www.car.cz
 

Rychle a zběsile,aneb legendy F1 ožívají
     25.7.2011 00:20 - Vladimír Rožánek


Velmi rychle, ovšem vůbec ne zběsile se jezdí v evropské sérii nazvané Boss GP, která patří plnokrevným formulím F1, IndyCar, ChampCar a nebo F3000, či formulím ze světové série Renault. Zatím poslední závody hostilo belgické Spa a na koukání tam bylo hned několik unikátů z formule F1.

Série Boss GP dává příležitost jezdcům okusit pořádnou rychlost a adrenalin, tak jak ho před lety zažívali jezdci F1. Nestartují zde žádné horké novinky závodního světa, nýbrž postarší vozy, které by jinak už postávaly někde v muzeu, či nečinně odpočívaly někde v zapomenutých garážích.

Mezi vozy, které se letos již představily patří také Dallara F191, Dallara Nissan WS 2003, Panoz DP01, Arrows A22 nebo Footwork FA 13B.

Loňský ročník vyhrál Klass Zwart z Holandska, který patří k zakladatelům této velmi rychlé závodní série. Druhý skončil Kalmhouth a třetí Belgičan Henk De Boer. Vidět byli také účastníci Interserie, ať již současní, nebo také bývalý. Mezi velmi úspěšné jezdce z Interserie patří Ingo Gerstl, Peter Milavec, Karl Heinz Becker nebo Arnold Wagner.

První letošní jízdu zvládl nejlépe právě bývalý vítěz Interserie – Němec Arnold Wagner s formulí Arrows A 22, který zvítězil s náskokem 5 sekund na druhého Klasse Zwarta s Jaguarem R5 F1. Druhá jízda už pro oba medailisty tak úspěšná nebyla, když Zwart závod nedokončil a Wagner skončil s technickými problémy v hlouby pole. Slavil tentokrát Kalmthout s Benettonem B197, před van Eerdem na Tyrrelu 026 a bronzový dojel Ingo Gerstl z Rakouska na Dallara GP2.

V květnu se Boss GP představila na okruhu v Donningtonu. Zwart si připsal plné body za vítězství s Benettonem B197, když v první jízdě porazil Gerstla na Dallaře a de Boera na Panozu DP01 ze série ChampCar. Také druhý závod svědčil jezdcům z Beneluxu a značce Benetton, když vyhrál opět Zwart, před Kalmthoutem na Bennetonech B197 a třetí skončil van Eerd na Tyrrelu 026.

Zatím poslední letošní závod se konal na světoznámé trati, poblíž belgických lázní Spa Francorchamps. Zvítězil zde opět Klass Zwart, před Gerstlem a de Boerem na Panozu. Třídu Masters vyhrál nám dobře známý Němec Karl Heinz Becker s formulí Dallara Nissan. Ten se proháněl v Mostě při Interserii již koncem osmdesátých let, a tak je jeho účast v těchto rychlých formulích nabývá na zajímavosti. Srovnání jezdců o generaci mladších bývá nasnadě a překvapivě někdy mladší zaostávají zkušenějším. Druhou jízdu opět vyhrál Benetton ovšem s Kalmthoutem za volantem. Stříbro odvezl Zwart a bronzový pohát de Boer s Panozem. První vůz a americké série IndyCar skončil na pátém místě. G-Force Chevrolet pilotoval Francouz Bourgois.

Pořadí Boss GP před závody v Zanvoortu:

Třída Open:

Klass Zwart – Benetton B197/Jaguar R5 – 96

M.van Kalmthout – Benetton B197 – 87

Ingo Gerstl – Dallara Nissan GP2 – 84

Třída Formula:

Ingo Gerstl – Dallara GP2 – 112

Henk de Boer – Panoz DP 01 – 108

Carlos A. Tavares – Dallara GP2 – 82

Třída Masters:

Norbert Gruber – Dallara Renault – 98

Didier Sirgue – Jordan F 191 – 88

Karl Heiz Becker – Dallara Nissan – 72

Vláďa Rožánek

foto Boss GP, www.BossGP.com


 
 
Fotogalerie:   Trucky v Mostě © Vláďa Rožánek

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose