkovi.

A my, nejen proto, aby se nám lépe psalo, apelujeme na všechny majitele leštěnek – i těch „velkých“ - přestaňte se bezcílně prohánět terénem a přijeďte na další pokračování seriálu Nord Cup a otevřeného Mistrovství České republiky vyzkoušet svou zručnost a změřit síly s ostatními offrouďáky. Kdo ví, třeba jste právě vy příštím republikovým mistrem!

PS: Bělá pod Bezdězem, kde se další závod koná, za to opravdu stojí! Tak 5. – 6.6. ahoj!

PPS: Žádného prérijního kojota jsme pod Bezdězem nezahlédli, za to jsme ho (zejména pak v neděli ráno) slyšeli. Z toho plyne, že musel být neviditelný. (Vzhledem k těm zvukům, co vydával, je to dobře!)


Text a foto: Yanna www.offroad.cz


Poznámka: Fotky jsou i v Galerii, Nord Cup 2004"




 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose